Strona 1 z 1

[mk2]Płyny eksploatacyjne

: wt lut 07, 2006 23:55
autor: KamilW
Mam dylemat. Przygotowuje sie do zmiany płynów ustrojowych w moim aucie (konkretnie oleju w skrzyni biegów i płynu chłodzacego). Czekam na wszystkie rady, opinie na temat co kto gdzie leje i jak to golfince na zdrowie wychodzi. Dzieki

: śr lut 08, 2006 00:58
autor: andrus
otoz olej silnikowy,olej do skrzyni automatycznej i plyn do wspomagania firmy - MIDLAND,jak skrzynia manualna to nie wymienia sie oleju w skrzyni :D
Plyn chlodzacy z beczki leje byle do -30 C byl i nie za ciniutko rozcienczyc i niebieski musi byc do starszego typu chlodnic,mozesz lac tylko taki kolor jaki miałeś :D

A co do tego co gdzie leje do zostawaim innym kolegom do opisu :D:D:D

pozdrawiam

: śr lut 08, 2006 01:29
autor: bongo
Dodam jeszcze że bardzo ważną sprawą jest płyn do spryskiwaczy.
andrus pisze:A co do tego co gdzie leje do zostawaim innym kolegom do opisu
A leje sie go do zbiorniczka :grin:

: śr lut 08, 2006 01:39
autor: wara99
do chlodnicy koncentrat schella a olej to juz kwestia indywidualna.

: śr lut 08, 2006 06:13
autor: bodzio_j
KamilW pisze:Mam dylemat. Przygotowuje sie do zmiany płynów ustrojowych w moim aucie (konkretnie oleju w skrzyni biegów i płynu chłodzacego). Czekam na wszystkie rady, opinie na temat co kto gdzie leje i jak to golfince na zdrowie wychodzi. Dzieki
Teraz to i forumowicze mają pewien dylemat. Nie napisałeś jaka to skrzynia - manual, automat, jaki przebieg ma silnik, a to jest ważne. No i jakiej klasy jakościowej, a tym samym cenowej płyny chcesz kupić.
Ale...do skrzyni manualnej jakiś dobry olej przekładniowy -Mobil może nawet syntetyk.
Automat - DEXTRON II- on czerwony chyba jest.
Płyn do układu chłodzenia - większość osób kupuje koncentraty -np. DYNAGEL.

Sprostowanie

: śr lut 08, 2006 10:55
autor: KamilW
No faktycznie. Troche sie niedoprecyzowalem. Interesuja mnie dokladnie 2 rzeczy. Co mam nalac do swojwj manualnej skrzyni. Bo teraz jest tam jakis hipol i skrzynia jaj jest zimno sie zacina. Chcialbym sie tego pozbyc. Ciekawi mnie tez czy warto kupowac olej z najwyzszej polki (syntetyczny). Czy roznica pomiedzy polsyntetykiem a syntetykiem jest duza? moze ktos z was juz robil taka zamiane. Jestem ciekaw jakie byly efekty i czy roznica byla odczuwalna. Gdzie co mam wlac to wiem. Ale dzieki za troske :grin: :grin: :grin: A co do chlodnicy to zastanawiam sie czy zmienic borygo na cos lepszego bo slyszalem opinie ze borygo strasznie zre metal. Ma ktos jakies doswiadczenia w tym wzgledzie? Pozdrawiam

: śr lut 08, 2006 11:05
autor: bongo
Do skrzyni wystarczy dobrej klasy półsyntetyk.A do chłodnicy polecają Dynagel,ponoć dobry.W sumie ja śmigam na nowym petrygo i nie zauważyłem nic niepokojącego.
KamilW pisze:Ale dzieki za troske
Postawisz browca i bedzie o.k. :bigok:

: śr lut 08, 2006 11:06
autor: adas01
KamilW pisze:Czy roznica pomiedzy polsyntetykiem a syntetykiem jest duza? moze ktos z was juz robil taka zamiane. Jestem ciekaw jakie byly efekty i czy roznica byla odczuwalna.
owszem, i to bardzo.
przy półsyntetyku w skrzyni wczesną wiosną, przy temperatorach ~0*C miewałem problemy z zapięciem dwójki. teraz, z syntetykiem, też miewam problemy - ale dopiero przy -15*C :)

aha, uprzedzając pytania - sprzęgło+osprzęt jest cały czas to samo(a właściwie to jest go mniej :D ), to nie tak, że zmieniłem tarczę+łożysko i się chwalę, że mi biegi lepiej na zimno wchodzą ;)

: ndz lut 19, 2006 16:33
autor: KamilW
Zaniedbalem ostatnio ten temat. Przepraszam. Jestem juz po wymianie oleju w skrzyni. Jest lepiej chodz pewnie potrwa troche zanim ten nowy wypluka osady ze starego. Takze polecam wszystkim pelne syntetyki. naprawde czuc roznice. Pozdrawiam