Strona 1 z 2

[mk2]Niepali na benzynie

: sob lut 11, 2006 13:20
autor: marcin21c
Odrazu zaznaczam że przewertowałem forum, i wypróbowałem porady, ale nic

wczoraj wieczorem zapaliłem sobie golfika normalnie na benzynce przejechałem kawałek przełączył się oczywiście automatycznie na gaz, potem jechałem w korku jakieś 40min (silnik przez ten czas sie napewno rozgrzał) a następnie wyjechałena na trasę, prędkoś miałem od 100 do 130 km/h, po 50 kilometrach zatrzymałem się i na paliwie (czyli z automatu) już niechciał zapali, dzisiaj też niechce odpali, czasem przekręci raz na benzynce ale zaraz gaśnie (jakąś sekundę i gaśnie) na gazie jest wszystko ok, jak przekręcam stacyjkę to słyszę takie wycie pompy paliwa (takmi się zdaje że to jest to), jak w trakcie jazdy przełączam na benzynę to nic go nie rusza, odrazu się dusi, wyraźnie czu że niedostaje benzyny.

przewodymuszą by ok no bo jak na gazie jest ok to na paliwie też powinno

błagam pomóżcie bo jak z gazu odpalam to mi się serce kraja

: sob lut 11, 2006 13:30
autor: andrus
Moze poszla pompa paliwa.W baku mieles malo benzyny i z czasem zatarla sie jak jezdziles na gazie.

Pozdrawiam

: sob lut 11, 2006 13:55
autor: marcin21c
mało paliwa to chyba nie, bo wskazówka nie weszła na rezerwę, a przecież zawsze zapalałem z benzynki i w baku zawsze było paliwo, jeszcze raz zaznaczam że jak przekrecam kluczyk na raz to słychac wycie pompki (zdaj mi się że to jest właśnie dźwięk z pompki) zresaztą na słuch to wszystko jest ok, tylko na tej benzynie nie odpala

pozdrawiam

: sob lut 11, 2006 14:03
autor: andrus
okej moglo na czerwone nie wejsc,ale zeby popmka sie nie jarala potrzeba ponad 1/4 wtedy masz pewnosc.Moze poprostu pompa dogorywa i pompuje ale tak malo wydajnie ze koniec juz bliski a ona sie z dnia na dzien nie zatrze tylko potrzeba kilku tygodni.To ze ja wogole slychac to nie za dobrze raczej :niewiem:
Moze tez przytkal sie filtr benzyny i dziala jak membrana.

: sob lut 11, 2006 14:42
autor: marcin21c
potrafisz zlokalizowa gdzie jest ta pompka w moim golfiku i filterek paliwka, niemam takiej książki żebym to zobaxczył,

: sob lut 11, 2006 14:56
autor: fend18
najpewniejszym sposobem sprwdzenia pompki bedzie zdjecie przewodu paliwowego dochodzacego do wtryskiwacza i zakrecenie rozrusznikiem, jesli paliwo pojdzie tzn ze pompka pompuje, problem lezec tez moze w wydajnosci pompki czyli cisnieniu, a pompka jest w zbiorniku paliwowym

: sob lut 11, 2006 15:02
autor: alepka
ostatnio miałem u siebie podobnie pompka się załaczała ale dawała paliwo przez zasilanie i powrót jednocześnie bo padł zawór zwrotny na pompie. niestety nieroizbieralny. załozyłem nowy wkład pompy i teraz jest ok a objawy miałem podobne

: sob lut 11, 2006 16:35
autor: andrus
marcin21c, jaki tam jest dokladnie silnik jakie oznaczenie?Jak zasilany dokaldniej o to chodzi?

: sob lut 11, 2006 16:53
autor: marcin21c
niezauważyłem że przy nicku już teraz się nie wyświetlają dane naszych golfików

mam golfika mk2 silnik 1,3 NZ z 1991roku

pozdrawiam

: sob lut 11, 2006 16:53
autor: Christopherek
Hello ja stawiam na pompę paliwa.Mój brat miał tak w Lanosie, tzn. gdy auto jeździło na paliwie było ok.Po roku jazdy stwierdził że założy gaz i wtedy się zaczęło.Komp się stale przestawiał wtryski zardzewiały(za mało jeżdżone na paliwie)był tylko odpalany i po nagrzaniu na gaz i do przodu.W dłuższej trasie zawsze go przegonił tak z 10 km (150-160km/h) i było spoko.Ale od pewnego czasu zaczął dziwnie chodzić na paliwie(nierówno,nie miał mocy, dusił się), aż wkońcu wogóle padł i na samym gazie jeździł.Okazało się zę pompa paliwowa się zjarała i koniec.Pojechał do Daewoo zmienili pompę ale na rzemieślniczą bo tańsza.Jak się zapłon przekręcało strasznie wyła ale chodziła.Pojeździł tak kilka miesięcy, pewnego dnia przyjechał do mnie do Wawy w odwiedziny w te duże mrozy.Auto spoko jeździło, później wrócił do domu(140km).I po tej podróży pompa raz pracowała raz przestała.Okazało się że podczas dużych mrozów przewody się pokurczyły i popękały a pompa chodziła jak się w nią puknęło.I za jakiś czas znów przestała działac.Efekt wymienił wczoraj na oryginalną pompę do Lanosa(350zł)której wogóle nie słychać jak pracuje i tak byc powinno.tak więc stary nie żałuj benzynki swojemu golfikowi zawsze musi być więcej paliwa a nie tam jakaś ćwiartka.Ja jeżdżę na paliwie(nigdy nie założę gazu do mojego golfika)to inaczej bo paliwo cały czas w niej jest i sie nie zatrze>uff ale się napisałem pozdro :bajer:

: sob lut 11, 2006 16:55
autor: Snake
jezeli to NZ czyli pelny wtrysk to pompy masz:

- podająca w baku
- cisnieniowa pod prawym tylnim kołem razem z filtrem

na gazniku to nie pamietam, ale chyba gdzies przy silniku jest pompka.

Stawial bym na;

pompa - sprawdzic cisnienie na wezu paliwa
filtr paliwa
wtryski - moze sie zawalily syfyem

powodzenia

: sob lut 11, 2006 17:06
autor: marcin21c
ale gdyby się wtryski zawiesiły to gaz by też szwankował - mam rację?
sprawdzę przewody paliwowe, odłaączę i zobaczę czy paliwko podaje
dzięki pozdrawiam

:okej:

: sob lut 11, 2006 17:16
autor: andrus
Ja tez jak na poczatku dalej stawiam na pompe badz ( i ) filtr. :D

Snake, tez dobrze mowi,ale to czemu pompa drze się tak głośno?.Jesli Cie to meczyc bedzie i bedziesz chcial wykluczyc zatkanie wtryskiwaczy to na poczatek wez wyjmij wtryski i wymocz je przez dobe w benzynie ekstrakcyjnej.Jak bedzie chocby minimalna roznica nalezy je wymienic.

[ Dodano: Sob Lut 11, 2006 16:18 ]
marcin21c pisze:ale gdyby się wtryski zawiesiły to gaz by też szwankował - mam rację?
nie wtryski sa odcinane jak przechodzisz na gaz,pompka pompuje benzyne ale wraca kanalem powrotnym do baku(obieg zamkniety).

: sob lut 11, 2006 17:47
autor: marcin21c
odkręciłem ten przewód paliwowy (na zdjęciu czerwone kóko) i przekręciłem kluczyk na raz, wylało doś dużo benzyny, jakąś 1/4 sklanki, więc pompa powinna byc ok