Strona 1 z 1

[MK3]cos nie tak

: sob lut 11, 2006 13:30
autor: Bolo
witam
pewnego dnia przyjechalem na podworko i slysze jakies chrobotanie na wolnych obrotach w okolicach alternatora co to moze byc
czy jest taka mozliwosc ze to robi pasek klinowy??
mialem taki przypadek niedawno ze wywalilo mi zimeringi i olej zalal mi pasek klinowy(nie wymienilem go) moze byc to ta przyczyna czy jest to cos innego ??

: sob lut 11, 2006 14:05
autor: Pablo Corrado
A jak zdejmiesz pasek z alternatora, to wrnik czasem nie ma luzów? Może to hałasują łożyska w alternatorze?

: sob lut 11, 2006 14:07
autor: Adamtd
A jaki masz silniczek jeśli mozna wiedzieć? Bo to może być pompa wody

: sob lut 11, 2006 14:12
autor: Radek_xx
Mialem podobny problem. Też chrobotało tyle że w oklicach pompy. Okazalo się ze był za mocno pasek naciągnięty, do tego stopnia że ąz się te koła po których chodzi pasek poprzesuwaly, a na dole przy silniku to sobie nawet wyskrobało w obudowie silnika rowek. :grin:

: sob lut 11, 2006 14:32
autor: Rafał G2
Jeśli chrobocze, to napewno łożysko, tylko trzeba sprawdzić które, podejrzewam że łożysko alternatora, najlepiej ściągnij pasek klinowy i sprawdż czy nie ma luzów na osi alternatora, jeśli masz pompę napedzaną tym samym paskiem, to sprawdz także czy ona nie ma luzów i czy nie cieknie, bo w 90% jeśli pompa ma luz łożyska to wtedy zaczyna cieknąć. Tak przy okazji sprawdz czy masz dokręcone koła pasowe. Pozdrawiam

: sob lut 11, 2006 14:33
autor: Bolo
silnik mam 1.4
jak dodam troszeczke gazu wszystko sie uspokaja a jak spadaj obraty to sie nasila

: sob lut 11, 2006 14:40
autor: Adamtd
Więc pompę wody masz napędzana paskiem rozrządu (jak czegoś nie pomyliłem) i zainteresuj się czy nie ma wycieków. Bo ja właśnie miałem tak - najpierw chrobotanie, potem szukałem co to, potem wyciek i odrazu wymieniłem pompę i to był strzał w 10. Ale jeszcze możesz mieć wykończoną rpzke napinającą pasek do alternatora

: sob lut 11, 2006 16:05
autor: Bolo
poluzowalem pasek klinowy bo byl strasznie mocno napiety jade teraz na jazde probna i zobacze jak to nie pomoze to bede patrzal dalej
z pompy nie ma wyciekow

: sob lut 11, 2006 16:55
autor: Radek_xx
Skoro był mocno bardzo napięty to mogło być właśnie to, tak jak u mnie. Dobrze ze ci sie nic nie pogięło jak w moim wypadku.

: sob lut 11, 2006 18:51
autor: Bolo
nadal jest to samo pytalem mechanika mi mowil ze to wlasnie moze robic pasek sciagne go i zobacze wtedy
PS jak odpale silnik na sciagnietym pasku nic sie nie stanie??
aha i jeszcze jedno co to jest ten silniczek krokowy czy jakos tak :chytry:

[ Dodano: Sob Lut 11, 2006 18:04 ]
mozecie mi jeszcze powiedziec jak mam sciagnac pasek ??
jak poluzuje srube co jest na dole do regulacji naciagu to sprezyna mi automatycznie naciaga pasek na maxa i niemoge go sciagnac
czy do zdemontowania paska jest konieczne wymontowanie alternatora?
jak go odkrece to czy ta sprezyna mi nie wyskoczy?

: sob lut 11, 2006 19:07
autor: Paweł Marek
Masz tylko nacisnąć mocno alternator żeby pokonać opór tej sprężyny. Osobiście mam zwyczaj stawać na nim prawa nogą, a lewą ręką ścigać pasek :) I musi być poluzowana śróba na której alternator sie obraca, a potem po załozeniu paska powinno się ja dokręcić.