Sonda lambda----Wykres ze stacji diagnostycznej----

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hubi2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 06, 2006 21:13
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Sonda lambda----Wykres ze stacji diagnostycznej----

Post autor: hubi2006 » śr lut 08, 2006 11:58

Witam dzis podjechalem na stacje sprawdzic wartosci spalin (bo obroty mi wariuja) przy hamowaniu skacza do 2000tys

Protokol Pomiaru:
Obroty jalowe:
CO=5.2500 % obj
CO2=11.820% obj
HC=341.00 ppm obj
O2=.32000% obj
Lambda=.86200

Obroty 2000-3000 tys
CO=7.2600%obj
CO2=10.610%obj
HC=294.00 ppm obj
O2=.25000%obj
Lambda=.81100

Czy sonda lambda nadaje sie do wymiany...
seat ibiza 1,4 99 APQ



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lut 08, 2006 12:59

Dane z analizatora spalin nie powiedzą Ci wprost o uszkodzeniu sondy, bo moze to być wiele rzeczy jak padnięty katalizator. Co do ich poprawności to musiałbym w domu do jakiejś ustawy zobaczyć bo nie pamiętam - wsp. nadmiaru powietrza mi sie tylko nie widzi bo jest za niski. Sondę sprawdzasz samą multimetrem, lub też podpinasz do komputera czy jakieś błedy w tym temacie nie wyskakują.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2006 12:00 ]
ps. A diagnosta to Ci nie mógł powiedzieć czy wartości są ok??? On z tego zdaje egzamin państwowy!


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
andrus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 13:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrus » śr lut 08, 2006 17:20

Wlasnie na sondzie mierzysz napiecje miernikiem w ekstremach przebiegu sondy,jesli dobrze pracuje to pokazuje Ci dwa skoki napiecja.Najlepiej widac to po podlaczeniu do kompa ale nie takiego malego OBD tylko na normalnego tam masz wykres sondy i musi jej przebieg byc sinusoida.Mozna jeszcze oscyloskopem ale to problem z podlaczeniem bywa w nowszych autach.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr lut 08, 2006 18:32

Kolega HUBI ma przekroczone wszelkie normy emisji spalin , co by wskazywało jednak na uszkodzoną sonde lambda lub uszkodzony czujnik temperatury, podane przez HUBIego wartości wskazują że układ wtryskowy cały czas podaje bardzo bogata mieszankę, takich wskazań nie miał nawet mój Fiat 126p z 89 roku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uszkodzony katalizator nie powoduje aż takie podniesienie zawartości CO i HC !

Podam może jakie wartości powinny być przy sprawnym silniku i sprawnym układzie wtryskowym:

CO - poniżej 0,20% - u HUBIEGO aż 5,25 !!!!
HC - poniżej 100ppm - u HUBIEGO aż 341 !!!!
lambda - 0,98-1,02 - u HUBIEGO aż 0,86

Takie wyniki może dać tylko padnieta sonda lambda, przez co komputer pracuje w trybie awaryjnym i leje paliwo jak wściekły, wcale bym sie nie zdziwił jak teraz Ibiza pali mu 15 litrów!

Dla przykładu podam jakie wyniki ma mój Golf na benzynie i zaznaczam że mam wycięty katalizator :

CO - 0,10-0,25%
HC - 50-70ppm
lambda - 1,00-1,02

Także stawiam na 99% że to wina sondy lub czujnika temperatury , ten 1% to na inne mozliwości !!!!! HUBI podjedź gdzies podłącz auto pod komputer , taka usterka odrazu wyjdzie, i napewno nie jest to wina katalizatora!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 261 gości