Strona 1 z 4
Zbyt niska temperatura pracy silnika
: pn gru 20, 2004 14:38
autor: Thor
Witam,
To moj pierwszy post w dziale Technicznym, wiec pozwolicie, ze sie z Wami przywitam odpowiedno
.
Do rzeczy.
Po raz pierwszy mam doczynienie zarowno z golfem jak i silnikiem diselowskim. Obawiam sie czy temperatura silnika nie jest zbyt niska.
Podczas 500km jazdy (parwie caly czas 100km/h) i temp otoczenia ok 0st, wskaznik temp silnika pokazywal caly czas ponizej 70st. W zasadzie w granicach 60-70. Zadne lampki dodatkowo nie migaly ani nic nie brzeczalo wiec :
Czy to jest normalne, czy trzeba sie tym martwic?
Srodek skali to 90.
Pozdrawiam
T.
: pn gru 20, 2004 15:04
autor: j_jasiu
Najprawdopodobniej termostat do wymiany bo walnięty. Wymień i zobacz czy się poprawiło, jak nie to być może masz problem z pompą wodną lub czujnik poziomu temp. jest walnięty. Zerknij na dzisiejszy Auto-Świat tam jest opis jakie są objawy przy padniętym termostacie.
: wt gru 21, 2004 00:48
autor: Ari
Najprostrzym sposobem na sprawdzenie termostatu jest zapalenie silnkia na postoju i ciagla kontrola temperatury plynu na obu koncach rur do chlodnicy.Jesli dolna zacznie sie odrazu grzac to napeno walniety termostat.
: wt gru 21, 2004 02:20
autor: paolo
Doklejam sie do postu:) w Mk2 1,8 wskaznik powinien byc w polowie? Normalne jest to ze wskazjuje zaraz za biala kreska ? czyli na poczatku skali. Wedlug instrukcji jest to normalna temperatura pracy...ale dziwnie tak na poczatku sammy prawie:)
a moze jednak ok?
: wt gru 21, 2004 11:37
autor: Thor
Rozmawialem ze znajoma wlasicielka Astry na Dieselu.
Okazuje sie, ze u niej od "nowosci" temperatura silnika nie osiaga polowy skali. Normalnie a szczegolnie w zimie trzyma sie na lewej stronie lub prawie wogole sie nie dzwiga.
Jedynie latem dochodzi w skali do 1/4 ale nigdy do polowy.
Moze wiec taki objaw jest calkowicie naturalny tylko ja lama nie wiem ze to normalne?
Pozdrawiam
T.
: wt gru 21, 2004 11:40
autor: ygd
Astra to nie Golf, radziłbym sprawdzić ter termostat, ew. czujnik temp. tak jak j_jasiu pisał, to dość częste w przypadku MK3... pokazują własnie około 70stopni, a w rzeczywistości masz 90...
: wt gru 21, 2004 15:24
autor: BruceLee30
osobiscie mialem podobny problem wskaznik pokazywal nie wiecej jak 70 stopni
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
Re: REQ: Zbyt niska? Temperatura pracy silnika [mk3 1.9 TD]
: wt gru 21, 2004 18:43
autor: Gitner
Thor pisze:Obawiam sie czy temperatura silnika nie jest zbyt niska.
Podczas 500km jazdy (parwie caly czas 100km/h) i temp otoczenia ok 0st, wskaznik temp silnika pokazywal caly czas ponizej 70st. Czy to jest normalne, czy trzeba sie tym martwic?
Srodek skali to 90. Pozdrawiam
T.
Mialem to samo. Problemem byl termostat. Wymienilem na francuzki zamiennik (30zl) i jest cool. Stala 90C.
Pozdro
Gitner
: wt gru 21, 2004 23:51
autor: Thor
BruceLee30 pisze:osobiscie mialem podobny problem wskaznik pokazywal nie wiecej jak 70 stopni
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
Ok... cel -> termostat. Wszystko jasne a teraz pytanie dodatkowe, czy musze natychniast to zrobic, czy moge jeszcze kilka dni pojezdzic bez obaw ze cos tam popsuje na maxa?
Pozdrowionka
T.
: śr gru 22, 2004 00:26
autor: spawmaker
BruceLee30 pisze:osobiscie mialem podobny problem wskaznik pokazywal nie wiecej jak 70 stopni
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
mam dokladnie taki sam objaw. juz kupilem termostat - ciezko to sie wymiania? bo nie mam pojecia od czego zaczac..
Moze jest na necie jakas instrukcja/etc? Moze byc w jez. ang.
THX
: śr gru 22, 2004 01:32
autor: jazel
ja mam 70 stopni w benzynie i olewalem to do tej pory!
tez powinienem wymienic termostat? czy to jest wymiana nagla, czy moge sobie pojezdzic do nowego roku? (jest zimno, przeciez jakos super nie bedzie sie grzal, nie?)
chyba zaczne produkowac te termostaty - wszystkim sie psuja!
: śr gru 22, 2004 02:09
autor: j_jasiu
Thor pisze:BruceLee30 pisze:osobiscie mialem podobny problem wskaznik pokazywal nie wiecej jak 70 stopni
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
Ok... cel -> termostat. Wszystko jasne a teraz pytanie dodatkowe, czy musze natychniast to zrobic, czy moge jeszcze kilka dni pojezdzic bez obaw ze cos tam popsuje na maxa?
Pozdrowionka
T.
Uszkodzić to nic nie uszkodzisz jedynie będziesz miał niedogrzany silnik co będzie skutkowało większym zużyciem paliwa. U mnie 1.8 RP (benzyna i LPG) zużycie LPG wzrosło z 12 do 15 L/100 i było chłodnawo, dotego rozgrzewał się rano bardzo długo. Teraz po wymianie ciepełko mam już po 2-5 minutach, i spalanko wróciło do normy (czyli 11-12 L LPG)
: śr gru 22, 2004 02:12
autor: j_jasiu
spawmaker pisze:
mam dokladnie taki sam objaw. juz kupilem termostat - ciezko to sie wymiania? bo nie mam pojecia od czego zaczac..
Moze jest na necie jakas instrukcja/etc? Moze byc w jez. ang.
THX
W pompie wodnej jest taki plastikowy króciec, odkręcasz, wylatuje termostat i płyn wsadzasz nowy + nową uszczeklę i zakręcasz i jeździsz z dobrym termostatem. Tak jest przynajmniej w MK II. Tylko trzeba podnieść autko na podnośniku aby się zabardzo nie namęczyć z leżeniem pod autkiem.
: śr gru 22, 2004 02:12
autor: j_jasiu
jazel pisze:ja mam 70 stopni w benzynie i olewalem to do tej pory!
tez powinienem wymienic termostat? czy to jest wymiana nagla, czy moge sobie pojezdzic do nowego roku? (jest zimno, przeciez jakos super nie bedzie sie grzal, nie?)
chyba zaczne produkowac te termostaty - wszystkim sie psuja!
Będzie lepiej grzał bo będzie miał większą temp. A stać to ci się nic nie stanie poza tym że będzie silniczek niedogrzany i będzie więcej palił.