Strona 1 z 1

Jaki olej po wymianie pierscieni - Golf 3 1.9D

: ndz lut 05, 2006 00:56
autor: NiCom
Witam,

Wyczytałem ostatnio na forum iż po wymianie pierścieni powinno się zalać olej półsyntetyczny.
W listopadzie wymieniałem pierścienie i zawory (tylko wydechowe) oraz prowadnice zaworów. Mechanik zalał mi olej mineralny. Od tego czasu jak silnik jest zimny słychać klekot - do momentu ruszenia się wskazówki od temperatury.
Niedawno pojechałem na dokładne ustawienie zapłonu (wcześniej był problem z odpalaniem auta) i teraz auto pali za pierwszy razem. Wieć problem ustawienia zapłonu moge wykluczyć.
Jak myślicie czy poprzez olej mineralny popychacze mogą wolniej napełniać się olejem, i jaki według Was olej powinien być zalany minerał czy półsyntetyk?
Przebieg auta to 262 tyś kilometrów a przy 259 tyś robiłem silnik.

Pozdrawiam

: ndz lut 05, 2006 01:04
autor: Arcturus
Dopiero co był ten temat! Ale 10W40 zawsze to łatwiejszy rozruch w zinie

: ndz lut 05, 2006 01:13
autor: NiCom
Ale może mieć to wpływ na ten klekot czy raczej nie?

A mechanik zalał minerał bo tłumaczył że tłoki, panewki i wał swoje przeżyły więc tak będzie lepiej.

: ndz lut 05, 2006 01:19
autor: golfir
polecam mineralke Castrol gtx 3 to najdrozszy olej mineralny z formułą antystukowego spalania i duzo lepszy od półsyntetyków.

: ndz lut 05, 2006 02:19
autor: greg
NiCom pisze:Ale może mieć to wpływ na ten klekot czy raczej nie
wg mnie może

: ndz lut 05, 2006 05:47
autor: bodzio_j
NiCom, mechanik miał rację. Od faktu wymiany pierścieni, ważniejszy jest przebieg Twojego silniczka, a jest już dość duży. W takim wypadku zalanie minerałem jest bezpieczniejsze. Klekotanie popychaczy w tej sytuacji jest zjawiskiem normalnym. Olek mineralny jest gęstszy i potrzebuje nieco więcej czasu na dotarcie do popychaczy, zwłaszcza w niskich temp. Po rozgrzaniu problem znika.
NiCom pisze:A mechanik zalał minerał bo tłumaczył że tłoki, panewki i wał swoje przeżyły więc tak będzie lepiej
dokładnie tak. Pólsyntetyk co prawda nie ma aż tak dużych własciwości jak pełny syntetyk, ale mogłoby sie zdarzyć, że zostałby wypłukany zebrany przez te 260k km osad i silnik mógłby się rozszczelnić.

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 04:50 ]
NiCom pisze: i zawory (tylko wydechowe
Nie wiem ile kosztują zawory, nie sądzę aby bardzo dużo, i trochę się dziwię, że nie wymieniłeś wszystkich. Wydaje mi się, że koszt wymiany ( rozbiórka,wymiana i składanie) jest większy niż koszt zaworów. A miałeś już wszystko rozebrane. Wystarczyło założyć nowe i ew, dotrzeć.

: ndz lut 05, 2006 12:41
autor: NiCom
To mnie uspokoiliście, bo już myślałem że znowu coś jest nie tak i już zacząłem się zastanawiać nad wymianą popychaczy.

Dziekuje wszystkim za pomoc a w szczególności bodzio_j za wyczerpującą odpowiedz

: ndz lut 05, 2006 13:58
autor: Arcturus
golfir pisze:najdrozszy olej mineralny z formułą antystukowego spalania i duzo lepszy od półsyntetyków
MARKETINGOWY BEŁKOT!! Minerał zawsze zostanie minerałem!

: ndz lut 05, 2006 15:47
autor: golfir
i tu sie mylisz no ale to twoje zdanie