Strona 1 z 2

Spadek mocy

: śr lut 08, 2006 21:47
autor: Kwiatek79
Mam golfa III 1,9 TDI. Powinien mieć 110 KM a ma tylko 95KM(sprawdzane na hamowni). Co może być przyczyną spadku mocy aż o 15 KM. Przebieg to 175 tyś.[/b]

: śr lut 08, 2006 21:56
autor: andrus
Wszystko moze miec na to wplyw.Paliwo jakiego uzywasz,naprawy jakie miales przeprowadzone,czy zamienniki byly zastosowane i jakiej jakosci.Dochodzac do wieku auta ze z kazdym rokiem i tysiacami przejechanych kilometrow sprawnosc i moc silnika spada.Moze tracisz ta moc na turbinie przy tym przebiegu i zaleznosci jak byla eksploatowana.Jak auto bylo uzytkowane,czy deptane ostro i potocznie mowiac zarzynane,czy ciagalo przyczepe(nie raz ale np.regularnie) itp :D

Kotory to jest rok?

Pozdrawiam :D

: śr lut 08, 2006 21:57
autor: KamilW
Sa rozne przyczyny spadku mocy. Moze to byc zbyt male cisninie ladowania, za mala dawka wtrysku, za mala kompresja, zly kat wtrysku, i tak prawie w nieskonczonosc. Moze masz jakies podejrzenia co do powodu, cos cie niepokoi( oczywiscie oprocz spadku mocy), cos nie dziala jak trzeba? To pomoze zawezic potencjalne grono przyczyn.

: śr lut 08, 2006 22:08
autor: ignac
jestes pewny ,że masz wersje 110 KM,moze cos tam pokombinowane jest,zazwyczaj fabryka daje kilka % wiecej mocy niż mówi nominał

: śr lut 08, 2006 22:43
autor: Adamtd
Kwiatek79 pisze:(sprawdzane na hamowni)
Jakiej hamowni??? Podwoziowej?? No to spadek mocy wynika z tego, że zapomniałeś wyjąc silnik z auta i układ napędowy zjądł to co miał zjeść

: śr lut 08, 2006 22:47
autor: djtom
Adamtd pisze:
Kwiatek79 pisze:(sprawdzane na hamowni)
Jakiej hamowni??? Podwoziowej?? No to spadek mocy wynika z tego, że zapomniałeś wyjąc silnik z auta i układ napędowy zjądł to co miał zjeść
słuszna uwaga :)

: śr lut 08, 2006 22:50
autor: andrus
Adamtd pisze:(sprawdzane na hamowni)

Jakiej hamowni??? Podwoziowej?? No to spadek mocy wynika z tego, że zapomniałeś wyjąc silnik z auta i układ napędowy zjądł to co miał zjeść
ale baniaaaaa...najmadrzejsza uwaga w calym tym temacie...ehh dochadza straty na uklad napedowy przeciez...

Nalezy Ci sie pkt !!!!

: czw lut 09, 2006 01:18
autor: KamilW
Tylko jest panowie jedno ale. Przed pomiarem momentu obrotowego silnika hamownie sie kalibruje pod dany samochod tzn: Hamownia zaczyna napedzac kola samochodu ktory ma wlaczony bieg i wcisniete sprzeglo. Mierzony jest moment obrotowy jaki hamownia musi zuzyc do pokonania oporow w lozyskach, mechanizmie roznicowym, skrzyni biegow. Specjalny program oblicza poprawke i uwzglednia ja przy pomiarze momentu obrotowego silnika daltego przy takim pomiarze blad w stosunku do hamowni silnikowej wynosi najwyzej 1%. I nie mozna tym ze pomiar prowadzony byl na hamowni podwoziowej tlumaczyc takiej roznicy w momencie obrotowym jaki tu byl przytoczony. Takze nie swietowal bym jeszcze zwyciestwa i szukal przyczyny gdzie indziej jak to wczesniej pisalem Pozdrawiam

: czw lut 09, 2006 08:14
autor: Adamtd
KamilW pisze:Takze nie swietowal bym jeszcze zwyciestwa i szukal przyczyny gdzie indziej jak to wczesniej pisalem
Problem jest taki, że nas przy tym nie było i nie wiemy jak i co ktoś robił i czy na sprawnej hamowni i tu pojawia sie wątpliwość. Gdyby pomiar był przeprowadzany zgodnie z normą DIN dla silników - wątpliwości byłoby mniej.

: czw lut 09, 2006 08:24
autor: Kwiatek79
Moc była sprawdzana w profesjonalym warsztacie Godula Motor Sport więc o błędzie nie ma mowy. Może to być przepływomierz powietrza bądź coś nie tak z wtryskiwaczami. Rocznik autka 96r. zawsze leje na BP ON Ultimate.

: czw lut 09, 2006 08:29
autor: Adamtd
Kwiatek79, jak jesteś w 100% pewny wyników hamowni to pora zając się diagnostyką silnika. Bo przyczyn może być wiele od wyeksloatowania silnika po źle działającą aparature wtryskową.

: czw lut 09, 2006 08:49
autor: Kwiatek79
Silnik raczej jest sprawny przy mrozach dochodzących do - 30 stopni odpalał bez problemu za każdym razem oleju mi też nie bierze. Ostatnio wymieniałem rozrząd może przez to muszę sprawdzić kąt wtrysku

Kat wtrysku

: czw lut 09, 2006 11:08
autor: KamilW
Jesli rozrzad byl wymieniony porzadnie to kat nie powinien sie zmienic. Ale proponyje kontrole prawidlowego zalozenia paska tzn czy po ustawienu jednego wyciecia na znak ustawczy czy inne kola tez sie idealnie ustawiaja na znakach. Wiem z doswiadczenia ze nie latwo jest to osiagnac a nawet przesuniecie ktoregos kola wzgledem paska o jeden zab powoduje znaczna zmiane katow rozrzadu lub/i wtrysku. Co moze powodowac calkowita zmiane parametrow silnika Pozdrawiam

offtopic

: czw lut 09, 2006 13:08
autor: Pinhead
Tak z ciekawości zapytam. Ile kosztował test na hamowni ?
Na ich stronie w dziale ceny jest "strona w przgotowaniu...".