[mk3]PROBLEM z popychaczmi hydraulicznymi !!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]PROBLEM z popychaczmi hydraulicznymi !!
Witam, mam problem z popychaczmi hydraulicznymi w golfie trójka 93" 1,6 benzyna, już dwa razy je wymieniałem a dalej silnik pracuje jak dizel mam uczucie ze w ogóle się nie napełniają, po znakach zostawinych na szklance wychodzi ze pracuje ona tylko około 1,2-1,5 cm niewiem czy to nie zamało i czy to nieświadczy ze gniazda zaworów są już wyrobione i podpierają popychacz , a może trzeba zastosować inne popychacze? Proszę o odpowiedzi z góry DZIĘKUJE. POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 13:55 przez Jony007, łącznie zmieniany 1 raz.
gdy rozrząd nadal hałasuje na rozgrzanym silniku to trzeba sprawdzić jeszcze raz popychacze zaworów, trzeba rozgrzać silnik na biegu jałowym aż do momentu włą. się wentylatora chłodnicy, nastepnie przez 2 min. utrzymywać obroty silnika na wysokości 2500, jeżeli popychacze dalej głośno pracują - wyłączyć silnik i zdjąc pokrywę zaworów, obrócić wałek rozrządu az krzywka badanego cylindra zostanie skierowana do góry, gdzy juz krzywka będzie skierowana do góry to popychacz nacisnąć do dołu klinem drewnianym(żeby nie uszkodzić popychacza), jeżeli wyczujesz przy tym skok dłuższy niż 0,1 mm, zanim zostanie uruchomiony(otwarty) zawór to popychacz trzeba wymienić, jeszcze jedna uwaga: po zamontowaniu nowego popychacza przez 30 min. nie uruchamiaj silnika, gdyż w przeciwnym razie zawór może przylgnąć do tłoka
...
ze wzrostem przebiegu wskutek wybijania zaworów i gniazd luz zaworowy maleje, to znaczy zamontowana podkładka regulująca staje się zbyt gruba i trzeba ją wymienić na cieńszą, gdy pomimo zastosowania najcieńszej podkładki regulacyjnej o grybości 3,0 mm nie da się ustawić luzu zawory(po odpowiedniej korekcji gniazda zaworu), to mozna zamontować krótsze zaworyJony007 pisze:dowiedzialem się wczoraj że do starszych modeli silnika sa inne popychacze maja płycej umieszczony trzonek w szklance,
podczas ustawiania luzu zaworów tłok nie powinien znajdować w górnym położeniu zwrotnym, wał korbowy trzeba obrucić dalej o około ćwierć obrotu tak, by zawory przt naciskaniu popychaczy kielichowych nie przylegały do tłokastonefree pisze:Mógłbyś mi wyjaśnic dlaczego tak sie moze stać?
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 07:42 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
...
Zawory to ja bym zostawił w spokoju. Jak wiadomo popychacze chodzą w tulejach zrobionych w głowicy, z czasem tak jak i cylinder, w którym chodzi tłok gładź się ściera i luz jest większy. Ma to swój wpływ na ciśnienie oleju, które napełnia popychacz. Może po prostu to ciśnienie u kolegi jest za słabe aby odpowietrzyć popychacze i trzeba je samemu zalać oliwą ze strzykawki.
Taz, masz rację, znam ludzi, którzy 2-3 razy wymieniali popychacze, a były wytarte gniazda w głowicy.
I właśnie przez to, że nowe popychacze są suche i rozciągnięte na maxa i zapowietrzone, muszą postać te pół godziny po zamontowaniu wałka rozrządu, bo są wtedy ściśnięte i przez ten czas dochodzą do właściwej długości. Jak puścisz motor od razu, mogą mieć za duże wysunięcie tłoczka i za bardzo wypchną zawór w stronę tłoka.
I właśnie przez to, że nowe popychacze są suche i rozciągnięte na maxa i zapowietrzone, muszą postać te pół godziny po zamontowaniu wałka rozrządu, bo są wtedy ściśnięte i przez ten czas dochodzą do właściwej długości. Jak puścisz motor od razu, mogą mieć za duże wysunięcie tłoczka i za bardzo wypchną zawór w stronę tłoka.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Mam podobny bol mk2 , tylko ze ja wymienilaem juz popychacze i jest ciszej ale jak zapalam go i jest zimny silnik to tluka, w miare cieplejszego silnika przestaja. Mi juz tez mowili silnik do roboty, olej , glowica i takie rozne, silnika po remoncie glowica ok olej swiezy, narazie zostawilem tak jak jest za zimno by dlubac cos , odpalam go poczekam z 2-5 min. i ruszam i przestaje, na cieplym jest ok.
- dominik528
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: sob gru 19, 2009 21:24
- Lokalizacja: Lipinki
Dokładnie u mnie jest o samo rano silnik pochodzi 1min i wtedy dopiero przestają, a były wymieniane 300km temu.GUPETTO pisze: poczekam z 2-5 min. i ruszam i przestaje, na cieplym jest ok.
Mechanik powiedział że jest ok. ale mi się nie wydaje że tak powinno być.
I jeszcze pytanie czy takie stukanie jest bardzo szkodliwe dla silnika?
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
może nie aż tak drastycznie to wygląda ja jak wymieniam to poprostu odłączam zasilanie paliwa i kręce rozrusznikiem tak z 3x po 15/20s. wtedy napełnią sie olejem i mozna odpalać. ale oczywiście nie butować odrazu. robiłem tak w 3 vw i nic sie nie stało.misiek pisze:jeszcze jedna uwaga: po zamontowaniu nowego popychacza przez 30 min. nie uruchamiaj silnika, gdyż w przeciwnym razie zawór może przylgnąć do tłoka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 222 gości