Strona 1 z 2

pasek klinowy

: pt lut 03, 2006 23:29
autor: piter13
witam ,mam problem z paskiem od alternatora a mianowicie szlak go trafia juz po 6 tys km,zęby sie urywają ,czy to znak zeby wymienic kola pasowe?tylko nie widzialem na nich zadnych zadrapan

: pt lut 03, 2006 23:39
autor: bongo
Powody mogą być dwa:albo kupujesz słabej jakości paski,albo za bardzo jest naciągnięty.Koło pasowe moim zdaniem powinno być o.k.

: pt lut 03, 2006 23:50
autor: piter13
paski kupuje w granicach 15zl,a pod kciukiem sie troche ugina to za mocno tez nie jest naciągnięty,a ile powinien wytrzymac taki pasek

: pt lut 03, 2006 23:52
autor: WRHZ
sproboj dobrac nieco szerszy pasek bo wychodzi na to ze kola sa juz wyjechane i pasek za mocno sie wzyna

: pt lut 03, 2006 23:55
autor: bongo
W książce pisze że co 50000km. powinno się wymieniać paski.

: sob lut 04, 2006 01:49
autor: pajakgdynia
A może zdjąć albo dołożyć podkładki w kole pasowym? (luźny->zdjąć, ciasny->dodać). Powinien się uginać na 1cm i być "sprężysty".
A może po prostu masz jakiś "zamiennik" od innej marki?

: sob lut 04, 2006 10:14
autor: piter13
nie za bardzo wiem o jakie podkladki chodzi?

: sob lut 04, 2006 10:23
autor: misiek
piter13 pisze:nie za bardzo wiem o jakie podkladki chodzi?
to sie stosowalo w FSO koo pasowe buło z dwóch częsci po między które podkładało się podkładki przez co regulowało się naciąg paska - poza ty warto by się określić czy chodzi wam o pasek klinowy czy zębaty

: sob lut 04, 2006 10:40
autor: piter13
chodzi mi o ten pasek ktory napedza tylko alternator,obok jest drugi pasek od pompy wody,itp to on jest ok

: sob lut 04, 2006 10:48
autor: misiek
piter13 pisze:chodzi mi o ten pasek ktory napedza tylko alternator
ma on zęby?

: sob lut 04, 2006 10:51
autor: piter13
no tak ,zwykły mały pasek z zębami.Dlatego po jakis 5 ,6 tys te zeby mi urywa ,pojezdzi troche i strzeli ,a moze kupic taki pasek bez zębów jak ten obok?

: sob lut 04, 2006 11:12
autor: bodzio_j
misiek10111 pisze:to sie stosowalo w FSO koo pasowe buło z dwóch częsci po między które podkładało się podkładki przez co regulowało się naciąg paska - poza ty warto by się określić czy chodzi wam o pasek klinowy czy zębaty
W fso nic takiego nie było, tylko w maluchach. Teraz paski klinowe mają - większość- zęby. Ma to na celu przedłużenie żywotności paska.
piter13, zobacz czy koła masz dobrze założone względem siebie, może jest jakieś przesunięcie i pasek się szybko zużywa?

: sob lut 04, 2006 11:13
autor: misiek
bodzio_j pisze:W fso nic takiego nie było, tylko w maluchach. Teraz paski klinowe mają - większość- zęby. Ma to na celu przedłużenie żywotności paska
miałem napisać FSM

: sob lut 04, 2006 11:19
autor: piter13
no tak tez patrzałem na oko czy sa prosto względem siebie,a moze to byc od zbyt luznego paska bo często musiałem go naciągac?