Strona 1 z 1
[b4]POMOCY !!! PADŁ MI 4 RAZ PRZEGUB ZEW. W CIĄGU 4 MIESIĘCY
: sob lut 11, 2006 13:10
autor: max73
PASSAT B4 TDI
W CIĄGU 4 MIESIĘCY PADŁ MI 4 RAZ PRZEGUB ZEWNĘTRZNY LEWY ,PRZEJECHAŁEM OK 30000 KM W TYM CZASIE I SREDNIO CO MIESIĄCM PADA PRZEGUB Z LEWJ STRONY.
OD POCZĄTKU JAK KUPIŁEM AUTO PRZY DELIKATNYM PRZYSPIESZANIU LUB PRZY PREDKOSCI OK, 110 kmh WYCZUWALNE JEST SZARPANIE TAK JAKBY COŚ BYŁO KRZYWE LUB NIE WYWAZONE (PÓŁOŚ ? ) PROSZE O SUGESTIE. PO KAZDEJ WYMIANIE BYŁA USTAWIANA ZBIEZNOSC ,KOŁA SĄ OK. MOŻE BYŁ BITY JAK SPRAWDZIĆ CO JEST PRZYCZYNĄ USZKADZANIA PRZEGUBU.?
: sob lut 11, 2006 14:37
autor: sas_gti
ktoś ostanio pisał zę spadła mu "masa" z półosi,
To taki ciężarek przyczepiony do półoski, myśle ze jego brak moze powodowac szybsze sie zuzywanie przegubu....powoduje jakies bicie, nawet male ale to wystarczy zeby skrócić żywotnosc przegubu np 4 razy.....tylko nie iwem czy akurat w passacie na lewej półosi tez jest tezn odwaznik....pozdro
: sob lut 11, 2006 16:32
autor: Golf GTi
no wiece ta "masa" cos tam robi ale ja jezdzilem po wymianie przglubow w mk3 4 lata i dziala jak trzeba , mas oczywiscie nie mialem alni na lewj ani na prawe polosi, ja tak mysle ze masz auto uderzone w lewa strone i wahacz poszedl do silnika przez co przeglub caly czas jed obciazony bo jest poprostu scisniety, a ten od skrzyni biegow nie pada bo poloś odpycha sprerzyna wiec, ci zewnetrzny cierpi caty czas , moze byc cos z tym wahaczem , jakic krzywy ,albo ktorki jest holera go wie, to nie jest nic z polosia alni ze zwrotnica. Wachacz albo jakis puntk konstrukcyjny jest przesuniety dlatego pol oś obciaża przeglub ,
: sob lut 11, 2006 16:47
autor: Bula88
ta "masa" wystepujena prawej połosi bo jest ona dluzsza od lewej i ta masa to chyba w celu wywarzenia jest. obstawiam, ze cos jest krzywe moze to byc nawet polos lewa. podjedz na diagnostyke i niech sprawdza auto od spodu czy bylo bite i jesli tak to co moze byc krzywe czy cos w tym stylu. a sprawdzales jak chodzi polos?? czy bije?? podnies auto i zakrec kolem i zobaczysz jak to wyglada. daj znac
: sob lut 11, 2006 17:13
autor: Paweł Marek
Bula88 pisze:os jest krzywe moze to byc nawet polos lewa
tak też myślę. w koncu normalnie przegub jak ma kołnież szczelny to jest prawie nie do zajechania przy tyowej jeździe. Mechanik powinien wyjąć całą półoś i ją dokładnie obadać w takiej sytuacji, a nie zmieniać przegubu bez jej wyciągania.
: sob lut 11, 2006 17:56
autor: Adamtd
Też obstawiam krzywą półos, bo przecież niemozliwe, że trafiło sie tyle wadliwych przegubów. To według mnie pierwsza rzecz do sprawdzenia to właśnie bicie półosi
: sob lut 11, 2006 23:38
autor: Tomasz Żaguń
Półoś można bardzo łatwo sprawdzić : wystarczy ją (rozebraną ) pokulać po stole traserskim czyli takim równym i się wyjaśni wszystko.Pytanie jak rozwala te przeguby co sie niszczy może wiesz?
: ndz lut 12, 2006 00:38
autor: wara99
ja obstawiam ze byl dzwon a to jest jego efekt
: ndz lut 12, 2006 15:43
autor: greg
a na pewno kupowałeś przeguby do swojej wersji? bo może być tak że kupujesz od słabszej wersji silnikowej - a przynajmniej ja tak miałem w mk2 GTD - jak kupiłem za to od mocniejszego autka było ok.