Strona 1 z 2
Czujnik ciśnienia oleju...
: wt lut 07, 2006 18:52
autor: Rafał G2
Witam...Mam problem, chciałem wymienić czujnik ciśnienia oleju i wykręcając go, pękła obudowa na klucz i gwint z czujnika został w środku, co mam zrobić aby to wykręcić ??, bo teraz samochód stoi, bo jest dziurka w środku i olej z niego leci...[/b]
: wt lut 07, 2006 18:58
autor: TAZ
Przyłóż nakrętkę na klucz 13 i naspawaj ją na tą część co została w środku i odkręć jak tylko troche podstygnie. Jak to nie zda egzaminu ti innej rady niema. Wszystkie wykrętaki są o d*** rozbić. A jak nie to na szrot jedź po inną podstawę filtra.
: wt lut 07, 2006 19:08
autor: Rafał G2
Zapomniałem dodać, że mam silnik 1.6 i ten czujnik znajduje się po prawej stronie głowicy silnika...I tu jest duży problem...
: wt lut 07, 2006 19:42
autor: TAZ
W głowicy też da się spawać bez problemu. Nic nie stopisz. Ale jak nigdy wcześniej tego nie robiłeś to niech tą nakrętkę naspawa jakiś mechanik co wie w czym rzecz.
: wt lut 07, 2006 19:58
autor: andrus
To chyba jedyne pewne wyjscie bo kombinacje albo co najgorsze wtykanie tam czegos i krecenie na sile tylko moze narobic szkod.MAG potrafi dokonać niemożliwego.
pozdrawiam
: wt lut 07, 2006 20:54
autor: Rafał G2
Zostawiłem auto u mechanika. nie wiem czy z niego jakiś magik, ale powiedział że będzie delikatnie wiercił i jak zostanie cienka powłoka na gwincie to ją zeskrobie śrubokrętem, jutro będe wiedział czy mu się uda...Dzięki za info
: wt lut 07, 2006 21:07
autor: andrus
mialem na mysli MAGa do spawania zeby srube przyspawac

A jak bedzie wiercil to wiorow nie naleci do srodka to dla silnika niezdrowo raczej ?
pozdrawiam

Re: Czujnik ciśnienia oleju...
: wt lut 07, 2006 21:10
autor: pieko
Rafał G2 pisze:Witam...Mam problem, chciałem wymienić czujnik ciśnienia oleju i wykręcając go, pękła obudowa na klucz i gwint z czujnika został w środku, co mam zrobić aby to wykręcić ??, bo teraz samochód stoi, bo jest dziurka w środku i olej z niego leci...[/b]
Są specjalne wykretaki do takich akcji.Nie pamietam jak one fachowo sie nazywają. Wyglądają jak gwintowniki tylko ze z lewym srubowym gwintem.Robisz na srodku dziure , wkrecasz i prubujesz.Albo pójdzie albo masz ból.Wtedy zostaje ci spawanko jak koledzy mówią ,a jak to nie da rady to juz masz ciepło...

: wt lut 07, 2006 21:21
autor: Rafał G2
andrus pisze:mialem na mysli MAGa do spawania zeby srube przyspawac

A jak bedzie wiercil to wiorow nie naleci do srodka to dla silnika niezdrowo raczej ?
pozdrawiam

A ja myslałem że "MAG" to skrót od magika hehe

Jesli chodzi o wiercenie to jest ryzyko że naleci, ale wiertło raczej wybiera wiury i wyrzuca je na zewnątrz, a jeszcze mówił że załączy silnik, żeby ciśnienie wypychało na zewnątrz te wióry. Ja chyba nie zasne tej nocy, bo będe myślał o tym

Pozdrawiam

: wt lut 07, 2006 21:28
autor: TheBiSHoP
Można nawiercić otwór i wbić w niego imbusa. Ja tak zawsze robie
: wt lut 07, 2006 23:08
autor: andrus
Rafał G2 pisze:Ja chyba nie zasne tej nocy, bo będe myślał o tym
hehe doskonale wiem co masz na mysli

ale nie martw sie bedzie ok nie ma co martwic sie na zapas,fachura wie co robić nie raz mial takie akcje napewno czesto sie cos lamie i zostaje w gwincie

Mysl lepiej gdzie pojedziesz jutro jak wyjedziesz z warsztatu z nowym czujnikiem
pozdrawiam

: śr lut 08, 2006 00:38
autor: Rafał G2
andrus pisze:Rafał G2 pisze:Ja chyba nie zasne tej nocy, bo będe myślał o tym
hehe doskonale wiem co masz na mysli

ale nie martw sie bedzie ok nie ma co martwic sie na zapas,fachura wie co robić nie raz mial takie akcje napewno czesto sie cos lamie i zostaje w gwincie

Mysl lepiej gdzie pojedziesz jutro jak wyjedziesz z warsztatu z nowym czujnikiem
pozdrawiam

Dzięki za słowa pocieszenia

już się nie mogę doczekać kiedy będe miał autko w swoich rękach
Dobranoc
Pozdrawiam

: śr lut 08, 2006 11:14
autor: TAZ
Tylko napisz co ten fachura wykombinował. A jak z tego wszystkiego gwint czujnika będzie zerwany to czujnik wklej na klej do stali i będzie dobrze. Sam tak miałem, że jakiś debil mi zerwał gwint w głowicy, ale czujnik wkręciłem na klej i trzymał aż silnik padł.
problem
: śr lut 08, 2006 12:08
autor: dominik7
Kiepska sprawa...W 1,6 sa 2 czujniki-jeden we wsporniku filtra oleju a drugi w glowicy.I ktory tu wymienic zeby nie pikalo?U mnie pika tak przy 3 tys. obrotow wtedy gdy silnik jest mocno nagrzany(3li do norm. temperatury).