Jaki olej po wymianie pierscieni - Golf 3 1.9D
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej po wymianie pierscieni - Golf 3 1.9D
Witam,
Wyczytałem ostatnio na forum iż po wymianie pierścieni powinno się zalać olej półsyntetyczny.
W listopadzie wymieniałem pierścienie i zawory (tylko wydechowe) oraz prowadnice zaworów. Mechanik zalał mi olej mineralny. Od tego czasu jak silnik jest zimny słychać klekot - do momentu ruszenia się wskazówki od temperatury.
Niedawno pojechałem na dokładne ustawienie zapłonu (wcześniej był problem z odpalaniem auta) i teraz auto pali za pierwszy razem. Wieć problem ustawienia zapłonu moge wykluczyć.
Jak myślicie czy poprzez olej mineralny popychacze mogą wolniej napełniać się olejem, i jaki według Was olej powinien być zalany minerał czy półsyntetyk?
Przebieg auta to 262 tyś kilometrów a przy 259 tyś robiłem silnik.
Pozdrawiam
Wyczytałem ostatnio na forum iż po wymianie pierścieni powinno się zalać olej półsyntetyczny.
W listopadzie wymieniałem pierścienie i zawory (tylko wydechowe) oraz prowadnice zaworów. Mechanik zalał mi olej mineralny. Od tego czasu jak silnik jest zimny słychać klekot - do momentu ruszenia się wskazówki od temperatury.
Niedawno pojechałem na dokładne ustawienie zapłonu (wcześniej był problem z odpalaniem auta) i teraz auto pali za pierwszy razem. Wieć problem ustawienia zapłonu moge wykluczyć.
Jak myślicie czy poprzez olej mineralny popychacze mogą wolniej napełniać się olejem, i jaki według Was olej powinien być zalany minerał czy półsyntetyk?
Przebieg auta to 262 tyś kilometrów a przy 259 tyś robiłem silnik.
Pozdrawiam
NiCom, mechanik miał rację. Od faktu wymiany pierścieni, ważniejszy jest przebieg Twojego silniczka, a jest już dość duży. W takim wypadku zalanie minerałem jest bezpieczniejsze. Klekotanie popychaczy w tej sytuacji jest zjawiskiem normalnym. Olek mineralny jest gęstszy i potrzebuje nieco więcej czasu na dotarcie do popychaczy, zwłaszcza w niskich temp. Po rozgrzaniu problem znika.
[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 04:50 ]
dokładnie tak. Pólsyntetyk co prawda nie ma aż tak dużych własciwości jak pełny syntetyk, ale mogłoby sie zdarzyć, że zostałby wypłukany zebrany przez te 260k km osad i silnik mógłby się rozszczelnić.NiCom pisze:A mechanik zalał minerał bo tłumaczył że tłoki, panewki i wał swoje przeżyły więc tak będzie lepiej
[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 04:50 ]
Nie wiem ile kosztują zawory, nie sądzę aby bardzo dużo, i trochę się dziwię, że nie wymieniłeś wszystkich. Wydaje mi się, że koszt wymiany ( rozbiórka,wymiana i składanie) jest większy niż koszt zaworów. A miałeś już wszystko rozebrane. Wystarczyło założyć nowe i ew, dotrzeć.NiCom pisze: i zawory (tylko wydechowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości