Strona 1 z 1

[mk2]ZIMNY PRZEWÓD

: śr lut 08, 2006 23:15
autor: Radzik763
Mam do was małe pytanko??? Zaobserwowałem ze w moimnagrzani sie samochodu. do odpowiedniej tewp.(odpowiednia mysle ze jest jak wskazowka troszke wiecej odchylonanisz sie niz połowe ) Przewód dolny od pompy do chłodnicy jest zimny. Chciałem sie dowiedziec czy to normalny obiaw czy jakis objaw awarii.??? Za wszystkie posty z gory dziekuje. I jeszcze cos, załwarzyłem ze przy korku wlewu płynu w zbiorniczku wyrownawczym zaczeło robic sie mokro ,płyn jakos wydostaje sie na zewnącz. Czy moze golfiku1.6D po byc to spowodowane jakim nieporzadanym cisnieniem w układzie. :kac: :kac: :kac:

: śr lut 08, 2006 23:18
autor: SCRASH
Termostat do wymiany.Codziennie ktos pisze to samo.Skorzystaj z opcji szukaj.

: śr lut 08, 2006 23:28
autor: bongo
SCRASH pisze:Termostat do wymiany.Codziennie ktos pisze to samo.Skorzystaj z opcji szukaj.
I nie zakładaj tyle tematów,żałożyłeś na Diesel to po co tu? :panna:

: śr lut 08, 2006 23:43
autor: TAZ
Kolega regulaminu nie czytał chyba, a dodam, że jak w dieslu robi się ciśnienie to istnieje prawdopodobieństwo pękniętej głowicy między zaworami.

: czw lut 09, 2006 20:18
autor: golfir
wymien termostat tylko na firmy WAHLER i problem znikinie nie otwiera termostat waz za to jest zimny i pewnie nawet sie nie załacza wentylator i dlatego wna zbiorniczku jest mokro bo cisnienie wywala plyn nakretka od zbiornicza i zrob to szybko bo przegrzejesz motor

: czw lut 09, 2006 21:50
autor: KamilW
Czesc. Ale ci sie oberwalo :) A czy gora chlodnicy jest goraca? I gorny przewod tez? Jesli wywala ci plyn spod korka tzn jak to napisal kolega golfir ze w ukladzie jest za duze cisnienie. a to moze byc spowodowane przegrzaniem lub peknieciem glowicy (odpukac). Mozliwe jest ze przy takich mrozach jak ostatnio po prostu termostat sie nie otwiera calkowicie bo nie musi. I wtedy dolny przewod bedzie zimny. Termostat jest tak zaprojektowany zeby w przypadku uszkodzenia otwieral sie calkowicie i nie powodowal przegrzania silnika. No chyba ze cos przeszkadza mu w otwarciu. Ja osobiscie polecam sprawdzic termostat podgrzewajac go w garnku z woda i wyczyszczenie miejsca jego osadzenia. I jesli masz dostep do kogos kto moglby ci pozyczyc korek na jakis czas to sprobuj zalozyc inny. Moze w twoim poprostu uszkodzil sie zaworek cisnieniowy. Daj znac co osiagnales. Pozdrawiam

: czw lut 09, 2006 22:10
autor: hanti
po pierwsze
SCRASH pisze:Termostat do wymiany.Codziennie ktos pisze to samo.Skorzystaj z opcji szukaj.
popieram w 100%

po drugie
KamilW pisze:Jesli wywala ci plyn spod korka tzn jak to napisal kolega golfir ze w ukladzie jest za duze cisnienie. a to moze byc spowodowane przegrzaniem lub peknieciem glowicy (odpukac).
zbyt duże ciśnienie może mieć dziesiątki przyczyn:
* np.za duża ilość płynu( nie zapominajmy,że przy walniętym termostacie jest tylko mały obieg),
* walniety korek od zbiorniczka,
* zapchane odpowietrzenie itp.
powodów może być dziesiątki a głowica to ostateczność

ja przerobiłem u siebie wszystko łącznie z regeneracją głowicy itd. a przyczyną okazało sie zapchane odpowietrzenie chłodnicy :\

POZDRO

: czw lut 09, 2006 22:24
autor: Paweł Marek
Trochę za bardzo straszycie. To że trochę mokro przy korku to może być tylko zabrudzony zawór w nim i nieszczelny przez to. To że dolny wąż zimny nie musi oznaczać zepsutego termostatu tylko dokładnie na odwrót.Może być sprawny. Przecież jakby sie nie otwierał w ogóle to temperatura nie byłaby ciut powyżej 90 tylko dużo więcej. Oczywiście po jeździe bo na wolnych w zimie się disel nie nagrzeje. Jasne że może być gorzej ale to jeszcze nie takie pewne i nie tragizowałbym bez sprawdzenia najprostszych rzeczy

: czw lut 09, 2006 22:41
autor: KamilW
Popieram Pawla. Sprwdzanie zawsze zaczynam od najtanszych i najprostszych rzeczy. Dlatego proponowalem pozyczenie od kogos korka i sprawdenie czy na innym tez chlapie. takze popieram Pawla. A co do sposobow rozwiazania problemow. Rzeczywiscie tego brakuje. jak jest duzo porad to na dobra sprawe nie wiadomo ktora byla dobra. Pozdro

: czw lut 09, 2006 22:42
autor: greg
taz pisze: istnieje prawdopodobieństwo pękniętej głowicy między zaworami
pomiędzy zaworami to dość częsty przypadek - gorzej jak pomiedzy zaworem a płaszczem.....