Mk2 1.6 benz. pytanie o wymianę hamulców przód
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mk2 1.6 benz. pytanie o wymianę hamulców przód
Czy może ktoś z was wie gdzie jest jakaś instrukcja do wymiany hamulców tarcz i regeneracji tłoczków.Drugie moje pytanie brzmi czy od cylinderków może mi klocek cały czas trzeć o tarcze,dodam że klocki od środka nie ścierają się i zwalnia nawet z górki stromej na luzie ponadto drży czasem kierownica przy jeździe na wprost tak pow.60 km/h.Sprawdzałem klocki dotykają tarcz(metodą kartki).
- tauka
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2270
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Wymiana tarcz i klocków to pod tym adresem możesz poczytać http://vwgolf.pl/golf2/porada39.html
A jeżeli chodzi o tłoczki to nie mam pojęcia.
A jeżeli chodzi o tłoczki to nie mam pojęcia.
Drżenie kierownicy przy hamowaniu = krzywa tracza hamulcowa. Ale rozumiem, że Tobie drzy nie tylko przy hamowaniu, więc nie jestem pewien, że to jest od hamulców (ale jeśliby nie odbijały to możliwe - przynajmniej teoretycznie).fibolek pisze:Drugie moje pytanie brzmi czy od cylinderków może mi klocek cały czas trzeć o tarcze,dodam że klocki od środka nie ścierają się i zwalnia nawet z górki stromej na luzie ponadto drży czasem kierownica przy jeździe na wprost tak pow.60 km/h.Sprawdzałem klocki dotykają tarcz(metodą kartki).
Co do przerwy - tarcza - klocek - to jest ona minimalna bo klocek jest odsuwany tylko przez bicie tarczy, ale uszkodzone uszczelnienie albo zapieczony cylinderek może powodować nieodbijanie klocka. Sytuacja taka może mieć też miejsce przy uszkodzonej pompie hamulcowej. Ale ja najpierw rozebrałbym i wyczyścił zacisk hamulcowy. Natomiast nieodbijające klocki powinny dawać taki efekt, że po przejechaniu kilku kilometrów felga jest gorąca.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Adamt bo jest latem to są tak czarne i tak zagrzane że porażka.Serwo raczej też powoli pada bo mi silnik przygasa jak hamuje(spadają obroty) a podstawa gaźniora dwa lata temu wymieniona.Ale hamuje tylko czasem jak zimny to troszkę ciągnie pedał nie wpada i nie rośnie.Klocki biorą tylko od zewnątrz i tarcza też szlifowana jest głównie z zewnątrz.No i drży kiera jak prosto jade jak skręcam to nie czasem przy skręcaniu szlifuje mi coś od strony kierowncy.Czasem jak delikatnie cisnę hamulec na luzie przed światłami to coś hałasują te hamulce(taki jakby hrobot jak tytanic się przełamywał na filmie).Tarcze oczywiście też bardziej(dużo) bardziej starte na zewnątrz.
No serwo faktycznie wygląda jakby miało przebicie, ale co do Twoich hamulców to zastanawiam mnie jedno - dlaczego zewnętrzne klocki bardziej Ci hamują, hmmm a zewnętrzne masz oczywiście na myśli po przeciwnej stronie cylinderka? Powinno być na odwrót ... Ale to są gdybania, bo coby się nie działo i tak Cie nie ominie rozebranie całego zacisku hamulcowego - weryfikacja części i wymiana (oczywiście wymiana uszczelnień też).
Wiem o części już pytałem a więc tarcze dobre za 49 zeta/szt(BREMBO) do tego zestaw regeneracyjny około 20 zeta(CYLINDERKÓW) do tego WD40 lub coś w tym stylu około 20 zeta plus klocki nie wiem ile około 30-40 zeta chyba.
Adamt jak zmieniałem ostatnio klocki(a właściwie fachura zmieniał) to hamulców mi brakowało na początku mimo odpowietrzania(przy mnie).
A te całe zaciski i prowadnice to takie upaprane popzapiekane że porażka.Jak sam nie zrobisz to nikt nie zrobi(dobrze).
[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 12:42 ]
pikus które śrubki?
Czy chodzi ci o te które zacisk trzymają?
[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 12:47 ]
bębny odpadają były linki zmieniane i zaglądałem do środka z fachurami i jest oki nic nie cieknie caylinderki chodzą ładnie bębny ideal zaciski też.
Adamt jak zmieniałem ostatnio klocki(a właściwie fachura zmieniał) to hamulców mi brakowało na początku mimo odpowietrzania(przy mnie).
A te całe zaciski i prowadnice to takie upaprane popzapiekane że porażka.Jak sam nie zrobisz to nikt nie zrobi(dobrze).
[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 12:42 ]
pikus które śrubki?
Czy chodzi ci o te które zacisk trzymają?
[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 12:47 ]
bębny odpadają były linki zmieniane i zaglądałem do środka z fachurami i jest oki nic nie cieknie caylinderki chodzą ładnie bębny ideal zaciski też.
Dzięki Pikus dam ci po pincie.I tak bedę wymieniał tarcze i uszczelki bo już są wiekowe.A tarcze to nie wiem czy norme trzymają bo trzy-cztery miechy temu miały 11milimetrów.Ale to było 3 miechy temu!!!
[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 13:27 ]
zreszta serwo też wymienie ale nie teraz za około2 miesiące jak kasa będzie.
[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 13:27 ]
zreszta serwo też wymienie ale nie teraz za około2 miesiące jak kasa będzie.
- tauka
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2270
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Za dobre klocki (np ATE) zapłacisz koło 80 zetek.fibolek pisze:plus klocki nie wiem ile około 30-40 zeta chyba.
To normalne. klocuszki się muszą dotrzeć. Dlatego na jakiejś bocznej druzce powinno się autkiem rozpedzić i kilkakrotnie porządnie przychamowac. Uważając, żeby ktoś w pupe nie wpadł. I dopiero potem na główne drogifibolek pisze:amt jak zmieniałem ostatnio klocki(a właściwie fachura zmieniał) to hamulców mi brakowało na początku mimo odpowietrzania(przy mnie).

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 117 gości