Wyważenie prawej półosi.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukasss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:39
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Wyważenie prawej półosi.

Post autor: lukasss » ndz lut 05, 2006 20:43

Witam kiedys mialem taki problem z tym odwaznikiem na prawej półosce. Pojechalem na wakacje w góry i akurat podczas wypadu mnie to dopadło. poprostu sie oderwalo od półosci i mialem bicie na kole nie dalo sie z tym jezdzic za szybko. Ale szczesliwie znalazlem jakiegos poczciwego mechanika, który poprostu odcial mi ten odwaznik. I tak bez zadnych wiecej problemów wrocilismy do domu. Na trasie chcialem zobaczyc czy jest jakas różnica bez tego badziewia i nie zauważyłem nic nawet przy 160 mk/h. Po przyjezdzie do domu wymieniłem całą półoske bo dowiedzialem sie ze nie da sie przymocowac z powrotem tego odważnika. Jak sadzicie mozna jezdzic bez tego???? Czy moze miec to jakies konsekwencje w dłuższym okresie. Bo przejechalm bez tego jakies 600 km i nie zauwazylem zadnje różnicy.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Wyważenie prawej półosi.

Post autor: Borys » ndz lut 05, 2006 21:02

bez problemu mozna jeździc bez tego.

ja u siebie nie mam i nie miałem (MKII gt)


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 05, 2006 21:43

Odważnik jest po to żeby było po niemiecku "ganz sicher". Czyli równa waga obu półosi. Teoretycznie może to mieć znaczenie w jakimś extremalnym momencie np. przyspiesznie z poślizgiem, żeby oba koła wchodziły na obroty tak samo szybko.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 05, 2006 22:01

auta o mocy 55 i 66 kW oraz z silnikami diesla mają taki odważnik montowany na prawej półosi po to by tłumić drgania, składa się on z dwóch połówek, jest on w pełni demontowalny (nie trzeba go rozcinać - bo ulega całkowitemu zniszczeniu), aby zdemontować odważnik trzeba wybić tuleje rozpierające znajdujące się po bokach

[ Dodano: 06-02-05, 21:04 ]
można ponownie zamontować ten sam odważnik


:-k ...

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lut 06, 2006 10:31

Tylko niech ktoś jeszcze poda w jakiej odległości od końca półosi bo gdzieś czytałem, że nie jest to obojętne.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 06, 2006 10:37

taz pisze:Tylko niech ktoś jeszcze poda w jakiej odległości od końca półosi bo gdzieś czytałem, że nie jest to obojętne.
ciężarek wyrównawczy tak założyć by odstęp między stożkową częścią półosi a ciężarkiem wynosił 4 mm, na rysunku oznaczona odległość literką - a


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 455 gości