Strona 1 z 2

[b3]stuka a nie stuka dlaczego?

: czw lut 09, 2006 22:19
autor: darek i jadzka
witam....mam problem , przy rannym odpaleniu auta gdy jest calkiem zimne oczywiscie jak przez ok.2s slychac klekotanie samoregulatorow (zwlaszcza jak sa duze mrozy)ale zaraz jest cisza i silnik chodzi normalnie . Problem zaczyna sie jak zaczynam ruszac tzn.jak silnik jest obciazony wtedy slychac klekotanie zaworow . Wszystko wraca do normy jak silnik sie lekko rozgrzeja ok.1km jazdy DLACZEGO DLACZEGO DLACZEGO CO JEST PROBLEMEM czy to samoregulatory czy CO ?
POZDRAWIAM.....

: czw lut 09, 2006 22:25
autor: tauka
Ale jak się wszytsko uspokaja to jest chyba ok?? czy się mylę.

: czw lut 09, 2006 22:28
autor: darek i jadzka
wlasnie to jest dziwne ze po jakims czasie sie uspokaja . Ale czy to jest normalne ?

: czw lut 09, 2006 22:30
autor: greg
a zapłon masz dobrze ustawiony ewentualnie paliwo ok? bo moim zdaniem jeśli zawory są dobrze ustawione to spalanie detonacyjne czyli albo przywczesny zapłon albo paliwo nie bardzo - kiedyś w Krakowie z tego co pamiętam był problem z oszukanym paliwem i wielu kierowców niepotrzebnie jechało regulować zawory

: czw lut 09, 2006 22:34
autor: darek i jadzka
szczerze co do zaplonu to sie juz zastanawialem bo czasem mam objaw ze jak mu przycisne to go przymuli ale zaraz puszczajac lekko gaz autko wyraznie przyspiesza

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 21:37 ]
tylko dlaczego to slychac jak jest zimny a nie caly czas?

: czw lut 09, 2006 22:44
autor: greg
sprawdź zawory a potem zapłon - wszystko się wyjaśni

: czw lut 09, 2006 22:48
autor: darek i jadzka
a jak mam sprawdzic te zawory bo nie mam pojecia .......

: czw lut 09, 2006 22:59
autor: wara99
przecierz chyba zawory sa hydrauliczne a jak tak to sie same ustawiaja . To moze byc faktycznie zaplon a jezeli nie to zmien olej .
Ile masz przejechane na oleju i na jakim jezdzisz??

: czw lut 09, 2006 23:00
autor: greg
musiałbyś ściągnąć 1 część książki którą przeskanowałem tj dla silników 1,4-1,6 - http://rapidshare.de/files/12401794/Roz ... 6.rar.html i na stronie 47 i 48 masz opis z rysunkiem...

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 10:01 pm ]
wara99 pisze:przecierz chyba zawory sa hydrauliczne a jak tak to sie same ustawiaja
tak ale jeśli jest luz na popychaczach to też może być hałaśliwa praca

: czw lut 09, 2006 23:27
autor: darek i jadzka
jak go kupilem to byl zalany polsyntetykiem ale z braku kasy(i mojej glupoty)zalalem go LOTOSEM MINERALNYM i zrobilem ok.7tys
czy moze to byc wina oleju . Problem jest bo jak go kupilem to bylo lato i wtedy takiego problemu nie ma a to jest moja pierwsza zima (a mrozy BYLY)

: czw lut 09, 2006 23:41
autor: greg
no olej może byc przyczyną - zimny inne ciśnienie

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 10:43 pm ]
i trzeba było tak od razu zacząć...

: czw lut 09, 2006 23:53
autor: darek i jadzka
to co w pierwszej kolejnosci mam zmienic olej?a moze ktos mi doradzi jakis olej minerakny(bo chyba raczej juz nie lac polsyntetyka?)czy moze jest mineralny zadszy niz 15w 40 ?prosze o nazwe.

: pt lut 10, 2006 01:26
autor: greg
ponieważ jeździłeś krótko (7tys.) ja bym jednak zaryzykował powrót do półsyntetyka, ale nie lotos....

: pt lut 10, 2006 07:15
autor: bodzio_j
Stukanie samoregulatorów na zimnym silniku jest normalne.Do poprawnej pracy potrzebują oleju którego tuż pozapaleniu nie ma.Masz olej mineralny który w niskich temp. jest dość gęsty, i potrzebuje trochę czasu aby dotrzeć do góry. W zapłon jakoś nie bardzo wierzę. Po 1 - objaw znika po rozgrzaniu silnika (zapłon sam się nie przestawi) 2-jest coś takiego co się nazywa "czujnik spalania detonacyjnego i powinien "pilnować" aby do tego nie dochodziło. 3- spalanie detonacyjne brzmi inaczej niż klekotanie zaworów.
Co do oleju -jeśli auto nie ma bardzo dużego przebiegu, możesz zaryzykować półsyntetyk, markowy, np Mobil..