Strona 1 z 1

DZIWNY PROBLEM PO ZAŁOŻENIU GAZU

: śr lut 01, 2006 19:18
autor: wójaszek
Po odebraniu auta od gazownika jade i nagle zaczyna mi mrygać lampka od oleju,jade dalej a tu lapmka juz świeci ciągłym światlem i z licznika wydostaje sie dziwny dźwiek piszczenie takie, zatrzumuje sie sprawdzam co jest i nic nie zauwazyłme szczególego. Dodam że stan oleju mam na MAX, asilnik był rozgrzany do stopnia że wskazówka wycylona była 3mm za połowe, co to może być bo troche mnie przestraszyło :crazy:


POMÓŻCIE :bajer:

: śr lut 01, 2006 20:11
autor: lopolek
gaz nei ma nic wspolnego z cisnieniem oleju! chyba ze Ci gazownik cos namacil i elektryka, moze odlaczyl Ci wtyczke z czujnika albo sie ledwo co trzyma

: śr lut 01, 2006 21:38
autor: wójaszek
no tak gaz nie ma nic wspólnego z olejem, natomiast doszedłem do wniosku że silnik dośc szybko mi sie nagrzewa na gazie i że jak pisałme wyżej wskazówka wyjdzie nieco ponad połowe to zaczyna sie ten cyrk z olejem

: czw lut 02, 2006 19:56
autor: tata61
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia, bo jak podpinał parownik pod układ chłodzenia to mógł się zapowietrzyć

: pt lut 03, 2006 00:11
autor: misiut
I jak masz I generacje to moze za uboga mieszanka idzie i dlatego sie bardziej nagrzewa, co jest glowna przyczyna opinii ze gaz psuje silniki, po prostu regulowane sa na uboga mieszanke zeby mniej palily. U mnie na benzynie i na gazie tak samo jest. wskazowka na 1/4 na trasie i 1/2 po miescie w korkach (na zakopiance w lecie jak remontowali i byly upaly czasem 2-3mm powyzej)

: pt lut 03, 2006 14:32
autor: wójaszek
a czy może to byc od tego że mam w układzie chłodzenia stan płynu na MIN :/

: pt lut 03, 2006 14:37
autor: rafalp
Hej gazownik nie dolał ci płynu chłodzącego. Dołożył mikser i rury a płynu nie dolał. Zgrzałeś silnik olej się rozrzedził a ciśnienie spadło. Ale nawet na bardzo gorącym silniku ciśnienie powinno jako tako trzymać, może masz już trochę przechodzony silnik... No i nie jęździj na oleju syntetycznym lub półsyntetycznym starym samochodem. Powinieneś zalać mineralny

: pt lut 03, 2006 14:44
autor: fibolek
A pozatym wójaszku kto ponad 16 letnim Golfie nalewa oleju do pozimu MAX.
I jak dobraliście odpowiedni mikser bez przeróbek gaźnika?

[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 13:47 ]
A pozatym wójaszku ja jak ładowałem gaz to wymiana płynu chłodzącego.

: pt lut 03, 2006 18:37
autor: wójaszek
Hej wiec sprawa ma sie tak gaz zakładał mi znajomy, nie dolał mi bo nie miał, cały płyn w układzie chłodzenia został wymieniony przed zimą około 3 miechy temu. A obecnie olej w silniku mam na MAX ale chyba wymaga juz wymiany bo jest w lepkości bardzo lichy, mój golf według licznika ma ponad 250 tyś. Mierzona była kompresja i wynosi po 10,5 i 11 wiec nie jest źle .

Sprawa miksera sie rozwiązała poprzez skrucenie kominka okolo 1cm nie ma to wpływu na nic.

Doradźcie mi jaki mam kupić olej silnikowy bo na początku wiosny szykuje sie do wymiany, aha i czy obecny ubytek cieczy w układzie chłodzenia moge zalać wodą , w całości mam płyn chłodniczy a mrozog u mnie juz takich nie ma wiec mysle że woda może być co wy na to ??

: pt lut 03, 2006 19:17
autor: zzr600
fibolek pisze:A pozatym wójaszku kto ponad 16 letnim Golfie nalewa oleju do pozimu MAX.
Podaj chociaz jeden powód dla którego nie można nalewać oleju na maxa??? [-o<

: pt lut 03, 2006 22:05
autor: misiut
fibolek: "I jak dobraliście odpowiedni mikser bez przeróbek gaźnika? "

A to jakis problem? U mnie tez nie bylo zadnych przerobek poza podniesionym filtrem powietrza i przedluzonym drutem ktory go spina... W moim gazniku filtr jest od gory (chustkowo bo wszystko zaslania :/), chyba ze w RF jest inaczej...

: pt lut 03, 2006 22:24
autor: wójaszek
TAK WYGLĄDA SILNIK RF


Obrazek

[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 21:26 ]
a jeśli chodzi o przeróbki to gaxnik w RFie ma kominek który przeszkadza w montażu niskiego miksera gazu dlatego trzeba albo kupić specjalny mikser do RF'a albo skrócic kominek (jak ja to zrobiłem) :D

: pt lut 03, 2006 22:56
autor: misiut
Aha no to filtr tak jak u mnie ale nie mam tego zielonego i pewnie tego kominka, ale widze ze rure od filtra masz dalej podlaczona do wlotu powietrza, ja u mnie wywalilem ta rurke i dalem taka zagieta w dol (przy okazji teraz tam prostownik mi wchodzi gdzie byla ta rura do wlotu, jak musze podladowac aku :0). Nie masz problemow przy przyspieszaniu albo chamowaniu z gasnieciem? Jeszcze jedno, parownik masz pod katem, powinien byc rownolegle do osi auta teoretycznie... ale praktyka moze wykazywac czasem cos innego....
Tak czy inaczej uklad czesci b podobny do PN, nie liczac koloru i ksztaltu banki na plyn do spryskiwaczy... o ile to to takie zolto-pomaranczowe :)

: sob lut 04, 2006 02:00
autor: pajakgdynia
Tak czy inaczej uklad czesci b podobny do PN, nie liczac koloru i ksztaltu banki na plyn do spryskiwaczy... o ile to to takie zolto-pomaranczowe
Znaczy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.. Po kszatłcie i rurach widać..

Jeżeli problem z ciśnieniem gorącego oleju, to już pompa może już mieć "prześwity". Może czas na zmiany? Z gazem to ma co prawda tyle wspólnego, że "lepiej" grzeje (także olej).

mrozy jeszcze mogą wrócić. Płyn dolewaj 50% wody-50% tego co masz.