Strona 1 z 2

VW Golf III

: pn lut 06, 2006 16:19
autor: swaldi
Witaw wszystkich. Mam zamiar zakupić VW GolfIII nie jestem jednak przekonany co do silnika. Ma to być bęzyna niezbyt duża pojemność do 1.8. Myślałem nad 1.4 bo miałby to być oszczędny silnik, obecnie mam Jetta II 1.8 gaźnik i wiem, że nie zawsze duża pojemnoć oznacza duże spalanie bęzyny. Jeśli jednak ten 1.4 jest oszczędny to jaki polecacie, moc?,jaki rodzaj zasilania (wtrysk jedno czy wielopunkt.)?, ilo zaworowy?,itp.

: pn lut 06, 2006 16:21
autor: puniek
Ja mam Ventylatora 1.8 monowtrysk GT. Pali średnio 13litr. ale bezawaryjny. ;)

: pn lut 06, 2006 16:25
autor: Pikus
Ja mam 1.4 golfa i wcale nie jest oszczedny. Polecam 1.8 75 konny albo 1.8 90 konny w spalani miedzy 1.4 a 1.8 nie jest wcale duza. No i zalezy jaka masz ciezką noge.

: pn lut 06, 2006 16:26
autor: fibolek
A silnika 1.4 ci nie polecam spalanie nie wiele mniejsze od 1.6 a mocy znacznie mniej.Proponowałbym ci GTI lub ekstremalnie VR6.
Natomiast z tego co wiem to części do 1.4 są najtańsze.Poczytaj dokładnie na www.vwgolf.pl
o silnikach i o zasilaniu (jakie wtryski) i sam zdecyduj pamietaj mechaniczny wtrysk tańszy w eksploatacji niż elektroniczny.Choć nie jestem pewien czy Mk3 miały mechaniczny.

: pn lut 06, 2006 16:27
autor: andrus
Sprwa wyglada tak ze 1.4 do oszczednych nie nalezy :D Spalanie w miescie 9 w trasie 6 przy przecietnej jezdzie.Mulasty jest dosc i trzeba deptac a to odbija sie na spalaniu osiagi sa niezbyt rewelcyjne 60 KM.Wiem bo takim smigam ale osobiscie nie narzekam bo bym zgrzeszył.Polecam 1.8 monowtrysk,8 V,najbardziej sprawdzony silnik i kopa ma 90 KM o spalaniu musza sie wypowiedziec uzytkownicy ale cos ok 11 w miescie,trasa chyba 8.

pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 15:31 ]
fibolek pisze:Choć nie jestem pewien czy Mk3 miały mechaniczny
chyba do roku 94 ABD mialy tylko w wiekszosci mechaniczny wtrysk:D ale moge sie tez mylic :D

Wie ktos jak to było ??

pozdrawiam

: pn lut 06, 2006 16:36
autor: fibolek
Chyba były w pierwszych modelach chyba.
chociaż z mojej wiedzy te pierwsze trójki miały wsumie środki(silniki) dwójek tylko że lekko wypasione.
A zresztą VW to VW.
A jak jesteś fascynatem to szukaj syncro.Bardzo fajna sprawa.

: pn lut 06, 2006 16:41
autor: Pinhead
Nie kupuj 1.4 bo ani to mocne ani oszczędne. 1.8 w wersji 75KM też bym omijał z daleka bo jaki jest sens kupowania auta z silnikiem popsutym do 75KM skoro można mieć w pełni sprawny 90KM :smoke:

: pn lut 06, 2006 16:42
autor: micab
katalogowo różnica w spalaniu pomiędzy 1.4 i 1.6 jest minimalna, 1.8 90ps pali już 1 L więcej, ale za to najlepiej jedzie, decyzja należy do Ciebie, ja brałbym 1.8 albo 2.0 ;)

: pn lut 06, 2006 16:43
autor: macil
A może zastanowisz się nad dieslem?

: pn lut 06, 2006 16:55
autor: andrus
swaldi pisze:Ma to być bęzyna niezbyt duża pojemność do 1.8
Postaw sobie 2 pytania ile bedziesz jezdzil i czy stawiasz na osiagi czy oszczednosci?
Ale diselman to całkiem niezła opcja jak zalezy Ci na oszczednosciach teraz wychodzi na jedno jakbys chcial LPG zakaldac do benzyniora :D
Wszystko zalezy ile bedziesz jezdzil :D Jak do kosciola w niedziele i na zakupy chcesz jezdzic to smialo kup 1.4 oplaty male i nie odczujesz tego spalania ale jesli wchodza w gre powazniejsze przebiegi to 1.8 90 KM (i lpg najlepiej) lub 1.9 TDI - co goni lepiej jak 1.8 wedlug mnie :D

pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 15:57 ]
TDI....i to jak mrrrruczy...... :serduszka:

[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 15:58 ]
i turbinka pogwizduje...... :heart:

: pn lut 06, 2006 17:04
autor: Atomic10
Pinhead pisze:1.8 w wersji 75KM też bym omijał z daleka bo jaki jest sens kupowania auta z silnikiem popsutym do 75KM skoro można mieć w pełni sprawny 90KM
Hym jaki popsuty!! Co to za bzdura. Sens tej jednostki napedowej to żywotność !! przebiegi 400 tys to zaden strach dla tego motoru. Dlatego tak chetnie była stosowana w samochodach uzyteczności publicznej (passaty w policji) oraz w samochodach firmowych.

Polecam 1,6 jest lepszy od 1,4 a przy okazji spalanie w miare na normalnym poziomie i niskie opłaty przy ubezpieczeniu. Jesli chcesz zakładac w przyszłości LPG to 1,8 jest odpowiedni.

Pozdrawiam

: pn lut 06, 2006 17:15
autor: Pinhead
Sens tej jednostki to Niemieckie opłaty uzależnione nie od pojemności ale od mocy silnika. Dla Golfia jako "auta dla ludu" powstała ta wersja silnikowa i nie ma co dodawać innych scenariuszy.

: pn lut 06, 2006 18:34
autor: Atomic10
Wazne dla niemców jes to ze motor AAM czyli 1,8 75PS pyrka sobie lużno na 91 okt benzynie :-) i emituje niski abgas. :-) Gdyby ten motor by beznadziejny to by go nie produkowali do 2000 roku. Więc zaufajmy inzynierom z Wolfsburga bo kolesie wiedza co robią

: pn lut 06, 2006 19:29
autor: pieko
A ja mam 1.6 zagazowany i nie narzekam. Robie nim dziennie około70-80km i jestem zadowolony.Jezeli chodzi o spalanie to gazu zjara mi 10-11l po miescie i 8,5-9 w trasie .Benzynki natomiast po miescie 8,5 a w trasie 7.Mysle ze nie ma co narzekac za bardzo jak na 1.6 .Z tym spalaniem to oczywiscie zalezy jak kto cisnie... :)