Strona 1 z 1

[MK2] Przerywa jak się zagrzeje

: śr lut 08, 2006 22:41
autor: wjmail
Witam.
Auto (mk2 1.3 1988r. LPG) zostało oddane do mechanika z powodu słabego ogrzewania. Został wymieniony termostat (wcześniej wskaźnik temperatury nie potrafił dobić do 1/3, teraz spokojnie przekracza 1/2). Problem polega na tym, że teraz auto chodzi o wiele głośniej. Dzisiaj chodzi już jak traktor a żeby tego było mało, po zagrzaniu silnik zaczyna przerywać. Mechanik zwalił wszystko na stary olej (po wymianie ma niby chodzić normalnie). Jakoś nie chce mi się w to wierzyć ponieważ dźwięk wskazuje raczej na uszkodzenie tłumika. Moje pytanie brzmi: czy uszkodzenie tłumika może powodować przerywanie pracy silnika po jego zagrzaniu? O to, czy sprawcą całego zamieszania jest stary olej już nawet nie pytam ;) Aha, jak wskaźnik temperatury przekroczy 3/4 silnik przestaje przerywać i oprócz nadmiernego hałasu jaki generuje już mu chyba nic nie dolega.

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 08:21 ]
Dzisiaj zaczął gasnąć po wysprzęgleniu... :-/

: czw lut 09, 2006 15:36
autor: endrju
Mam to samo. Dzisiaj wymienilem olej i filtr paliwa. Jutro wymienie świece. jak to nie pomoze to na regulacje gaznika trzeba bedzie sie udac chyba...

: czw lut 09, 2006 17:38
autor: KamilW
Czesc.
wjmail napisal
Został wymieniony termostat (wcześniej wskaźnik temperatury nie potrafił dobić do 1/3, teraz spokojnie przekracza 1/2).
Czujnik VW zostal tak wyregulowany zeby polozenie 1/2 wskazywalo ok 90 st. Wiec jesli piszesz ze wskaznik dchodzi do 3/4 to by to oznaczalo ze silnik ma ok 110 stC i to w zimie! Moim zdaniem dosc duzo chociaz nie powinno to mu zaszkodzic pod warunkiem ze wentylator sie wlacza prawidlowo. Jesli masz wtrysk to rozszczelnienie ukladu wydechowego moze spowodowac przerywanie silnika a jest to spowodowane tym ze zmniejsza sie wtedy cisnienie wokol sondy lambda i moze ona dawac bledne odczyty. Jesli macie gazniki to dziura nie ma znaczenia.

Pyt do wjmail: a czy ten mechanik robil cos oprocz wymiany termostatu? Pozdrawiam

: czw lut 09, 2006 17:53
autor: Egon PŃ
Jezeli masz powyzej 1/2 to jest ok. Polowa golfow tak ma.
Nieszczelny uklad wydechowy moze miec wplyw na prace silnika zwlaszcza gdzy jest ona blisko silnika np: w kolektorze wydechowym czy okolicacho katalizatora. Zazwyczaj musi to byc duz dziura lub urwanie rury

: pt lut 10, 2006 10:05
autor: wjmail
Pyt do wjmail: a czy ten mechanik robil cos oprocz wymiany termostatu? Pozdrawiam
Tak, z silnika dochodziło "brzęczenie" poluzowanej blachy (jakaś osłona) i on to brzęczenie wyeliminował. Niestety, twierdzi, że nic nie robił przy silniku. Oprócz tego kombinował (a właściwie elektryk do którego pojechał) przy skrzynce z bezpiecznikami (jest zalewana wodą przez jakiś przeciek - prawdopodobnie pod uszczelką przedniej szyby) bo od 2 tygodni pali się bezpiecznik przy używaniu spryskiwaczy i ogrzewania tylniej szyby (oczywiście bezpiecznik pali się nadal i ogrzewanie szyby w dalszym ciągu nie działa ;-/). Pozdrawiam.

: pt lut 10, 2006 10:48
autor: Egon PŃ
Jesli przeciekalo z podszybia prosto na listwe bezpiecznikow to mozliwe ze ma ona przebicia w srodku, ale nie koniecznie. Bardzo czestą awarią ogrzewania tylniej szyby jest przerwanie przewodu w gumowej osłonie wchodzacej w klape. Jest to zazwyczaj przerwanie a nie zwarcie, ale roznie bywa. Jesli sie na tym za bardzo nie znasz to popres kolege ktory mam smykalke do elektryki. Jesli nie masz takiego to niestety zostaje elektryk. Tylko nie ten u ktorego juz byles.

Napisz czy masz gaznik czy wstrysk?

: pt lut 10, 2006 11:13
autor: wjmail
Napisz czy masz gaznik czy wstrysk?
Wstyd się przyznać, ale nie wiem (auto mam od niedawna) :( Właśnie kupiłem książkę "Obsługa i naprawa VW Golf II", więc chyba uda mi się samemu do tego dojść (chociaż myślę, że to jednak gaźnik).

: pt lut 10, 2006 12:04
autor: Egon PŃ
Jesli masz filtr powietrza w postaci taleza na gazniku to..
Jesli masz filtr na boku i do kazdego cylindra dochodzi wtryskiwach (koło swiec)to...

: pt lut 10, 2006 12:13
autor: wjmail
Egon PŃ pisze:Jesli masz filtr powietrza w postaci taleza na gazniku to..
Jesli masz filtr na boku i do kazdego cylindra dochodzi wtryskiwach (koło swiec)to...
Teraz wiem czego szukać ;) Sprawdzę po pracy i dam znać.

: sob lut 11, 2006 12:12
autor: rzodkiew
co do ogrzewania tylnej szyby tez tak mialem , tylko spowodowane bylo to przetarciem kabla( w drzwiach) od podgrzewania lusterek , plus stykal masy i przepalal bezpiecznik.

: ndz lut 12, 2006 23:57
autor: wjmail
Egon PŃ pisze:Jesli masz filtr powietrza w postaci taleza na gazniku to..
Jesli masz filtr na boku i do kazdego cylindra dochodzi wtryskiwach (koło swiec)to...
OK, mam gaźnik. Po dzisiejszej wizycie na stacji benzynowej doszła kolejna usterka - zwiększone (delikatnie mówiąc) spalanie (ok. 18l gazu na 100km, wcześniej było ok. 8l; benzyny nie sprawdzałem). Jutro auto idzie na zmianę oleju i świec (pewnie to nic nie da, ale i tak trzeba było to zrobić bo jeździłem na tym co było od momentu kupna w październiku). Na większy przegląd wybieram się w przyszły weekend, to się okaże co było przyczyną tych usterek (oczywiście główna przyczyna, to mechanik ;-/ ).
rzodkiew pisze:co do ogrzewania tylnej szyby tez tak mialem , tylko spowodowane bylo to przetarciem kabla( w drzwiach) od podgrzewania lusterek , plus stykal masy i przepalal bezpiecznik.
Tak jest pewnie u mnie, bo bezpieczniki tak strzelają, że wyciąga się je ze skrzynki w częściach ;)

[ Dodano: Nie Lut 12, 2006 23:07 ]
Nie chcę zaczynać nowego wątku, więc zapytam tutaj (oczywiście rano przejrzę również archiwum, bo temat przewijał się pewnie wielokrotnie): Jakie polecacie (MK2 1.3 1988r. LPG) świece i olej? Pozdrawiam

: pn lut 13, 2006 22:31
autor: endrju
ja zalalem olej Castrol GTX High Mileage 15W40 mineralny

co do świec to kupiłem BOSHA jednoelektrodowe (wczesniej byly trzyelektrodowe tez Bosha ale nawet o tym nie wiedzialem.

: pn lut 13, 2006 22:54
autor: misiek
wjmail pisze:Dzisiaj zaczął gasnąć po wysprzęgleniu... :-/
czy gasnie Ci na gazie?, kumpel miał to samo że jak na gazie wrzyciłna luz to mu gasł, przyczyna tego była taka że za dużo powietrza szło do silmikw i mieszanka gazowo-powietrzna była zła, nie wiem jak u Ciebie to wygląda ale u kolegi zrobiliśmu tak że rurę która doprowadza pow. do silnika skierowaliśmy w bok a była skierowana na (w str, atrapy)wprost i (powietrze podczas jazdy było niejako wpompowywane do silnika) to pomogło, sprubój tak zrobić może pomoże

: wt lut 14, 2006 09:27
autor: wjmail
misiek10111 pisze:czy gasnie Ci na gazie?, kumpel miał to samo że jak na gazie wrzyciłna luz to mu gasł, przyczyna tego była taka że za dużo powietrza szło do silmikw i mieszanka gazowo-powietrzna była zła, nie wiem jak u Ciebie to wygląda ale u kolegi zrobiliśmu tak że rurę która doprowadza pow. do silnika skierowaliśmy w bok a była skierowana na (w str, atrapy)wprost i (powietrze podczas jazdy było niejako wpompowywane do silnika) to pomogło, sprubój tak zrobić może pomoże
Nie, gaśnie tylko na benzynie. Co do głośnej prcy silnika, to okazało się, że jest dziura zaraz za kolektorem (od strony silnika, co jasno wskazuje na mechanika jako sprawcę całego zamieszania). Ale kwestia przerywania po zagrzaniu silnika, to już chyba raczej wina gaźnika?

[ Dodano: Pią Lut 17, 2006 23:26 ]
Wymieniłem olej, świece, filtr oleju i powietrza i... przestał przerywać ;) Gasnąć w sumie też już przestał. Został jeszcze tylko do wymiany tłumik (może wystarczy spawanie).

[ Dodano: Nie Lut 19, 2006 00:30 ]
OK, autko już chodzi cicho ;) Była urwana tylko jedna śruba prxzy kolektorze. Do wyeliminowania został już tylko przeciek. Z tego co wyczytałem na forum może to być przeciek pod uszczelką od przedniej szyby. Zanim rozbiorę pół auta chciałbym zapytać gdzie jeszcze należałoby szukać tego przecieku? Pozdrawiam.