Strona 1 z 1

Problem z kostką stacyjki

: czw lut 09, 2006 00:33
autor: zawisza44
Mam mały problem z kostką stacyjki. NIe bardzo wiem jak ja wymontować. Czy muszę zdejmowac kierownicę???? Moje autko to Golfik III.Prosze o pomoc

: czw lut 09, 2006 01:30
autor: Rafał G2
Tak, musisz ściągac kierownice. Jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić to proponuje oddać samochód do elektryka, nie powinien on wziąć za usługę wiecej niż 20zł...Pozdrawiam

: czw lut 09, 2006 08:58
autor: yoka2005
Tak, oczywiście trzeba zdjąć kierownicę. Zgadzam się z kolegą powyżej. Ja za tą usługe zapłaciłem 50 zł razem z kostką ( kostką 19zł), przyglądałem się naprawie i jest trochę zabawy, lepiej dać do mechaniora, wtedy szybko i sprawnie.

Re: Problem z kostką stacyjki

: czw lut 09, 2006 12:04
autor: pieko
zawisza44 pisze:Mam mały problem z kostką stacyjki. NIe bardzo wiem jak ja wymontować. Czy muszę zdejmowac kierownicę???? Moje autko to Golfik III.Prosze o pomoc
Musze ci przyznac ze jest troche zabawy ,no i oczywiscie musisz zdjąć kiere.Ajezeli masz poduche to potem musisz ją podłączyc pod kompa ,wiec lepiej jedz do mechaniora niech ci zrobi .W koncu to nie jest taki duzy koszt.
pozdro.

: czw lut 09, 2006 16:46
autor: zawisza44
Czy jest możliwość sprawdzenia tej kostki przed demontażem????Jeżeli jest taka możliwość to jak to zrobić???? Proszę o pomoc

: czw lut 09, 2006 17:14
autor: Rafał G2
zawisza44 pisze:Czy jest możliwość sprawdzenia tej kostki przed demontażem????Jeżeli jest taka możliwość to jak to zrobić???? Proszę o pomoc
Może opisz co się dzieje z autem lub kostką że chcesz ją wymieniać ??

: czw lut 09, 2006 17:20
autor: metju
To nie jest takie trudne. Trzeba mieć tylko dobry ściągasz z dosyć cienkimi końcówkami. Zdejmujesz kierownice, przełączniki zespolone kierunków i wycieraczek. Teraz trzeba zdjąć ściągaczem tuleję na końcu kolumny kierownicy, odkręcić śruby (fabrycznie są z urywanymi łbami, u mnie była już pojedyncza, normalna), zdjąć obudowę stacyjki i zmienić kostkę. Grunt to dobry ściągacz. Pod żadne kompy nie musisz poduchy podłączać, wystarczy wszystko robić na zdjętej klemie minusowej. Chyba że jak koledzy piszą że to kosztuje 20 zł, to jechać i wymienić :)

: czw lut 09, 2006 17:24
autor: zawisza44
Silnik po odpaleniu chodzi kilka minut poczym spadaja obroty i silnik gaśnie. Czujnik Halla i cewkę sprawdziłem więc została mi do sprawdzenia kostka.

: czw lut 09, 2006 17:38
autor: Kosior
Dziwne najczęściej kostki padają na "ostatnim biegu" czyli na powrotnej pozycji podczas odpalania silnika.Ja jak miałem walniętą to nie mogłem włączyć zaplonu co za tym idzie i odpalić. Wypnij wtyczke co idzie do kostki i zewrzyj za pomocą dorobionych przewodów:gruby czerwony wraz z żołto-czarnym i cienkim czarnym powinny zapalić sie kontrolki, i teraz przytknij na moment gruby czerwono-czarny aż odpali auto, reszte przewodów omiń. Jak samochód będzie peracował normalnie to znaczy że kostka do wymiany. Jak znajdziesz mechanika za 20 PLN to masz farta, jest troche zajęcia ale da się zrobić samemu.Ściągacz dobrze mieć.Pozdrawiam