Strona 1 z 2

[mk3]zimne hamulce

: pt lut 10, 2006 08:27
autor: zulik
Czesc !
Samochód stoi całą noc na dworze w minusowych temperaturach. Jak odpale go i jak jade to jak zahamuje po 10 sekunach :) odczuwam ze mam slabe hamulce !!! czy to normalne ???
Później wydaje mi się ze hamulce wracają do swojego poprzedniego "stanu" i hamują dobrze.
To sie zreszta czuje przez opór jaki stawia pedał. !

: pt lut 10, 2006 09:09
autor: misiek
zrób sobie taką próbę że zanim zach niesz jechać odpal samochód i ponaciskaj pedał hamulca i spr. czy ustępuje ten efekt i czy pedał jest na początku miękki czy z naciskaniem na pedał twardnieje, być może masz zapowietrzone hamulce

: pt lut 10, 2006 09:48
autor: cowboy
mam dokładnie tak samo od wczoraj....
wczesniej nie byo tego przy mrozach...
wczoraj odpaliłem auto po 2 dniach i jakby nie było hamulców, pedał twardy - wiec nie jest zapowietrzony..
trzeba potem kilka razy nacisnąć i wszystko jest OK..
podejrzewam że zamarza coś tam i nie ma sie czym przejmować - tylko zawsze pare razy nacisnąć hamulec zanim sie ruszy bo sie można zdziwić :)

: pt lut 10, 2006 09:58
autor: bodzio_j
cowboy pisze:podejrzewam że zamarza coś tam
to "coś tam" to może być serwo, wskazuje na to twardy pedał - serwo nie działa, a po rozgrzaniu rozmarza i wszystko jest ok.

: pt lut 10, 2006 10:02
autor: Tomasz Żaguń
Zawsze jak rano zaczynasz jechać to tarcze czy szczęki muszą się oczyścić z wody, rdzy , lodu czy innych zanieczyszczeń i po paru hamowaniach przypadłość ustępuje to normalne no i oczywiście jak hamukce są rozgrzane to ich wydajnośc rośnie.

: pt lut 10, 2006 10:03
autor: TAZ
A kiedy płyn hamulcowy był wymieniany ?? Jak wiadomo płyn z czasem traci swoje właściwości i jest wysoce absorbcyjny. chłonie on wodę jak gąbka, istnieje mozliwość, że drobiny wody zamarzają gdzieś przy pompie i dlatego teki efekt a nie inny. Płyn powinno się wymieniać co dwa lata.

: pt lut 10, 2006 10:25
autor: misiek
Tomasz Żaguń pisze:no i oczywiście jak hamukce są rozgrzane to ich wydajnośc rośnie.
po to są wentylowane tarcze żeby było lepsze odprowadzenie ciepła, więc zimne hamulce lepsze hamowanie - pomyliło Ci sie z oponami ciepła opona lepsza przyczepność
taz pisze:A kiedy płyn hamulcowy był wymieniany ?? Jak wiadomo płyn z czasem traci swoje właściwości i jest wysoce absorbcyjny. chłonie on wodę jak gąbka, istnieje mozliwość, że drobiny wody zamarzają gdzieś przy pompie i dlatego teki efekt a nie inny. Płyn powinno się wymieniać co dwa lata.
podpisuję sie pod tym i popieram

: pt lut 10, 2006 12:16
autor: Corvax
misiek10111 pisze:po to są wentylowane tarcze żeby było lepsze odprowadzenie ciepła, więc zimne hamulce lepsze hamowanie - pomyliło Ci sie z oponami
Po części ma racje, po częsci... :P

: pt lut 10, 2006 13:04
autor: krzysio
A jaki płyn się leje? Ile kosztuje i ile go tam wejdzie? Bo też miałem taki problem. Mam też takie wrażenie, że po wymianie łożysk jakby słabiej hamuje.

: pt lut 10, 2006 13:11
autor: misiek
misiek10111 dobrze że jeździsz vw
o co Ci chodzi z tym podpisem?
przy odpowietrzaniu uzywaj zawsze nowego płynu, specyfikacja płynu to SAE J 1703 DOT 3

[ Dodano: 06-02-10, 12:14 ]
to ilość płynu 0,7 do 0,9 dm

: pt lut 10, 2006 13:14
autor: inek01
Tomasz Żaguń pisze:no i oczywiście jak hamukce są rozgrzane to ich wydajnośc rośnie
Tak to jest chyba w przypadku sportowych klockow. Trzeba je troche rozgrzac zeby dobrze hamowaly. Na normalnych to raczej na odwrot ;)

: pt lut 10, 2006 13:28
autor: cowboy
hmmm może i trzeba płyn zmienić... z tego co najbardziej prawdopodobne to właśnie zamarza serwo - bo jest objaw taki że trzeba użyć dużej siły żeby zahamować, z tego bierze się wrażenie że są słabe hamulce...

podobno płyn hamulcowy jest na wspólnym obiegu ze sprzęgłem ??? bo ja mam problemy z wrzucaniem wstecznego szczególnie po rozgrzaniu :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=26761

być może płyn po rozgrzaniu jest jakby bardziej ściśliwy ?:P nie wiem czy dobrze kombinuje...

a może trzeba wymienić olej w skrzyni...no chyba że ten typ tak musi mieć...generalnie praca skrzyni a w szczególnosci sprzęgła w moim mk3 to jedyny powód do narzekań..

: pt lut 10, 2006 13:55
autor: zulik
dziekuje kochani !
Jutro sie umowilem z mechanikiem na wymiane klockow za 50 zl ;/ i plynu za 20 zl
Bo pewno ten plyn to byl nie zmieniany z kupeeee lat (autko przywiezione z niemiec)

: pt lut 10, 2006 15:14
autor: Tomasz Żaguń
Nie o to mi chodzi że maja się mocno nagrzac ale żeby były ciepłe to wtedy niema wody , lodu, i sa już oczyszczone z syfuw.Wiem i dobrze że piszecie że nadmiar ciepła pogarsza hamowanie ale ja akurat niepisałem o tym zjawisku .Macie oczywiście rację ale co do tego że hamulce z rana przy pierwszych paru hamowaniach są gorsze od jazdy póżniej to chyba nikt nie zaprzeczy co? Bo własnie o tym piszę.