Strona 1 z 1

Czy to może być problem z kątem wtysku w moim dieselku?

: sob lut 04, 2006 19:35
autor: rebus99
cześć
mam problem z rozruchem mojego Dieselka MK3 1.9D w zimie
Mianowicie muszę długo go zakręcić.Po rozruchu wydostaje się duża chmura ciemnego dymu.Swiece wymienione akumulator nówka>podpowiadają mi że to może być zle ustawiony kąt wtrysku.Fakt pasek zmieniał mi znajomy w garażu,ale ro bił to nie pierwszy raz,czy to możliwe że mógł sie przestawić .Oco tu chodzi? Z góry dziękuję za podpowiedzi.Pozdrawiam

: sob lut 04, 2006 19:45
autor: bongo
chodzi o to że po kazdej wymianie powinien być ustawiony kąt wtrysku,o nic wiecej.

: sob lut 04, 2006 19:47
autor: rebus99
A to napewno nie był ustawiany,czyli sugerujesz,że to może być przyczyną?

: sob lut 04, 2006 20:01
autor: bongo
Chmmm..Ja nic nie sugeruje,ja mówie co trzeba zrobić po wymianie paska.Jeśli przed wymianą nie miałeś takich objawów to chyba to.A regulujesz dlatego że stary pasek mógł byc naciągnięty i to wystarczy do przestawienia kątu wtrysku pompy.

: sob lut 04, 2006 20:12
autor: rebus99
Dzięki dobry człowieku .Sprawdzę to

: sob lut 04, 2006 20:16
autor: bongo
rebus99 pisze:Dzięki dobry człowieku
Chmmmm..zastanów się co piszesz..Aż taki dobry nie jestem...

: sob lut 04, 2006 23:43
autor: stonefree
bongo102 pisze:po kazdej wymianie powinien być ustawiony kąt wtrysku
Jeżeli mogę cos powiedzieć,to właśnie po to,zeby kąta wtrysku ciagle nie ustawiać,to do wymiany paska pompę blokuje sie specjalnym kołkiem,a koło na wałku rozrządu zluzuje,zbija ze stożka,i po ustawieniu znaków dopiero skręca.Jeżeli było robione na znaki markerem,to rzeczywiście mógł się przestawić.Ale to tylko czujnik zegarowy pokaże.Zły kat objawiałby sie klekotaniem,albo dymieniem na biało,prawda?
rebus99 pisze:Po rozruchu wydostaje się duża chmura ciemnego dymu
A ile ma przeleciane ten twój sprzęt?

: ndz lut 05, 2006 01:23
autor: golfir
o to chodzi po wymianie rozrzadu niec sie nie ustawia zadnego kata bo to bez sensu i nie logiczne.sprawdz sobie lepiej przekaznik swiec zarowych i czujnik do tego przekaznika, po to robi sie znaki na rozrzadzie zeby nic po tem nie tworzyc i nie słuchaj bo to nie prawda.

: ndz lut 05, 2006 02:18
autor: greg
stonefree pisze:Jeżeli mogę cos powiedzieć,
teoretycznie masz rację ale tylko teoretycznie bo np. w przypadku mojego silnika akurat zablokować możesz w punkcie takim że właśnie przestawisz kąt - bo mój silnik i rebus99, ma blokadę na srube 6 a nie na kołek i możesz zablokować tylko i wyłacznie w 1 punkcie a regulacja następuje nie przez przesuniecie pompy tylko na kole pompy - poprzez poluzowanie 3 śrub i przesunięcie względem wałka własnie tym wypustem pod śrubę 6. Zmieniając pasek mozna więc przestawic zapłon...

: ndz lut 05, 2006 08:43
autor: rebus99
Przeleciane ma 240tys, ale niedam się pociąć czy to prawdziwy przebieg.Chciałem dodać ,że on zakopci tylko na począdku,pużniej gdy już odpali pracuję równo ale dosyć głośno.Świece są ok na bank ,przekażnik i bezpiecznik też.Gdy nim kręce jest takie nierówne rwanie trząsa nim,ale jak zaskoczy wydaje się pracować normalnie.

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 08:52 ]
przedchwilą przejechałem się.Zaobserwowałem jeszcze taki dziwny klekot silnika i jadąc przy obrotach 1800-1900,zaczyna lekko przerywać silnik.adzisiaj po odpaleniu zapracował tak ze trzyrazy nie równo szarpał i po chwili przestało.

: ndz lut 05, 2006 19:10
autor: PIOTR31
jedż do pożądnego warsztatu i powiedz co było robione ,na moje oko to przestawiony pasek rozrządu,no i automatycznie kąt wtrysku.przekażnik na świecach też sprawdż no i same świece

: wt lut 07, 2006 23:19
autor: NiCom
Witam,
Miałem podobny problem z odpalaniem auta.
Rano przy zapaleniu szarpało silnikem. Również przy jeździe gdy obroty dochodziły do ok. 1600 była podobna sytuacja - dopuki silnik się nie nagrzał. Pojechałem do mechanika i okazało się że był źle ustawiony rozrząd i kąt wtrysku.
Teraz pali dobrze choć jak jest zimny to klekocze ale to może wynikać z faktu że mam minerał zalany do silnika a teraz jest zimno więc olej jest gęsty.