Strona 1 z 2
					
				wymiana oleju
				: czw lut 02, 2006 12:02
				autor: Forester
				lepsze dla silnika czestsze wymiany oleju mineralnego czy zadsze polsyntetyka? i jakie terminy, bo jesli dla polsyntetyka przyjmiemy 15tkm lub 1rok, to kiedy wymieniac mineral?
i jeszcze drobne pytanko - chcialbym spooscic troche oleju, gdzie jest do tego korek? gdzies pod silnikiem? jak wyglada? i kolo czego sie znajduje? do odkrecania trzeba jakiegos specjalnego klucza?
dzieki, pozdro!!
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 12:07
				autor: lukaszww
				Pod silnikiem, a dokładniej pod miską oklejową, wygląda jak śruba.
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 12:29
				autor: misiek
				lukaszww pisze:Pod silnikiem, a dokładniej pod miską oklejową, wygląda jak śruba.
a jeszcze dokładniej to na misce olejiwej jest korek(klucz 13 lub 14 oczkowy)
 
			 
			
					
				Re: wymiana oleju
				: czw lut 02, 2006 13:00
				autor: pieko
				Forester pisze:lepsze dla silnika czestsze wymiany oleju mineralnego czy zadsze polsyntetyka? i jakie terminy, bo jesli dla polsyntetyka przyjmiemy 15tkm lub 1rok, to kiedy wymieniac mineral?
i jeszcze drobne pytanko - chcialbym spooscic troche oleju, gdzie jest do tego korek? gdzies pod silnikiem? jak wyglada? i kolo czego sie znajduje? do odkrecania trzeba jakiegos specjalnego klucza?
dzieki, pozdro!!
Ja olej wymieniam  co 15tysia km. nie zaleznie jaki to jest olej, czy minerał czy półsyntetyk
A jezeli chodzi o ten spust oleju ,to tak jak moi przedmówcu mówia w dnie miski olejowej znajduje sie korek spustowy w postaci sruby i moze on byc skierowany do dołu albo w bok.Zalezy jaka masz miche.Pozdro.
 
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 13:13
				autor: krisszyb
				ja wymieniam olej co 10tkm i wg. mnie  tak  minerał jak i półsyntetyk powinno się wymieniać po takim samym przebiegu. Wiem z doświadczenia iż większość wymienia jednak co 10tkm i jest najczęściej półsyntetyk (pod warunkiem że nie chodził wcześniej na mineralnym).
oleju to raczej nie radził bym upuszczać przez korek tylko pojechać do najbliższego warsztatu i troszkę odessac gdyż przez korek raczej cieżko ucelowac ile spuścic,wiem bo sam miałem taki problem.
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 14:25
				autor: wara99
				co 10 tysi wymiana taki czy inny olej.
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 14:32
				autor: Adamtd
				Jak już pisali koledzy to czy mineralny czy inny nie ma nic wspólnego z czestotliwością wymian, a wymieniać powinieneś tak jak pisałeś a możesz pomiędzy 10 a 15 kkm lub rok. A gdzie jest korek to już mam nadzieje, że z poprzednich opisów wiesz.
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 14:48
				autor: Forester
				a ile kiliometrow po wymianie olej robi sie czarny? 
niedawno auto bylo w warsztacie, min wymiana oleju - po 170 km olej czarny, wydawalo mi sie ze jak wymienialem poprzednio u znajomego mechanika to dosyc dlugo utrzymywal bursztynowy kolor , nie pamietam ile km ale napewno dluzej - moze koles w warssztacie wcale oleju nie wymiel? tylko dolal(0,5cm ponad max).... i stym sie wiaze kolejne pytanie: 
czy nadmiar oleju moze uszdzic pompe olejowa?
dzieki, pozdro!!
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 14:53
				autor: Adamtd
				Forester pisze:a ile kiliometrow po wymianie olej robi sie czarny?
a nawet po 50 km jak silnik stary
Forester pisze:czy nadmiar oleju moze uszdzic pompe olejowa?
pompe  nie - tylko spalanie oleju wzrośnie
 
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 14:57
				autor: krisszyb
				u mnie olej to czrny robi się zaraz jak zapale auto, ale to diesel i podobno tak ma być, a u ciebie w benzyniaku olej powinien byc w miarę ładny prawie do następnej zmiany. Nadmiar oleju pompy to raczej nie uszkodzi ale może wypchnąc olej gdzies indziej.
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 15:00
				autor: Forester
				chyba ciezko mi wyjasnic o co mi chodzi 
 
Adamtd pisze:Jak już pisali koledzy to czy mineralny czy inny nie ma nic wspólnego z czestotliwością wymian, a wymieniać powinieneś tak jak pisałeś a możesz pomiędzy 10 a 15 kkm lub rok.
myslalem ze to ma jakies znaczenie bo:
mineral tanszy- mozna czesciej wymieniac, powiedzmy 10tkm - wiec w sumie jezdzi sie na "czystszym" oleju niz gdybym lal polsyntetyk co 15tkm, tylko nie wiem czy dla zywotnosci silnika ma znaczenie: mineral czy polsyntetyk - tylko chyba tu chodzi o czestotliwosc wymian. 
i jeszcze jedno: teraz sobie dopiero przypomnialem ze jak kupowalem auto to koles mi mowil ze mineral jest zalany, a ja 3 raz wymienialem olej na ... polsyntetyk i jak dotad wyciekow nie ma (poza uszczelniaczem walka rozrzadu) - moze to swiadczyc ze silnik jest w bdb stanie ?
pozdro!!
 
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 15:33
				autor: Michael G60
				Dlaczego zmieniłeś na inny olej ??? Trzeba było lać tej samej marki i klasy...no chyba że był to Superol:):):)
Za częste wymienianie oleju też nie jest dobre...bo olej nabiera prawidłowych właściwości smarno-chłodzących po ok. 2000 km od wymiany (nie znaczy, że wcześniej ich nie ma tylko że wtwdy ma najlepsze)...
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 15:45
				autor: Forester
				Michael G60 pisze:Dlaczego zmieniłeś na inny olej ??? Trzeba było lać tej samej marki i klasy...no chyba że był to Superol:):):)
Za częste wymienianie oleju też nie jest dobre...bo olej nabiera prawidłowych właściwości smarno-chłodzących po ok. 2000 km od wymiany (nie znaczy, że wcześniej ich nie ma tylko że wtwdy ma najlepsze)...
pewnosci ze zmienilem z minerala na syntetyk to tez nie mam, bo to byla tylko taka sugestia handlarza ze moge do niego lac mineral. metki zadnej nie bylo, a na liczniku niecale 100tkm wiec zalalem polsyntetykiem lotosa, potem 2X mobila,
slyszalem ze mobil sie "popsol" wiec moze nastepnym razem wleje cos innego (castrol, shell)
 
			 
			
					
				
				: czw lut 02, 2006 16:05
				autor: Michael G60
				Wlej VALVOLINE - sprowadzany z Holandii a Castrol, Shell, Mobil - to wszystko rozlewane w Polsze jest... 
Może być i LOTOS - ludzie wciskają kit że np. na Lotosie silniki się zacierają...