Strona 1 z 3

Łozysko mi padło w sprzegle?

: pt lut 03, 2006 14:08
autor: michi
Witam!!!

Stała sie dziwna sytuacja kumpel pod moja nieuwage wskoczył mi do auta i go odpalił ale dzieki temu cos usłyszałem jak odpalił strasznie cos szumiało a gdy nacisł sprzegło to przestało strasznie mnie to zainteresowało co to moze byc i teraz tak jest jak stoi albo cos zapale szumi wystarczy ze nacisne sprzegło i przestaje wiecie moze co to jest ??

Pozdrawiam MiChI

: pt lut 03, 2006 14:18
autor: misiek
tak jak napisałeś w temacie padło łożysko oporowe

: pt lut 03, 2006 14:23
autor: gegos
miałem podobny przypadek w puncie II mojej mamy (akurat moj golfik byl u mechaniora), bylo od jakiegos czasu slychac ze cos haczy, pewnego dnia zmieniaja biegi nie udalo mi sie wrzucic 3, trzeba bylo kupic potem kompletne sprzeglo

: pt lut 03, 2006 14:23
autor: Łuki
wg mnie to skrzynia
łożysko pracuje na wciśniętym pedale
na puszczonym to skrzynia (skrzynia rozłączona - nie pracuje )
a może sie myle :otepienie:

: pt lut 03, 2006 23:40
autor: Tomasz Żaguń
Mnie się też wydaje że łożysko ale w skrzyni na którymś z wałków sprzęgłowych a nie łożysko oporowe

: pt lut 03, 2006 23:49
autor: Adamtd
Oporowe to raczej odpada, bo ono własnie zaczyna pracowac jak naciskamy sprzęgło i trzeba niestyty zagłębić się w skrzynie...

: sob lut 04, 2006 00:23
autor: t-tas
ja też obstaję przy łozysku w skrzyni-praktycznie standart w wyrobach FSO-jak się naciśnie sprzęgło to skrzynia staje i dlatego jest cicho-jak sprzęgło puszczasz zaczynają obracać się wałki w skrzyni i szumi

: sob lut 04, 2006 00:27
autor: caros11
raczej stawiał bym na skrzynie miałem cos takiego w mk1 16, 4 manual ale umnie było jasne ze to skrzynia bo niemam łożyska tylko taki smieszny popychacz ktury wyciska jakos po tych szumach zrobiłem 32000 i sie rozpadła w mak :hehe:

: sob lut 04, 2006 00:46
autor: pajakgdynia
No chyba że już okładziny "z lekka" starte i sprzęgło cały czas się ślizga..
Czy zauważyłeś znacznie mniejszą dynamikę (silnik chętniej wchodzi na wysokie obroty, ale wskazówka prędkości już taka chętna nie jest ;)?
Albo niestety skrzynia.. ale to raczej słychać w czasie jazdy (nie na luzie, no chyba że redukcja poszła)

: sob lut 04, 2006 00:57
autor: Adamtd
t-tas pisze: w wyrobach FSO-jak się naciśnie sprzęgło to skrzynia staje i dlatego jest cicho
Wyroby FSO niestety miały niewspółosiowośc otworów pod łożyska i musza szumieć (na pracującej skrzyni) do czasu jak się rozlecą oczywiście :grin:

: sob lut 04, 2006 01:48
autor: stonefree
misiek10111 pisze:padło łożysko oporowe
Przepraszam Cie stary,ale obawiam się,ze ten schemat moze być nie od tego modelu,jesteś pewien,że jest dobry?
Nie wiem napewno,ale na 100% w 1V,a także w 1,8 benzynce sprzęgło ma inną budowę,tzn,docisk jest od strony wału korbowego,a łożysko oporowe jest maleńkie i wypycha sprzęgło przez cienki bolczyk.Mam ten sam objaw,a spotkałem sie z nim w kilku 1,6D i MK3 1,9 D.U mnie osobiście cichło przy łagodnym puszczeniu sprzęgła ( na luzie oczywiście )a sprawę finalnie ażegnałem lekko zwiększając obroty biegu jałowego.Z grzechotaniem jeżdżę 40 tysięcy i NIC SIĘ NIE DZIEJE.A grzechocze poprostu docisk.Pozdrowionka

[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 00:51 ]
P.S. A może raczej amortyzatory drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej ;)A masz taki objaw,że po redukcji z 4 na 3 jak puszczasz sprzęgło i silnik dostaję obrotów od toczącego sie samochodu to czuć wibracje?

: sob lut 04, 2006 09:37
autor: misiek
stonefree pisze:Przepraszam Cie stary,ale obawiam się,ze ten schemat moze być nie od tego modelu
masz rację to jest tylko rys, podglądowy - chciałem tylko na nim pokazać o które łozysko ni chodzi

: sob lut 04, 2006 14:23
autor: maciek 1.8
u mnie też szumi wymieniłem całe sprzęgło i nic to nie dało RP skrzynia ATH śmigam z tym szumem już ze 20 tysięcy i jest ok

: sob lut 04, 2006 15:31
autor: Łuki
czyli jednak wychodzi na moje :)
zalej nowy olej do skrzynki - może coś da, może być nawet gęstszy ( u mnie pomogło )