Spadek mocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kwiatek79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2006 13:57
Lokalizacja: Gliwice

Spadek mocy

Post autor: Kwiatek79 » śr lut 08, 2006 21:47

Mam golfa III 1,9 TDI. Powinien mieć 110 KM a ma tylko 95KM(sprawdzane na hamowni). Co może być przyczyną spadku mocy aż o 15 KM. Przebieg to 175 tyś.[/b]



Awatar użytkownika
andrus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 13:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrus » śr lut 08, 2006 21:56

Wszystko moze miec na to wplyw.Paliwo jakiego uzywasz,naprawy jakie miales przeprowadzone,czy zamienniki byly zastosowane i jakiej jakosci.Dochodzac do wieku auta ze z kazdym rokiem i tysiacami przejechanych kilometrow sprawnosc i moc silnika spada.Moze tracisz ta moc na turbinie przy tym przebiegu i zaleznosci jak byla eksploatowana.Jak auto bylo uzytkowane,czy deptane ostro i potocznie mowiac zarzynane,czy ciagalo przyczepe(nie raz ale np.regularnie) itp :D

Kotory to jest rok?

Pozdrawiam :D



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr lut 08, 2006 21:57

Sa rozne przyczyny spadku mocy. Moze to byc zbyt male cisninie ladowania, za mala dawka wtrysku, za mala kompresja, zly kat wtrysku, i tak prawie w nieskonczonosc. Moze masz jakies podejrzenia co do powodu, cos cie niepokoi( oczywiscie oprocz spadku mocy), cos nie dziala jak trzeba? To pomoze zawezic potencjalne grono przyczyn.



ignac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn lis 22, 2004 22:33
Lokalizacja: silesia
Kontakt:

Post autor: ignac » śr lut 08, 2006 22:08

jestes pewny ,że masz wersje 110 KM,moze cos tam pokombinowane jest,zazwyczaj fabryka daje kilka % wiecej mocy niż mówi nominał



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lut 08, 2006 22:43

Kwiatek79 pisze:(sprawdzane na hamowni)
Jakiej hamowni??? Podwoziowej?? No to spadek mocy wynika z tego, że zapomniałeś wyjąc silnik z auta i układ napędowy zjądł to co miał zjeść


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr lut 08, 2006 22:47

Adamtd pisze:
Kwiatek79 pisze:(sprawdzane na hamowni)
Jakiej hamowni??? Podwoziowej?? No to spadek mocy wynika z tego, że zapomniałeś wyjąc silnik z auta i układ napędowy zjądł to co miał zjeść
słuszna uwaga :)


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
andrus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 13:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrus » śr lut 08, 2006 22:50

Adamtd pisze:(sprawdzane na hamowni)

Jakiej hamowni??? Podwoziowej?? No to spadek mocy wynika z tego, że zapomniałeś wyjąc silnik z auta i układ napędowy zjądł to co miał zjeść
ale baniaaaaa...najmadrzejsza uwaga w calym tym temacie...ehh dochadza straty na uklad napedowy przeciez...

Nalezy Ci sie pkt !!!!



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw lut 09, 2006 01:18

Tylko jest panowie jedno ale. Przed pomiarem momentu obrotowego silnika hamownie sie kalibruje pod dany samochod tzn: Hamownia zaczyna napedzac kola samochodu ktory ma wlaczony bieg i wcisniete sprzeglo. Mierzony jest moment obrotowy jaki hamownia musi zuzyc do pokonania oporow w lozyskach, mechanizmie roznicowym, skrzyni biegow. Specjalny program oblicza poprawke i uwzglednia ja przy pomiarze momentu obrotowego silnika daltego przy takim pomiarze blad w stosunku do hamowni silnikowej wynosi najwyzej 1%. I nie mozna tym ze pomiar prowadzony byl na hamowni podwoziowej tlumaczyc takiej roznicy w momencie obrotowym jaki tu byl przytoczony. Takze nie swietowal bym jeszcze zwyciestwa i szukal przyczyny gdzie indziej jak to wczesniej pisalem Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw lut 09, 2006 08:14

KamilW pisze:Takze nie swietowal bym jeszcze zwyciestwa i szukal przyczyny gdzie indziej jak to wczesniej pisalem
Problem jest taki, że nas przy tym nie było i nie wiemy jak i co ktoś robił i czy na sprawnej hamowni i tu pojawia sie wątpliwość. Gdyby pomiar był przeprowadzany zgodnie z normą DIN dla silników - wątpliwości byłoby mniej.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Kwiatek79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2006 13:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Kwiatek79 » czw lut 09, 2006 08:24

Moc była sprawdzana w profesjonalym warsztacie Godula Motor Sport więc o błędzie nie ma mowy. Może to być przepływomierz powietrza bądź coś nie tak z wtryskiwaczami. Rocznik autka 96r. zawsze leje na BP ON Ultimate.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw lut 09, 2006 08:29

Kwiatek79, jak jesteś w 100% pewny wyników hamowni to pora zając się diagnostyką silnika. Bo przyczyn może być wiele od wyeksloatowania silnika po źle działającą aparature wtryskową.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Kwiatek79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2006 13:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Kwiatek79 » czw lut 09, 2006 08:49

Silnik raczej jest sprawny przy mrozach dochodzących do - 30 stopni odpalał bez problemu za każdym razem oleju mi też nie bierze. Ostatnio wymieniałem rozrząd może przez to muszę sprawdzić kąt wtrysku



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Kat wtrysku

Post autor: KamilW » czw lut 09, 2006 11:08

Jesli rozrzad byl wymieniony porzadnie to kat nie powinien sie zmienic. Ale proponyje kontrole prawidlowego zalozenia paska tzn czy po ustawienu jednego wyciecia na znak ustawczy czy inne kola tez sie idealnie ustawiaja na znakach. Wiem z doswiadczenia ze nie latwo jest to osiagnac a nawet przesuniecie ktoregos kola wzgledem paska o jeden zab powoduje znaczna zmiane katow rozrzadu lub/i wtrysku. Co moze powodowac calkowita zmiane parametrow silnika Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

offtopic

Post autor: Pinhead » czw lut 09, 2006 13:08

Tak z ciekawości zapytam. Ile kosztował test na hamowni ?
Na ich stronie w dziale ceny jest "strona w przgotowaniu...".


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 285 gości