Strona 1 z 1
[MK2 1.3] Montaż MFA
: sob lut 11, 2006 02:13
autor: micky
Witam! Na wstępie pragnę zaznaczyć, że u użyłem już funkcji szukaj, a satysfakcjonującej odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Otóż, chciałbym założyć do mojego goferka licznik z mfa. Aktualnie używam licznika z samym obrotkiem. Nie wiem czy jest wykonalne założenie mfa do mojego 1.3 55KM (gaźnik). Zwracam się więc do fachowców o pomoc. Jeśli jest to wykonalne lub ktoś robił już coś takiego to jak to zrobić? Pozdrawiam...
: sob lut 11, 2006 06:54
autor: bodzio_j
Założyć się pewnie da. A co do sposobu montażu to cos kiepsko szukałeś. Postów o ile pamiętam było kilka.
[ Dodano: Sob Lut 11, 2006 06:08 ]
Na początek popatrz tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1435
: ndz lut 12, 2006 02:59
autor: rafekde
MFA -> to brzmi dumnie:P
jesat to wykonalne jednakże jest troche zabawy własnie się z tym zmagam...
narazie najwiekszym problemem jest dobranie odpowiedniego przelicznika tego z predkosciomierza, trzeba mieć "odpowiednie MFA" pisze globalnie bo nie ustaliłem co dokładnie, niestety ja mam MFA z indeksem 950 (powinno być 935- silnik 1.3) i są przekłamania w kilomterach a też w spalaniu...
a może jest ktoś z silnikiem 1.3 i MFA w pełni działającym ?!
_______________pozdrawiam
PS jak masz pasje i dużo czasu i nie będziesz zawiedziony brakiem sukcesu to się baw, na zdrownie
: ndz lut 12, 2006 06:06
autor: bodzio_j
rafekde, popełniłeś błąd kupując licznik z innym indeksem niż miałeś. Dotyczy to każdego licznika, nie tylko MFA. Najprościej byłoby zamienić na odpowiedzni.
Indeks licznika dobierany jest do skrzyni biegów. Polega to mniej więcej na tym ; na każdy przejechany kilometr linka licznika wykonuje okresloną liczbę obrotów (zależy to od przełożenia napędu linki w skrzyni).W Twoim przypadku tak liczba to 935.Jeśli miałbyś licznik z takim indeksem to wszystko byłoby ok.Przypuszczam, że licznik będzie zaniżał iloęś przejechanych kilometrów.Innym rozwiązanie jest wymiana przekładni napędzającej linkę w skrzyni biegów.
: ndz lut 12, 2006 10:56
autor: rafekde
bodzio_j pisze:rafekde, popełniłeś błąd kupując licznik z innym indeksem niż miałeś. Dotyczy to każdego licznika, nie tylko MFA. Najprościej byłoby zamienić na odpowiedzni
oczywiście przełożyłem "zegar" prędkościomierza do deski z MFA, więc licznik, ma indeks 935 ale samo MFA pokazuje w trybie serwisowym 950
moje śledztwo prowadzi do elementu który wetknięty jest w tył prędkosciomierza, on zczytuje obroty tarczy, i on jest wymienny i on ma różne indeksy... a więc nie jest tak beznadziejnie
_________________pozdrawiam
PS człowiek się uczy tylko na swoich błędach
: ndz lut 12, 2006 13:56
autor: Snake
mam pytanko,
a jak poradziliscie sobie z instalacja od mfa ?
chodzi mi o to ze w 1.3 (nz) 91r np. do kostki zegarow (1 wtyk) idze 14 ablo 18 kabli, gdzie w RP (1.8i) idzie juz 24,
Jak podlaczylem pod ta instalacje licznik to nawet zegarek cyfrowy sie nie wlaczyl, teraz juz mam instalke od 1.8 rp i wsyztsko jest ok.
: ndz lut 12, 2006 21:28
autor: micky
Hej! A czy w ogole VDO wyprodukował licznik 935 z mfa?
rafekde pisze:oczywiście przełożyłem "zegar" prędkościomierza do deski z MFA, więc licznik, ma indeks 935 ale samo MFA pokazuje w trybie serwisowym 950
moje śledztwo prowadzi do elementu który wetknięty jest w tył prędkosciomierza, on zczytuje obroty tarczy, i on jest wymienny i on ma różne indeksy... a więc nie jest tak beznadziejnie
??? Co masz na myśli?
: ndz lut 12, 2006 21:56
autor: rafekde
Snake pisze:a jak poradziliscie sobie z instalacja od mfa ?
spoko spoko
j mam drugą intalacje z Mk2, miałem orginalną wtyczkę pod deskę, pobrałem z niej kabelki z końcówkami do wtyczki zegarów i gra gitara
micky pisze:??? Co masz na myśli?
kupiłem zegary MFA z indeksem 950, odrazu przełożyłem tam mój prędkościomierz czyli taki z 935 przy przekładaniu zauważyłem że od tyłu prędkościomierza podłączone jest jakieś ustrojstwo przełożyłem więc je do mojego prędkosciomierza, ten element jest wpięty w prędkosciomierz od tyłu i podłączony do wiązki zegarów uważam że ono jest wymienne zależnie od rodzaju prędkościomierza (950 czy 935).. to mam na myśli
micky pisze:Hej! A czy w ogole VDO wyprodukował licznik 935 z mfa?
i to jest podstawowy problem, nie mam pojęcia
_________________pozdrawiam
: ndz lut 12, 2006 22:32
autor: micky
rafekde pisze:kupiłem zegary MFA z indeksem 950, odrazu przełożyłem tam mój prędkościomierz czyli taki z 935 przy przekładaniu zauważyłem że od tyłu prędkościomierza podłączone jest jakieś ustrojstwo przełożyłem więc je do mojego prędkosciomierza, ten element jest wpięty w prędkosciomierz od tyłu i podłączony do wiązki zegarów uważam że ono jest wymienne zależnie od rodzaju prędkościomierza (950 czy 935).. to mam na myśli
A możesz zapodać fotkę tegoż "ustrojstwa o którym mówisz.
P.S. U siebie jak wymieniałem zegarki to zrobiłem tak samo jak Ty, tzn. kupiłem zegary z 950 i przełożyłem do nich mój prędkościomierz z 935.
: ndz lut 12, 2006 22:45
autor: rafekde
micky pisze:A możesz zapodać fotkę tegoż "ustrojstwa o którym mówisz.
już ktoś mnie prosił o fotki, jutro sie zabiorę za tego hitlerwagena to porobie ujęcia
micky pisze:U siebie jak wymieniałem zegarki to zrobiłem tak samo jak Ty, tzn. kupiłem zegary z 950 i przełożyłem do nich mój prędkościomierz z 935.
tak to się robi, chyba...
_________________pozdrawiam
: ndz lut 12, 2006 23:31
autor: micky
rafekde pisze:już ktoś mnie prosił o fotki, jutro sie zabiorę za tego hitlerwagena to porobie ujęcia
Czekam zatem... Najlepiej zrób fotki wszystkiego co i jak poprowadzic zeby bylo gites!
Pozdro.
: ndz paź 15, 2006 22:31
autor: czyzak
reaktywacja tematu
fabrycznie miałem licznik z wstrzy-czaso-wymywaczem i indeksem 935, ale wymieniłem go na taki z obrotkiem alle indeksem 950. podobno źle pokazuje ? odpaliłem GPSa i sie okazuje że pokazuje 10% za dużo (jak pokazuje 60 to faktycznie jedzie 54). to nawet i lepiej jak by miał zaniżac
ale nie o tym mowa. widziałem na stronie schemat podłączenia MFA do golfa 2 (
http://vw2.info/vwforum/mfa_mk2/mfa.html i
http://vwgolf.pl/porady/pinout_jeden_wtyk.htm ). szczerze to interesuje mnie tylko funkcja pokazująca aktualne spalanie, reszta może być nieaktywna.
czy komuś z golfem 1.3 MPI się to udało ?