disel wolnossący
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 21:28
- Lokalizacja: pajęczno
disel wolnossący
co to jest disel wolnossący i czym się różni od tdi .co to za silniki HDI ,CDI ale one chyba nie chodzą w vw.dziękuję
tdi ma wtrysk bezposredni do cylindra oparty o pompowtryskiwacze, system common rail ktory stosuje peugeot citroen mercedes jest oparty o listwe z wtryskiwaczami do ktorej jest dostarczane paliwko pod bardzo wysokim cisnieniem nawet do 2000 barow i dopiero nastepuje wtrysk do cylindra.Misiek311 pisze:chodzą w VWto jest pospolity 1,6D niema żadnego doładowania i sobie ssa normalnie powietrze tylko przez filter
TDI ma już turbine ktura mu wtłacz powietrze
CDI to jest chba ComonReayl
a reszta to niewiem
ale interesuje mnie inna kwestia, jak to jest z tym wtryskiem bezposrednim? nie ma tam zaworu ssacego? bo przeciez nie ma niby dolotu? jak to jest?
Są to silniki ze wspólną szyną ciśnieniową czyli common rail.jendrula36 pisze:HDI ,CDI
http://www.mt.com.pl/num/01_01/akadem.htm
Tu jest wszystko opisane.Natomiast wolnossący to tak jak napisali koledzy wyżej,napełnianie cylindra powietrzem nie jest w żaden sposób wspomagane,czy to przez turbo,czy przez mechaniczną spreżarkę.
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Własnie, jest dokładnie tak jak napisałeś !!!!! Wszystkie diesle pracuja na tej zasadzie, przez zawory ssące jest zasysane tylko powietrze, przez ruch tłoka do góry powietrze jest sprężane przez co osiaga wysoką temperaturę, pod koniec suwu sprężania wtryskiwacz podaje do cylindra rozpylone na mgięłke paliwo i nastepuje samozapłon - zaczyna się suw pracy! Tak to wygląda we wszystkich dieslach i tych z wtryskiem bezposrednim i tych z komorą wstępną.fend18 pisze:no wiec tak lopatologicznie, skoro wtrysk bezposredni to prosto do cylindra do komory spalania, wiec przez zawor ssacy co idzie? tylko powietrze ktore zostaje sprezone a dopiero po osiagnieciu odpowiedniej kompresji wtryskiwane jest paliwo?
no wiec tak lopatologicznie, skoro wtrysk bezposredni to prosto do cylindra do komory spalania, wiec przez zawor ssacy co idzie? tylko powietrze ktore zostaje sprezone a dopiero po osiagnieciu odpowiedniej kompresji wtryskiwane jest paliwo?
hehhe - kolega pewnie myslal ze w dieslu wtryskiwacz jest w kolektorze dolotowym przed zaworem ssacaym - jak w benzynach.
pozdro
no wiec idac dalej za ciosem, na czym polega wtrysk posredni z komora wstepna? bo bezposredni to juz wiem... czlowiek uczy sie cale zycie a i tak glupim umierahomsky pisze:Własnie, jest dokładnie tak jak napisałeś !!!!! Wszystkie diesle pracuja na tej zasadzie, przez zawory ssące jest zasysane tylko powietrze, przez ruch tłoka do góry powietrze jest sprężane przez co osiaga wysoką temperaturę, pod koniec suwu sprężania wtryskiwacz podaje do cylindra rozpylone na mgięłke paliwo i nastepuje samozapłon - zaczyna się suw pracy! Tak to wygląda we wszystkich dieslach i tych z wtryskiem bezposrednim i tych z komorą wstępną.fend18 pisze:no wiec tak lopatologicznie, skoro wtrysk bezposredni to prosto do cylindra do komory spalania, wiec przez zawor ssacy co idzie? tylko powietrze ktore zostaje sprezone a dopiero po osiagnieciu odpowiedniej kompresji wtryskiwane jest paliwo?
tak wlasnie myslalem, choc mam tez diesla nigdy sie nad tym szczegolnie nie zastanawialem.stonalodz pisze:hehhe - kolega pewnie myslal ze w dieslu wtryskiwacz jest w kolektorze dolotowym przed zaworem ssacaym - jak w benzynach.
pozdro
wtryskiwacz jest wkrecony do takiej komory, a ona jest w glowicy. powietrze przechodzace przez komore (przy sprezaniu), zostaje silnie zawirowane nastepuje wtrysk, i najpierw jest samozaplon w tej komorze i gazy sie spwrotem wydostaja do wnetrza cylindra, gdzie nastepnie jest dokanczany proces samozaplonu (poniewaz jest tam wiecej powietrza). w komrze tej znajduje sie takze swieca zarowa.fend18 pisze:no wiec idac dalej za ciosem, na czym polega wtrysk posredni z komora wstepna? bo bezposredni to juz wiem... czlowiek uczy sie cale zycie a i tak glupim umiera
jak znajde zdjecie to wkleje.
pozdro
Bezpośredniemu wtryskiwaniu paliwa do komory spalania do niedawna towarzyszyły; duży hałas i drgania silnika oraz ryzyko skrócenia żywotności tłoków, gdyż gwałtowne uderzenie gazów pod wysokim ciśnieniem mogłoby zniszczyć denko tłoka. Dlatego konstruktorzy wymyślili wtrysk pośredni. Komorę spalania podzielono na dwie części; pomocniczą i zasadniczą, łącząc je ze sobą cienkim kanalikiem. Paliwo wtryskuje się do komory pomocniczej i w niej jest zapalane. Już płonąca mieszanka kierowana jest do komory zasadniczej. Tym samym zmniejszono niekorzystne zjawiska wtrysku bezpośredniego, ale skomplikowano konstrukcję głowicy silnika z komorami pomocniczymi. Poza tym wystąpiły duże straty ciepła z towarzyszącym większym zużyciem paliwa i trudności z rozruchem zimnego silnikafend18 pisze:na czym polega wtrysk posredni z komora wstepna?
Czytałeś to wcześniej?Był link.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 319 gości