Golf IV Tdi ALH - opinie i rady dla nowicjusza!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV Tdi ALH - opinie i rady dla nowicjusza!
Witam wszystkich!
jestem posiadaczem Mk 4 tdi ALH rok 1998, chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat eksoloatacji, na co uważać, cosię psuje, jak jeździć?
Za wszystkie zyczliwe i poważne rady dziękuję- w zamian, jak zeskanuję książkę obsługi po polsku, to mogę podać link do ściągnięcia.
Ps. JAk mogę poznać prawdziwy przebieg? Ja mam niby 155 tyś , pedały są ok, ale mieszek już poprzecierany no i kierownica już lekko też zdarta ale wis=dać jeszcze gdzie niegdzie fakturkę? powiedzcie jak to poznać i jakto jest u was przy waszych przebiegach?
Wielkie dzięki
jestem posiadaczem Mk 4 tdi ALH rok 1998, chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat eksoloatacji, na co uważać, cosię psuje, jak jeździć?
Za wszystkie zyczliwe i poważne rady dziękuję- w zamian, jak zeskanuję książkę obsługi po polsku, to mogę podać link do ściągnięcia.
Ps. JAk mogę poznać prawdziwy przebieg? Ja mam niby 155 tyś , pedały są ok, ale mieszek już poprzecierany no i kierownica już lekko też zdarta ale wis=dać jeszcze gdzie niegdzie fakturkę? powiedzcie jak to poznać i jakto jest u was przy waszych przebiegach?
Wielkie dzięki
Skoro nikt Ci nie odpisał to ja zacznę:
1. Po odpaleniu daj mu chwilkę na zagrzanie - jedziesz na małych obrotach - możesz dobrze dociskać gaz jak już będzie zagrzany
2. Jak jedziesz gdzieś na dużych obrotach i się zatrzymujesz - bezwzględnie daj mu odpocząć przed zgaszeniem - niejeden zarżnął turbinę lub pękła mu głowica.
3. Lej tylko z dobrej sprawdzonej stacji - nie oszczędzaj bo remont jest dużo droższy od tego co zaoszczędzisz
4. Olej wymieniaj na czas i nie lej taniochy...
Co do przebiegu - podobno ze jest zapisane w kompie ale ja za mało na tym się znam żeby powiedzieć co i jak ustalić...
1. Po odpaleniu daj mu chwilkę na zagrzanie - jedziesz na małych obrotach - możesz dobrze dociskać gaz jak już będzie zagrzany
2. Jak jedziesz gdzieś na dużych obrotach i się zatrzymujesz - bezwzględnie daj mu odpocząć przed zgaszeniem - niejeden zarżnął turbinę lub pękła mu głowica.
3. Lej tylko z dobrej sprawdzonej stacji - nie oszczędzaj bo remont jest dużo droższy od tego co zaoszczędzisz
4. Olej wymieniaj na czas i nie lej taniochy...
Co do przebiegu - podobno ze jest zapisane w kompie ale ja za mało na tym się znam żeby powiedzieć co i jak ustalić...
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
w mk4 często siadają koła dwumasowe co objawia się drganiem silnika tuż przed zatrzymaniem (mam niestety również tą usterkę ale śmigam na razie) piszę o tym bo się nieźle namęczyłem żęby się dowiedzieć o tym oczywiście z forum bo w warsztacie to mylą koło dwumasowe z pasowym
co do eksploatacji to tak jak wyżej 100% prawda - nie wiele wysiłku żeby dbać o maszynę a on w zamian da ci dużo frajdy z jazdy
co do wytartego miszka to się tym nie sugeruj ja mam 140 tys i teś jest przetarty i kierownica lekko wytarta (obszyłem sobie skórą z allegro - wygląda całkiem fajnie)
prawdziwy przebieg jest zapisany w kompie na 100% ale będzie to w stanie sprawdzić porządny specjalista jak np diagtronic czy master's w żadnym wypadku tadzio ze stodoły który 3 razy przeczytał coś na forum
co do eksploatacji to tak jak wyżej 100% prawda - nie wiele wysiłku żeby dbać o maszynę a on w zamian da ci dużo frajdy z jazdy
co do wytartego miszka to się tym nie sugeruj ja mam 140 tys i teś jest przetarty i kierownica lekko wytarta (obszyłem sobie skórą z allegro - wygląda całkiem fajnie)
prawdziwy przebieg jest zapisany w kompie na 100% ale będzie to w stanie sprawdzić porządny specjalista jak np diagtronic czy master's w żadnym wypadku tadzio ze stodoły który 3 razy przeczytał coś na forum
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
...Witam...i ja się dołącze bo zostałem szczęśliwym posiadaczem Golfika 98r. 1.9TDI motor ALH...chce wymienić olej bo juz czas...i mam pytanie..czy te motory mają Pompowtryskiwacze??...kartke od oleju mam pod maską i jest wlany Olej FUCHS 5W40 albo 10W40..w tej chwili juz nie pamiętam...czy to półsyntetyk?...szukam oleju jaki kupić...na Allegro sa oryginały VW ale litr kosztuje 45zł...są też jakieś tańsze za 35zł litr...ale sa to do pompowtryskiwaczy...wydaje mi sie jednak że ja mam zwykły system wtryskowy...ale dopiero sie poznaje bo poprzednio miałem Golfika benzynke...jakby ktoś miał jakies dokumentacje do tego autka w stylu książke o naprawie to poprosił bym...acha...przebieg faktyczny to 175tys...moj numer GG: 1292838
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
..ale rozumiem że Mobilem Syntetykiem??......a lepiej zalać tym 5W50 czy standartowym 0W40....na allegro są cenowo dobre.... np. ten: Mobil 1
[ Dodano: Wto Kwi 25, 2006 07:09 ]
..i jeszcze jedno....czy taka bańka 4L mi starczy bo wg. Autodaty podają apojemność 4.5L....
[ Dodano: Wto Kwi 25, 2006 07:09 ]
..i jeszcze jedno....czy taka bańka 4L mi starczy bo wg. Autodaty podają apojemność 4.5L....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 264 gości