Strona 1 z 1
[mk4]Kiedy wymieniać tarcze?
: pt lut 10, 2006 23:47
autor: luk99
MAm pytanie w jakim momencie powinno wymieniac sie tarcze ? (objawy itp., zagłebienie ?)
: pt lut 10, 2006 23:52
autor: bongo
Tarcze powinno sie wymieniać generalnie co dwie wymiany klocków.
: pt lut 10, 2006 23:55
autor: r30q
albo jak widzisz juz duzy rant na tarczy, w przypadku tarcz frezowanych to do momentu wytarcia sie rowków, ale tez dokładnie tak jak pisał bongo ze co dwie wymiany klocków, zalezy jeszcze jakie klocki i jakie tarcze , chodzi o twardosc materialu, scieralnosc. Generalnie po zdjeciu koła juz łatwo ocenic czy tarcze sa do d**
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pt lut 10, 2006 23:59
autor: luk99
z tym co 2 wymiany to gdzies slyszalem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ale w tym problem ze ja jeszcze w nim nigdy nie wymialem
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
dopiero 4 miechy mam go
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dlatego patrze na ten rant bo przod dosc spory jest a tyl chyba nie najgorzej. Myslalem ze jest jakas granica w cm itp.
: sob lut 11, 2006 00:01
autor: rzodkiew
dzisiaj wymienialem tarcze ( 12mm ) i klocki na taraczy bylo podane 10mm jako minimum
: sob lut 11, 2006 00:09
autor: luk99
To jutro sie pomierzy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jeszcze sa dragania przy hamowaniu no ale to juz ma prawo jezeli sa cienke i pewnie troche krzywe no i od czasu do czasu cos zapiszczy.
Aha jak wymienie tarcze to klocki tez musze nowe ? Bo te co mam to moze w polowie sa zuzyte pewnie VW org.
: sob lut 11, 2006 00:30
autor: Tomasz Żaguń
jak już masz przy hamowaniu drgania na kierownicy to do wymiany na bank a jak kupisz nowe tarcze to i nowe klocki aby sie równomiernie zużywały a te co masz teraz lekko podjechane jak założysz na nowe tarcze to długo się będą docierały i spowodują powstanie nierówności na nowych tarczach bo te używane klocki są nierówne.
: sob lut 11, 2006 00:34
autor: luk99
: sob lut 11, 2006 00:41
autor: Adamtd
1. Dopuszczalne zużycie tarcz - 10% grubości nominalnej (no ostatecznie to max 20%) potem nie ma co nawet rantu staczać bo tarcza traci pojemnośc cieplną, materiał traci właściwości i tarcza może się rozleceć.
2. Co do bicia to najprościej bez czujnika - kiedy przy hamowaniu kierownica wpada w drgania
: sob lut 11, 2006 01:01
autor: luk99
Patrzałem sobie na tarcze brembo grubosc. 22 standard a gr. min to 19
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
wiec raczej juz wszystko jasne
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)