Strona 1 z 1
[mk2]Jak uszczelnić kolektor?
: pt lut 10, 2006 20:18
autor: elektro
Może mi ktoś wytłumaczyć jak można uszczelnić połączenie róry biegnącej do katalizatora z kolektorem wydechowym .Tam trzeba wymienić uszczelniacz ?Silnik to 1.8 RP.Róra połączona jest takimi blaszkami które śćiskaja te dwa elementy .Słyszałem że sa dostępne na rynku pasty do uszczelniania wydechu mozna to zastosować?Prosze o pomoc.
: pt lut 10, 2006 20:29
autor: BruceLee30
rozumiem ze spaliny wydostaja sie na tym laczeniu ? najlepiej wymienic ta uszczelke a jezeli nie masz pod reka to silikon z miedzia jest dostepny na rynku WHURT a LOCTITE a i wiele innych napewno dostaniesz w jakims motoryzacyjnym jednak moze sie okazac ze koszt silikonu Thermo jest wiekszy niz sama uszczelka wiec chyba odpowiedz masz
: pt lut 10, 2006 20:39
autor: elektro
Dokładnie spaliny dostają sie do środka samochodu .Czyli jest tam uszczelka . Jeszcze jedno pytanie ciężko jest rozebrać to połączenie? Musze wjechać na kanał czy da sie to zrobić od góry ?
: pt lut 10, 2006 21:08
autor: greg
no z góy może być problem - bo jeśli jest tak jak w 1,6TD - czyli 2 blaszki w kształcie litery C to ja w blaszkę tj. w otwory wkładałem 2 duże śrubokręty rozginając tą blaszkę do zdjecia - uszczelka siatkowa nie jest tak znowu droga więc raczej wymień, gorzej jest z założeniem - robiłem to tak że na ziemi lub w imadle rozciągałem blaszkę - np śrubokrętakim rozginając na boki i w środek wkładałem ucięty pręt stalowy który rozpierał blaszkę - następnie zakłądałem na połaczeni i uderzałem z boku żeby wybić pręta - innej metody nie wymysliłem a ta była skuteczna - robiłem tak kilka razy z tym że zawsze w dieslach - nie wiem jak jest to w benzynie ale podejrzewam że identycznie.
: ndz lut 12, 2006 16:02
autor: elektro
Dzięki za pomoc .Teraz wiem jak sie do tego przygotowć .Pozdrawiam .
: ndz lut 12, 2006 17:35
autor: greg
najważniejsze to dociąć pręt który wsadzasz po rozchyleniu blaszki - długość musi być taka żebyć to C dał radę włożyć i był mały luc