Strona 1 z 2

problem ze skrzynią w mk3

: pt lut 03, 2006 01:16
autor: oka2003
Witam . Mam problem chyba ze skrzynią lub z przeniesieniem napędu w moim mk3 , skrzynia 5-tka, silnik 2E. Jest problem z wrzucaniem jedynki (czasem) - rzeba cofnąć drążek do tyłu i z powrotem na 1- kę i wchodzi, ale ważniejszy jest dziwny luz na 4 - ce - jak podpompuje pedałem gazu to czuję jakby luz na jakieś zębatce ( szarpnięcie). Nie wiem czy to ma znaczenie, czy powinno tak być - jak ślizgają mi się koła na śniegu to wrzucam jedynkę wypycham auto wskakuję i jadę ( taki patent :) ) a w tym aucie podczas takiego manewru kręciło się tylko prawe koł - dlaczego ? Wczym może być problem ? Zaznaczam że jestem zielony w tych sprawach więc proszę jakoś w prosty sposó tłumaczyć.

: pt lut 03, 2006 02:37
autor: Pikus
o ile wiem lewarek jest na linkach i musiala jakas tuleja sie wyrobic i jedynka ciezko wskakuje, kwestia sprawdzenia i wyregulowania lewarka. Z 4 bigiem to trzeba jakies dokladniejsze info. a jezeli chodzi o to jedno krecące sie kolo to tak ma byc. Pozdro

: pt lut 03, 2006 11:08
autor: NEMESIS
[quote="Pikus"]o ile wiem lewarek jest na linkach

O ile wiem NIEEE :grin: :jezor: Niestety drągal...jak w starej "jedynce" nie obrażając jedynki !!! :okej:

: pt lut 03, 2006 23:45
autor: Tomasz Żaguń
Na linkach ma passat napewno , co do tego ze koło sie kręci jedno to tak jest bo akurat wtedy to koło straciło przyczepność a to drugie ma i działa mechanizm różnicowy , co do wrzucania 1 biegu to moe być kwestia regulacji na drążku pod autem.

Re: problem ze skrzynią w mk3

: sob lut 04, 2006 00:23
autor: pieko
oka2003 pisze:Witam . Mam problem chyba ze skrzynią lub z przeniesieniem napędu w moim mk3 , skrzynia 5-tka, silnik 2E. Jest problem z wrzucaniem jedynki (czasem) - rzeba cofnąć drążek do tyłu i z powrotem na 1- kę i wchodzi, ale ważniejszy jest dziwny luz na 4 - ce - jak podpompuje pedałem gazu to czuję jakby luz na jakieś zębatce ( szarpnięcie). Nie wiem czy to ma znaczenie, czy powinno tak być - jak ślizgają mi się koła na śniegu to wrzucam jedynkę wypycham auto wskakuję i jadę ( taki patent :) ) a w tym aucie podczas takiego manewru kręciło się tylko prawe koł - dlaczego ? Wczym może być problem ? Zaznaczam że jestem zielony w tych sprawach więc proszę jakoś w prosty sposó tłumaczyć.
To o tej jedynce to norma.Kazdy golf ma problemy z jedynką ,no moze prawie kazdy.To wada fabryczna.Ale mozesz jakby co podregulowac tą jedynke pod lewarkiem jak pisali koledzy.To ze slizgało ci sie jedno koło to tez prawda ze mechanizm róznicowy działa i jedno koło złapało miekkiego podłoza dlatego zabuksowało.Tak ma byc.Z tą 4 to musisz opisac bardziej o co ci dokładniej chodzi. pozdro.

: sob lut 04, 2006 10:25
autor: zex
PIEKO możesz napisać lub podać link w jaki sposób podregulować jedynkę??


POZDRO

: sob lut 04, 2006 10:31
autor: adamo122
moze poczekaj z ta regulacją :-)
u mnie samo przeszło

kłopot z 1 wystąpił , trwał około 1 miesiąca i wszystko wróciło do normy

: sob lut 04, 2006 10:34
autor: zex
no raczej nie sądzę , jedynka to bolączka golfików a jeśłi da się ją jakoś podregulować to wdzięczny będę za wskazówki.

POZDRO

: sob lut 04, 2006 13:19
autor: pieko
zex pisze:PIEKO możesz napisać lub podać link w jaki sposób podregulować jedynkę??


POZDRO
O ile wiem to nie kazdy golfiacz ma na linke.Trzeba sprawdzic pod spodem jak to wygląda.Jezeli masz linke to od spodu powinna byc regulacja w postaci nakretki.mozna ją podciągnąc jak linka jest za luzno.A jezeli masz na drązku to sprawdz czy połączenia nie są rozklekotane .Dlatego moze sie haczyc.Nie wiem czy do golfa nie ma takich zestawów naprawczych do całego mechanizmu zmiany biegów ??!!Ostatnio zakupiłem taki kpl.do cieniasa za 20 zł.Wymieniłem i jak reką odjął .Golfiacze cały czas borykają sie z ta jedynką tylko jednemu bardziej haczy a drugiemu mniej.Moze ma ktos jeszcze jakies nowe patenty na to??

: sob lut 04, 2006 13:41
autor: Paweł Marek
2E ma mechanizm na wałek. Może być coś uszkodzone ale bez oględzin trudno powiedzieć. Może być wybita tulejka tego wałka na wsporniku skrzyni biegów, bogę być wybite plastykowe elementy zewnętrznego mecganizmu na skrzyni, wytbita dolna gałka lewarka. Reguluje sie mechanizm obejmą na przednim końcu wałka, najczęściej jednak niszczą sie elmenty z tworzyw sztucznych które opisałem.

: sob lut 04, 2006 14:27
autor: zex
ok dzięki panowie za podpowiedzi. Mam jeszcze takie pytanie małe jedno : czy jak wejdę pod samochód i zdejmę tą blachę która jest pomiędzy rurą a mieszkiem to czy uzyskam dostęp do jakiś mechanizmów które można podregulować??

: sob lut 04, 2006 19:49
autor: Tomasz Żaguń
Tam nic nieregulujesz nad tą blachą a wymieniasz cały zestaw pod wajchą a regulujesz tylko na tym drążku co spotyka sie z wybierakami tuż pod silnikeim.Poluzowujesz nakrętkę na 13 klucz i drugi kolo tekko przesówa dzwignie w lewo lub prawo wedle potrzeby ale niewiele.

: sob lut 04, 2006 20:17
autor: NEMESIS
zex pisze:ok dzięki panowie za podpowiedzi. Mam jeszcze takie pytanie małe jedno : czy jak wejdę pod samochód i zdejmę tą blachę która jest pomiędzy rurą a mieszkiem to czy uzyskam dostęp do jakiś mechanizmów które można podregulować??
A może kolego masz luzy na ciągnach, takie druciki z białymi lub czarnymi kuleczkami na końcach, jak są wylatane.. :jezor: ..nigdy nie będzie precyzji w wybieraniu biegów !!!! :grin:

: sob lut 04, 2006 22:34
autor: aras575
problem z wrzuceniem jedynki może być związany z ustawieniem poduszek na których leży silnik i skrzynia więc jak będziesz oglądał auto zwróć na to uwagę. pozdrawiam i sukcesów.