Strona 1 z 1

Jak to jest w mk3 syncro??

: ndz lut 05, 2006 21:03
autor: gniochu
Z uwagi ze nie wiedzialem gdzie wpakowac ten topic to pisze go tutaj. Mam pytanko czy w golfie III 1.9tdi syncro mozna wylaczyc samemu naped 4x4 czy jest to naped tak jak w Audi A6 Quattro ze zalacza sie sam podczas utraty przyczepnosci??

: ndz lut 05, 2006 21:11
autor: lukasss
z tego co ja wiem to chyba jest stały. Pozniej w haldexach byl dołączany to wiem napewno ale w syncro jest chyba stały. Aczkolwiek głowy sobie nie dam uciąć

: ndz lut 05, 2006 21:40
autor: Paweł Marek
Nie stały. Włącza się sam jak trzeba. Niestety golfy to jeszcze nie subaru, chociaż prawie :)

: ndz lut 05, 2006 21:53
autor: homsky
W napędzie SYNCHRO napęd stały jest przekazywany na przednią oś, a tylna oś jest połączona przez sprzęgło lepkościowe (wiskoza) w momencie gdy przednie i tylne koła maja taką sama prędkość sprzęgło nie przenosi na tył momentu, ale w momencie gdy tylko wystapi róznica predkości kół tylnych i przednich (np poslizg przednich kół) natychmiast sprzęgło lepkościowe "łapie" i przekazuje moment obrotowy na tył.
Sprzęgło składa się z dwóch części które sie wzajemnie obracają a miedzy nimi jest wizkoza która jest w postaci płynnej, gdy tylko te dwa elementy przestaja sie jednakowo obracać wiskoza tężeje (zastyga) tak jakby sklejała te dwa elementy sprzęgła zmuszając je żeby sie razem jednakowo obracały ( z jednakową prędkością), tak to łopatologicznie tłumacząc wygląda.

: pn lut 06, 2006 14:56
autor: gniochu
homsky pisze:W napędzie SYNCHRO napęd stały jest przekazywany na przednią oś, a tylna oś jest połączona przez sprzęgło lepkościowe (wiskoza) w momencie gdy przednie i tylne koła maja taką sama prędkość sprzęgło nie przenosi na tył momentu, ale w momencie gdy tylko wystapi róznica predkości kół tylnych i przednich (np poslizg przednich kół) natychmiast sprzęgło lepkościowe "łapie" i przekazuje moment obrotowy na tył.
Sprzęgło składa się z dwóch części które sie wzajemnie obracają a miedzy nimi jest wizkoza która jest w postaci płynnej, gdy tylko te dwa elementy przestaja sie jednakowo obracać wiskoza tężeje (zastyga) tak jakby sklejała te dwa elementy sprzęgła zmuszając je żeby sie razem jednakowo obracały ( z jednakową prędkością), tak to łopatologicznie tłumacząc wygląda.
aha wielkie dzieki za info ob pytale sie zimka ktory sprzedaje na allegro takiego golfa to odpisal mi cos takiego odlaczanie jest nie mozliwe ale to jest jego zaleta poniewaz audi a3 ma
taki naped i mozna go odlaczac co powoduje luzy na wale i oberwane
polosie z tylu gdyz przednie kola zaczynaja sie slizgac to tyl sam sie
wlacza i powoduje szarpniecie calego autka i z tad te usterki a w
golfie ich nie ma bo jest on caly czas wlaczony
wiec z tego wynika ze sciema :)

: pn lut 06, 2006 15:49
autor: fibolek
nic dodać nic ująć jak homsky napisał.

: pn lut 06, 2006 17:25
autor: gniochu
ok wielkie dzieki za info






Pzdr. GniOcHu