Strona 1 z 1

[mk3]Popychacze czy wałek ?

: śr lut 08, 2006 15:34
autor: Adam_Zabrze
Postaram się dać krótki opis: po podniesieniu maski, gdyby się w wsłuchać :) w pracę silnika, da się wychwycić reguralne, równoległe z rytmem silnika, "cykanie", jak w zegarku. Trzech mechaników orzekło, że popychacze są do wymiany, czwarty podejrzewa wałek.
Czy da się wskazać, który z nich ma rację ? Nie chciałbym rozbierać silnika niepotrzebnie, dość dużo wyniesie mnie robocizna przy wymianie np. popychaczy. Dobrze by było także uniknąć grzebania w motorze, jeśli ten pracuje stabilnie i nie ma z nim żadnych problemów.

: śr lut 08, 2006 15:39
autor: Pikus
Mnie sie wydaje ze sa do wymiany szklanki tzw samoregulatory. A co do walka to powiem tak jezeli miales zawsze stan oleju t raczej nic z nim nie bedzie a jezeli brakowalo Ci oleju to byc moze walek juz bedzie wytarty. Zeby sprawdzic czy walek jest wyrobiony to musisz sciagnac pokrywe zaworow i zabaczyc w jakim jest stanie. Stan walka ocenisz po jego krzywkach. pozdro.

: śr lut 08, 2006 15:40
autor: djtom
Słuchaj - miałem dokładnie to samo -wymieniłem olej i chodzi jak złoto - nic nie cyka :) Tez wrozono mi poychacze. Zacznij najpierw od tego.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=szkalnki

: śr lut 08, 2006 16:17
autor: Kiler
Adam_Zabrze - wszystko wskazuje na popychacze hydrauliczne... ale ja też miałem taką diagnozę. Cykało jak stado świerszczy. Na początek zalej motor dobrym olejem... - mi pomogło.

Pozdr :pub: .

: śr lut 08, 2006 17:31
autor: TAZ
Wałki w VW są nie do zajechania, no chyba, ze na panewkach, ale tak to się nie wycierają. Jedyne co faktycznie może cykać to samoregulatory i nic innego.

: śr lut 08, 2006 19:01
autor: MichalMys1
Mam to samo-cykanie jest głośne przy odpaleniu silnika-po jakimś czasie cichnie. Mechanik powiedział ze to popychacze-ale nie musze tego wymieniać bo to w niczym nie przeszkadza.Czy mechanik ma racje??Pzdr

: śr lut 08, 2006 21:46
autor: Adam_Zabrze
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jeśli będę coś z tym robił, to pierwszą rzeczą będzie wymiana oleju na "jakiś porządny" :). Olej był wymieniany w październiku 2005, ale... to Lotos mineralny :(.

: śr lut 08, 2006 22:16
autor: TAZ
MichalMys1 pisze:Mam to samo-cykanie jest głośne przy odpaleniu silnika-po jakimś czasie cichnie. Mechanik powiedział ze to popychacze-ale nie musze tego wymieniać bo to w niczym nie przeszkadza.Czy mechanik ma racje??Pzdr
Jak cichną to dobrze, a jak zaczną hałasować cały czas to będzie znak, że są już do wymiany.

: czw lut 09, 2006 20:21
autor: golfir
zapewne szklanki popychaczy, a w ogóle to podczas przcy wtrysku i zaworu recyrkulacji spalin tez słychac cykanie a samoregulatory jak wyjechane to po przegazowaniu jak schodzi z obrotów to bedzie słychac jak klekocza

: sob lut 11, 2006 00:46
autor: TommyHH
Odpaliłem dziś swego po miesiącu( na ten temat jutro, bo dziś jestem tak happy, że poezja)i cykało zanim nie doszło. Czytałem nawet gdzieś tu na forum, że vw tak ma (hydraulicznie ciśnieniowo regulowane zawory). Na zimno chyba u każdego na początku stuka.U mnie miesiąc nie było płynu chłodniczego w obiegu. Długo trwało zanim był wszędzie tam gdzie miał byc. :kufel: :kufel: :kufel: . Ale jest. Cykał jak pijany świerszcz na początku a po wszystkim jest ok. Wprowadziłem płyn tak jak ustawa przewiduje. Zawory nie klepią. Dobrze koledzy mówią. Sprawdź olej i dolej a jak nie pomoże to wymień.

: sob lut 11, 2006 21:07
autor: martini44
jesli olej nie ma przejechanych kilometrów niz wymaga to obsługa okresowa to jego wymiana jest tylko wyeliminowaniem skutku a nie przyczyny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jesli byłby to wałek to samochód miałby nierównomierne obroty na biegu jałowym bo z powodu wytarcia krzywek nie otwierał by sie do konca zawor, wiec z pełna odpowiedzialnoscia mowie SAMOREGULATRORY DO WYMIANY !!!!! Idea ze tak mozna jezdzic jest jest sprzeczna z moim doswiadczeniem ktora udowodnila mi ze klekotajacy samoregulator w koncu przestał trzymac ciesnienie oleju na klawiaturze zaswiecila sie kontrolka oleju i kapa-wywalilo wałek !!!!! mowie co doswiadczylem juz niejednokrotnie a Wy róbcie jak chcecie !!!!

: sob lut 11, 2006 22:15
autor: presario
ile moga kosztowac te samoregulatory do silnika 1.8 AAM ??? i robocizna ??? bo u mnie tak jest takie cykanie..jak dodaje gazu tak ostro...

: sob lut 11, 2006 22:21
autor: PitrekT
Koszt samoregulatorów to około 20zł/szt.A robocizna to pewnie uzależniona od warsztatu.Można to także wykonać we własnym zakresie :)