Strona 1 z 1

Gdzie jest ten czujnik??

: sob lut 04, 2006 22:47
autor: VWred
Witam chodzi mi o czujnik spalania stukowego i czujnik Halla w którym one miejscu w silniku sie znajdują. Nigdzie nie moge tego znaleźć.
Golf Mk II silnik RV.
Z góry dzieki za odpowiedź.
Pozdrawiam

: sob lut 04, 2006 22:53
autor: misiek
tutaj może coś znajdzuesz, była rozmowa o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=35697

: sob lut 04, 2006 23:18
autor: t-tas
jesli chodzi o czujnik spalania stukowego to jest jak się niemylę przykręcony do bloku śrubą M8-jest to kabel zakończony jakby kostką z otworem śr.8 mm, a jeśli chodzi o czujnik halla to chyba w aparacie zapłonowym(czy to nie jest czujnik halotronowy??) niech mnie ktoś poprawi

: ndz lut 05, 2006 00:16
autor: Tomasz Żaguń
Halotron zgadza się ale czujnik spalania stukowego to prędzej w MKIII a nie w MKII

: ndz lut 05, 2006 00:18
autor: t-tas
czytałem w polskiej instrukcji digifanta i napisane jest ,że od spalania stukowego też jest

: ndz lut 05, 2006 00:18
autor: VWred
a jesli przewód od czujnika spalania stukowego został urwany to da sie to jakoś naprawić ??czy musze nowy kupić?? Bo została goła śruba nie ma nawet obudowy ani kawałków kabelków

: ndz lut 05, 2006 00:23
autor: t-tas
a tego to już nie wiem bo o tym czujniku to zupełnie przypadkiem się dowiedziałem-szukajac odpowiedzi na inny problem

: ndz lut 05, 2006 06:42
autor: bodzio_j
VWred pisze:a jesli przewód od czujnika spalania stukowego został urwany to da sie to jakoś naprawić ??czy musze nowy kupić?? Bo została goła śruba nie ma nawet obudowy ani kawałków kabelków
czujnik spalania stukowego działa na podobnej zasadzie jak słuchawka lekarska (stetoskop). Spalanie stukowe występuje w momencie gwałtownego obciążenia silnika, zbyt dużego kąta wyprzedzenia zapłonu lub paliwa o za małej liczbie oktanowej. Z chwilą wystąpienia takiego spalania czujnik daje "cynk" i zapłon zostaje opóźniony. Nie pamiętam dokładnie jak mocowany jest kabel do samego czujnika. Ale jeśli masz to wszystko uwalone to podjedź na szrot i kup całość. To nie powinno być drogie, a jest dość ważne. Spalanie stukowe jest bardzo niekorzystne dla silnika.