Strona 1 z 1

Co to jest w silniku VW szczególnie Diesel i Benzyna także??

: sob gru 18, 2004 11:14
autor: wbrat
Chciałem tylko spytać co to jest i co oznacza w silniku VW Diesel i Benzyna gdzieś od roku 85 aż do 95 (lata podaje orintacyjnie). Dotyczy to szczególnie silników 1.6D TD i TDI, oraz 1.9D i TD oraz TDI oraz także silników benzynowych 1.6 i 2.0. Szególnie interesuje mnie Diesel. I już pisze dokładnie oco mi chodzi. Pod pokrywą klawiatury pod uszczelką tej klawiatury na głowicy u góry bardziej w kierunku pasku rozrządu są cztery odlane wraz z głowicą kołki i moje pytanie. Co one oznaczają????? i dlaczego w różnych samochodach są niektóre scięte a niektóre nie????? A są napewno scięte poniewasz widać po zarysie powierzchni że powstała ona pod wpływen działania jakiegoś freza. Czekam na waszą odpowiedz bo to ważna sprawa a mało kto wie co to oznacza myśle że tutaj znajde odpowiedz na to pytanie. (a tak pozatym to troche już pytałem i wiem co nieco o tym ale nie uprzedzam faktów). Więc proszę zobaczcie pod swoje maski co to jest ja miałem VW golfa 94 roku TD i on miał ścięty tylko 1 kołek a mój kolega miał scięte 3 kołki w VW golf 93 TD.

: śr gru 22, 2004 11:52
autor: GEORG
Witam. Nie jestem pewien ale chyba hodzi o grubość uszczelki pod głowicą. Na uszczelce znowu są wycięcia. Ilość wycięć musi pasować do liczby kołków.

: śr gru 22, 2004 12:42
autor: Thor
Chodzi Ci o takie bolce wystajace z przodu silnika (lewa strona)wysokosci moze z .5cm i promieniu ok 1cm?
Ja mam ich 5 z czego 1 i 3 sa wywiercone(patrzac od lewej) do powierzchni silnika.... tyz mnie to nurtuje o co chodzi.

Pozdrowionka
T.

: czw gru 23, 2004 00:35
autor: MAREK 74
a może jakieś zdjęcie?

: czw gru 23, 2004 15:04
autor: vudu
koledze chodzi o kołki od przebiegu, to są kołki serwisowe, auto gdy ma przejechaną X ilośc kilometrów strąca sie jeden kołek (sam widziałem na serwisie jak sie to robi), gdy przejedzie kolejne X strącany jest drógi itd. az kołeczki sie skonczą :)
X = CHYBA 30.000km

: czw gru 23, 2004 23:48
autor: wbrat
MAREK 74 pisze:a może jakieś zdjęcie?
Dołanczam zdjęcie zaporzyczone ze strony http://vwgolf.pl zakreśliłem na niebiesko to co nas tak interesuje.

: pt gru 24, 2004 00:13
autor: wbrat
vudu pisze:koledze chodzi o kołki od przebiegu, to są kołki serwisowe, auto gdy ma przejechaną X ilośc kilometrów strąca sie jeden kołek (sam widziałem na serwisie jak sie to robi), gdy przejedzie kolejne X strącany jest drógi itd. az kołeczki sie skonczą :)
X = CHYBA 30.000km
Zgadzam się z tym ale nie do końca tak są to kołki serwisowe (wiem z pewnego źródła) ale ten X jest owiele większy z tego co ja wiem to 100.000km lecz nie jestem pewien może ktoś wie napewno???. Oraz jeszcze jedno zbijanie kołków jest praktyką z tego co ja wiem tylko za granicą (Niemcy głównie) bo chyyyyba w Polsce tego sie nie robi??? ma się rozumieć w autoryzowanych stacjach VW. Więc wynik jest taki liczymy kołki zbite razy 100 tyś plus na liczniku niepełna setka i mamy prawdziwy przebieg silnika. Acha zauważcie że prawie 100% samochodów o których tu mowa niema książki serwisowej która prawie zawsze ginie na granicy z Polską, w której wiadomo co jest napisane i ma przebiego od 100-200 tys km. haha. Dobra teraz czekam na wasze zdanie chciałbym tą sprawe raz na zawsze ustalić jak jest napewno bo moje informacje są szczątkowe i z różnych zródeł.

: pt gru 24, 2004 21:38
autor: vudu
100 tys napewno nie, ja jak wtedy gadałem z niemcem powiedział ze po 30 tys dwa razy czyli XX a następne po 50 tys Y . Ale czy na 100 % to niewiem, a czy w polsce sie to robi to niewiem :):):):)

: pt gru 24, 2004 23:00
autor: igor002
ja bym szczelał ze x=60 tyś np przy zmianie paska rozrządu...