Strona 1 z 1

Max temperatura to 90*

: czw lut 09, 2006 15:56
autor: ryba_71
U mnie temperatura silnika osiąga wartość 90 stopni (wskazówka idealny pion) nigdy więcej, nigdy nie słyszałem aby włączał się mi wentylator. Czy takie zachowanie auta jest prawidłowe?
Dziękuję za odpowiedzi?

: czw lut 09, 2006 16:30
autor: pw524
Tylko pogratulować sprawnego układu. Choć tak sam dla siebie to bym go sorowokował do załączenia wentylatora żeby wiedzieć że zadziała jak będzie naprawdę potrzebny (lato korek).

: czw lut 09, 2006 16:41
autor: Kiler
Wszystko u Ciebie OK :bigok: . Może za głośno muzy słuchasz i tego wiatraka nie słyszysz :jezor: . Temperatura ciągle by rosła, gdyby wentyl nie zaczął w odpowiednim momencie działać. Na początku płyn chłodny, termostat zamknięty, grzeje się, jak robi się cieplutko to termostat się otwiera, mamy duży obieg ale płyn dalej się podgrzewa. Po przekroczeniu 98st(?), czujnik(o ile sprawny) daje znać wentylowi żeby włączył się (najpierw I, potem II bieg). Jeśli silnik trzyma ci temperaturę i w miarę szybko grzeje się do tych 90st. to wszystko jest ok :kufel: .

Pozdr :pub: .

: czw lut 09, 2006 17:22
autor: adas01
z Krosna jesteś - to jak będzie naprawdę ciepło to skocz sobie na jakieś ostre górki z kompletem pasażerów i worem cementu w bagażniku - zobaczysz więcej :D

ja widziałem ponad 90*C w swoim 1Y tylko w czasie poprzednich wakacji jeżdżąc po Tatrach (przy temp. zewnętrznej +30*C), poza tym cały czas okolice 90*C na wskaźniku temperatury cieczy (temat idealnego wskazania ostatnio był przerabiany - to nie apteka)

pozdro :)

: czw lut 09, 2006 17:36
autor: piter_s
to dobrze że się więcej niegrzeje.
taki masz termostat, są różne jeden na 90 stopni a inne na 95.
ale wentylator to możesz sobie sprawdzić.
pozdro dla ziomka z okolic.

: czw lut 09, 2006 20:40
autor: piter13
u mojego starego w 1Y tez tak jest ze stoi rowno w pionie i ani do przodu ,ani do tyłu 90 stopni czyli masz wszystko ok

: czw lut 09, 2006 22:02
autor: Kwiatek79
90 stopni to temperatura płynu chłodniczego która nie powinna wzrosnąć a temperatura oleju jest różna zależy od jazdy. Jak go ostro kręcisz to może nawet dojść do 100 stopni ale to maksimum. Jeżeli masz komputer pokładowy to wtedy widać jest temp płynu chłodzącego i temp. oleju.

: czw lut 09, 2006 23:01
autor: Arcturus
ja rozumie ze jak sie nic nie dzieje to sie człowiek denerwuje bo to ja cisza przed burzą ale w Twoim przypadku nie ma sie co denerwowac tylko Cieszyc bo wszystko GRA i niema co szukac dziury w całym!
Pozdrawiam i gratuluje!

: pt lut 10, 2006 09:03
autor: ryba_71
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jestem teraz spokojniejszy.

: pt lut 10, 2006 10:45
autor: solowa123
nie bój nic!

u mnie jak dam swojemu golfowi po garach to na pare milimetrów
strzałka odchyla sie w prawo od 90 C

Przecież wiatrak włącza sie przy około 92 C
Jest nawet napisane w instrukcji obsługi mk3 że może strzałka podnieść sie pare
mm ponad 90 C

: pt lut 10, 2006 12:26
autor: ryba_71
Solówa a Ty na jakim oleju jeździsz i jaki masz przebieg - pytam bo mamy te same silniki.

: pt lut 10, 2006 12:33
autor: solowa123
nawet nie wiem jaki przebieg
ale 220tyś ma na bank, a może ponad 340tyś
bo sprowadziłem z niemiec i jest inny licznik bo mam na nim 50tyś
ale w autohausie mówili ze ma coś ponad 220tyś ale kto wie ile ma naprawde?

chodzi zaje...ie (odpukać) wiec nie wnikam

Olej Mobil S półsyntetyk chyba 15W-40