[mk3]PROBLEM z popychaczmi hydraulicznymi !!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jony007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 06, 2006 14:59
Lokalizacja: Bereza
Kontakt:

[mk3]PROBLEM z popychaczmi hydraulicznymi !!

Post autor: Jony007 » pn lut 06, 2006 15:13

Witam, mam problem z popychaczmi hydraulicznymi w golfie trójka 93" 1,6 benzyna, już dwa razy je wymieniałem a dalej silnik pracuje jak dizel mam uczucie ze w ogóle się nie napełniają, po znakach zostawinych na szklance wychodzi ze pracuje ona tylko około 1,2-1,5 cm niewiem czy to nie zamało i czy to nieświadczy ze gniazda zaworów są już wyrobione i podpierają popychacz , a może trzeba zastosować inne popychacze? Proszę o odpowiedzi z góry DZIĘKUJE. POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 13:55 przez Jony007, łącznie zmieniany 1 raz.



Pikus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:58
Lokalizacja: RYBNIK
Kontakt:

Post autor: Pikus » pn lut 06, 2006 15:24

pierwsze pytanie brzmi czy masz dobre Cisnienie oleju ze sie nie napelniaja.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 06, 2006 15:33

gdy rozrząd nadal hałasuje na rozgrzanym silniku to trzeba sprawdzić jeszcze raz popychacze zaworów, trzeba rozgrzać silnik na biegu jałowym aż do momentu włą. się wentylatora chłodnicy, nastepnie przez 2 min. utrzymywać obroty silnika na wysokości 2500, jeżeli popychacze dalej głośno pracują - wyłączyć silnik i zdjąc pokrywę zaworów, obrócić wałek rozrządu az krzywka badanego cylindra zostanie skierowana do góry, gdzy juz krzywka będzie skierowana do góry to popychacz nacisnąć do dołu klinem drewnianym(żeby nie uszkodzić popychacza), jeżeli wyczujesz przy tym skok dłuższy niż 0,1 mm, zanim zostanie uruchomiony(otwarty) zawór to popychacz trzeba wymienić, jeszcze jedna uwaga: po zamontowaniu nowego popychacza przez 30 min. nie uruchamiaj silnika, gdyż w przeciwnym razie zawór może przylgnąć do tłoka


:-k ...

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lut 06, 2006 16:12

A jaki jest stan wałka?Bo jak będzie zjechany(krzywki),to też będzie klekotało nawet jak popychacze wymienisz.



Jony007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 06, 2006 14:59
Lokalizacja: Bereza
Kontakt:

Post autor: Jony007 » czw lut 09, 2006 20:49

misiek10111, cisnienie jest sprawdzone przy obrotach 2000 cisnie jest ok 4,5 , dowiedzialem się wczoraj że do starszych modeli silnika sa inne popychacze maja płycej umieszczony trzonek w szklance, i widziałem takie opisana sytuacja miała miejsce w sklepie. Dzięki i czekam na dalsze odpowiedzi.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lut 09, 2006 22:14

misiek10111 pisze:po zamontowaniu nowego popychacza przez 30 min. nie uruchamiaj silnika, gdyż w przeciwnym razie zawór może przylgnąć do tłoka
Mógłbyś mi wyjaśnic dlaczego tak sie moze stać?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lut 09, 2006 23:56

Jony007 pisze:dowiedzialem się wczoraj że do starszych modeli silnika sa inne popychacze maja płycej umieszczony trzonek w szklance,
ze wzrostem przebiegu wskutek wybijania zaworów i gniazd luz zaworowy maleje, to znaczy zamontowana podkładka regulująca staje się zbyt gruba i trzeba ją wymienić na cieńszą, gdy pomimo zastosowania najcieńszej podkładki regulacyjnej o grybości 3,0 mm nie da się ustawić luzu zawory(po odpowiedniej korekcji gniazda zaworu), to mozna zamontować krótsze zawory
stonefree pisze:Mógłbyś mi wyjaśnic dlaczego tak sie moze stać?
podczas ustawiania luzu zaworów tłok nie powinien znajdować w górnym położeniu zwrotnym, wał korbowy trzeba obrucić dalej o około ćwierć obrotu tak, by zawory przt naciskaniu popychaczy kielichowych nie przylegały do tłoka
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 07:42 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pt lut 10, 2006 00:03

mysle,ze to zawory moga sie juz gubic, jaki przebieg??



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lut 10, 2006 10:12

Zawory to ja bym zostawił w spokoju. Jak wiadomo popychacze chodzą w tulejach zrobionych w głowicy, z czasem tak jak i cylinder, w którym chodzi tłok gładź się ściera i luz jest większy. Ma to swój wpływ na ciśnienie oleju, które napełnia popychacz. Może po prostu to ciśnienie u kolegi jest za słabe aby odpowietrzyć popychacze i trzeba je samemu zalać oliwą ze strzykawki.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt lut 10, 2006 11:51

Taz, masz rację, znam ludzi, którzy 2-3 razy wymieniali popychacze, a były wytarte gniazda w głowicy.

I właśnie przez to, że nowe popychacze są suche i rozciągnięte na maxa i zapowietrzone, muszą postać te pół godziny po zamontowaniu wałka rozrządu, bo są wtedy ściśnięte i przez ten czas dochodzą do właściwej długości. Jak puścisz motor od razu, mogą mieć za duże wysunięcie tłoczka i za bardzo wypchną zawór w stronę tłoka.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Jony007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 06, 2006 14:59
Lokalizacja: Bereza
Kontakt:

Post autor: Jony007 » sob lut 11, 2006 10:30

TAZ - Mam pytanie jak to napełnić strzykawko, prosze odp.I wszystkim dziękuje za odpowiedzi i czekam na dalesze...



Awatar użytkownika
GUPETTO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: czw lut 10, 2005 20:41
Lokalizacja: LUBLIN CITY
Kontakt:

Post autor: GUPETTO » sob lut 11, 2006 10:36

Mam podobny bol mk2 , tylko ze ja wymienilaem juz popychacze i jest ciszej ale jak zapalam go i jest zimny silnik to tluka, w miare cieplejszego silnika przestaja. Mi juz tez mowili silnik do roboty, olej , glowica i takie rozne, silnika po remoncie glowica ok olej swiezy, narazie zostawilem tak jak jest za zimno by dlubac cos , odpalam go poczekam z 2-5 min. i ruszam i przestaje, na cieplym jest ok.



Awatar użytkownika
dominik528
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 19, 2009 21:24
Lokalizacja: Lipinki

Post autor: dominik528 » pt lut 19, 2010 10:49

GUPETTO pisze: poczekam z 2-5 min. i ruszam i przestaje, na cieplym jest ok.
Dokładnie u mnie jest o samo rano silnik pochodzi 1min i wtedy dopiero przestają, a były wymieniane 300km temu.
Mechanik powiedział że jest ok. ale mi się nie wydaje że tak powinno być.

I jeszcze pytanie czy takie stukanie jest bardzo szkodliwe dla silnika?



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pt lut 19, 2010 12:25

misiek pisze:jeszcze jedna uwaga: po zamontowaniu nowego popychacza przez 30 min. nie uruchamiaj silnika, gdyż w przeciwnym razie zawór może przylgnąć do tłoka
może nie aż tak drastycznie to wygląda :) ja jak wymieniam to poprostu odłączam zasilanie paliwa i kręce rozrusznikiem tak z 3x po 15/20s. wtedy napełnią sie olejem i mozna odpalać. ale oczywiście nie butować odrazu. robiłem tak w 3 vw i nic sie nie stało.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 222 gości