Strona 1 z 2

Mk [III] - SPRINGI CZY KLAMRY?

: sob lut 04, 2006 17:47
autor: h2o
Witam

Własnie ściągnąłem cały kit sportowy z mojego golfa. Niestety kręgosłup juz nie wytrzymywał po naszych drogach :bigok: . Teraz cała buda stoi na seryjnym zawiasie jednak za ciekawie to to nie wyglada. Conajmniej tak jakbym przygotowywał sie do startu z Hołowczycem w Rajdzie Dakar :grin: . Fura poszła do góry i stoi jak na szczudłach. Koła 195/50 R15 na 15-to calowych obręczach zrobiły się małe jak 13-to calówki! Takie przynajmniej mam złudzenie.
Na razie w zimie jeździ sie super bo przynajmniej nie odgarniam śniegu za nasz Zarząd Dróg Powiatowych :okej: , jednak troche buja w zakrętrach i mam wrażenie, że któtregos razu w końcu fura przewróci mi sie na bok :helm: .
Nosze się z zamiarem kupienia springów obniżających o -30 mm tak aby podeszły pod standardowe amory (wczesniej miałem obniżenie -40/60, albo nawet -60/60 - sam nie jestem już pewnien). Bo w lecie to będzie trochę wstyd jeździć taka terenówką. Kumpel namawia mnie jednak na klamry, które ściągają i obniżają seryjne springi. Nie jestem przekonany do tego pomysłu, ale może nie jest to takie złe?

Może ktoś z was się wypowie w tej kwestii i rozwieje moje wątpliwości. Jeśli kupować klamry to dlaczego, a jesli nie to tez proszę o uzasadnienie.

pozdrawiam i czekam na odpowiedź

: sob lut 04, 2006 17:56
autor: TAZ
Sprężyna jest tak zrobiona, że pracuje tak jak sobie zażyczy producent, zakładając klamry zmieniasz całkowicie jej działanie, a nawt dodam, że nie na lepsze, a na gorsze.

: sob lut 04, 2006 18:02
autor: pewex.olek
daj sobie spokoj z takimi copami!!! to jest dobre dla samobujcow ;] ja zalozylem sobie niemieckie zawieszenie GT cupline. auto zeszlo o 30-40mm i nie stracilo zabardzo na komforcie a duuuzo lepiej sie trzyma w zakrentach no i o wiele lepij wyglada. (no i przynajmniej nie musze sie martwic,ze jakas klamra strzeli na zakrecie hehe)

: sob lut 04, 2006 18:04
autor: ku_bi
wypowiadam sie: klamry to chory pomysł

: sob lut 04, 2006 18:06
autor: malolat
zdales zawieche i planujesz zakladac klamry... hmmm, nie w ta strone panie kolego, nie w ta strone...

albo wyglad, albo komfort..., ew ratuja cie tylko wieksze fele zeby "zaslepic dziury" w blotnikach :>

: sob lut 04, 2006 18:07
autor: Kuntekinte
klamry, w życiu bym sie takim autem nigdzie nie wybrał jak był bym tego swiadom ze tam takie wynalazki są

: sob lut 04, 2006 19:49
autor: bongo
Ja dam Ci "lepszą"rade:skróć spreżyny o dwa zwoje,na jedno wyjdzie i jak tanio..

: sob lut 04, 2006 20:10
autor: micab
klamry absolutnie odpadaja ;)

: sob lut 04, 2006 20:15
autor: caros11
klamry to badziew odradzam tego wogóle niepowino byc w sprzedazy

: sob lut 04, 2006 20:36
autor: h2o
Witam

Widzę, że wszyscy są jednomyślni. Tez mi się tak zdawało, że to będzie jakiś badziew, ale zapytać nie zaszkodziło :bigok: .

To teraz szukam springów -30 mm. Wie ktos gdzie można takie w miarę tanio dostać? Widziałem, że nowy komplet Eibacha na allegro szedł za ponad 380 zł. Może ktoś z was wie gdzie można dostać używane w dobrym stanie?
No chyba, że w końcu powiecie mi ile te moje H&R obniżają bo jak oba -40mm to sobie zostawię. Oznaczenia do tych springów ktróre zdjąłem to FK 41-HA - tył oraz FK 41-VA przód.

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

: sob lut 04, 2006 23:38
autor: micab
to napewno są sprężyny HR ?? bo FK ma takie oznaczenia przeważnie.......

: ndz lut 05, 2006 02:22
autor: MAPET
powiedz koledze co ci proponuje klamry zeby szedl do szpitala... sie podleczy i moze nie bedzie namawial cie na samobojstwo...

pzdr

: ndz lut 05, 2006 22:49
autor: pawulon
założ klamry na sprężyny i blokade na kierownice ....i w droge ;)

: ndz lut 05, 2006 23:31
autor: MAPET
zapomniales o blokadzie na biegi :D tak zeby byla na 5 biegu zapieta ;)