Strona 1 z 1

[mk3]Popychacze czy panewki??

: sob lut 11, 2006 22:52
autor: lgruszkos
Mam taki proglem, mianowicie ostatnio miałem problem z pompa paliwowa i przejechałem kawałem bez ciśnienia oleju. ALe przed i po naprawie miałem czasami takie tykanie jak w zegarku, tyle ze to było w silniku. Przeważnie dzieje się to jak się silnik troszke zagrzeje i słychac to przeważnie tylko na wolnych obrotach i nie zawsze. Martwie się trochę, bo nie wiem czy to może być popychacz czy raczej panewka. Jak to mozna sprawdzić?? Dziękuje za porady

proszę na przyszlosc o precyzowanie w nazwie tematu o jakie auto chodzi.

: sob lut 11, 2006 22:55
autor: MrSalieri
Sproboj podjechac do jakiegos dobrego warsztatu to powinni to wysluchac. Ja mialem taki przypadek jeden koles wskoczyl do kanalu drugi robil przegazowke po chwili powiedzial panweka. Po rozebraniu silnika pokazal mi ta panewke ;)

: sob lut 11, 2006 23:14
autor: lgruszkos
A kolego powiedz mi ile cie to kosztowało, taka wymiana panewki i czy trzeba wszystkie

: sob lut 11, 2006 23:23
autor: martini44
info.--- panewki nie słychac na biegu jałowym możemy je usłyszec przy obciążeniu czyli gwałtownie dodać "gazu" na biegu jałowym, jesli zacznie terkotac mozemy spodziewac sie wywalonej panewki lub przy zagrzanym silniku zwiekrzyć obroty do 2000 i delikatne falować obrotami jesli zas halas jest cykliczny na biegu jałowym bez obciążenia to wątpie żeby było to panewa raczej samoregulator......z doświadczenia......

: sob lut 11, 2006 23:28
autor: Tomasz Żaguń
Jkak masz pełny wtrysk to może być wtryskie=wacz,jak nie to może być elektrozawór przy gażniku ,jak nie to to może być tylko popychacz chydrauliczny a wtedy ja bym wymienił wszystkie.

: sob lut 11, 2006 23:32
autor: pw524
martini44 ma rację panewę słychać przy gwałtownym dodaniu gazu najlepiej na jałowym biegu. A u ciebie to raczej popychacz.

: ndz lut 12, 2006 00:11
autor: MrSalieri
Robocizna 300 zl olej filtr uszczelka itp kolo 400 wiec razem 700 zl. Tak trzeba wszystkie.

: pn lut 13, 2006 12:35
autor: fibolek
U nas za wymine popychaczy w Mk2 wołają 100 zeta za zestaw.

: pn lut 13, 2006 12:42
autor: Golf GTi
panowie , nie robie jaj z tymi panewkami , wiadomo ze silniczek nie jest za nowy wiec bedzie "cykal " troszke . ale i na to jest rada , wez sciag miske i w pompie olejowej bedzie taka zawlecza a pod nia tloczek- to zawor cisnienia oleju , daj pod zawleczke podkladke i juz , porprostu zwiekszysz mu cisnienie oleju i przystanie juz cykac , a cyka dlatego ze olej ci sie rozrzedza jak jest nagrzany i dlatego nie dostaje cisnienia odpowiedniego , zrob tk jak ci mowie.

: czw lut 16, 2006 08:15
autor: lgruszkos
Kolego, jak mam olej rozgrzany mocno tzn, temp silnika koło 90 stopnie to wszystko chodzi równiutko, tylko cypa jak mam koło 70 stopni przez chwile pozniej w miare jazdy przestaje

: czw lut 16, 2006 08:55
autor: bodzio_j
lgruszkos pisze:Kolego, jak mam olej rozgrzany mocno tzn, temp silnika koło 90 stopnie to wszystko chodzi równiutko, tylko cypa jak mam koło 70 stopni przez chwile pozniej w miare jazdy przestaje
To chyba raczej popychacz. Panewki mocniej się tłuką jak silnik jest rozgrzany bardziej.

: czw lut 16, 2006 09:51
autor: Tomasz Żaguń
I tak jak jeden cyka popuchacz to trza wszystkie bo niewiesz który .Moze masz na oleju dużo najechane to też może być przyczyną takiego cykania.Jka wymienisz olej to przestanie a jak nie to ewidentnie do wymiany