Problemy z silnikiem AEE w Polo 6N
: śr lut 01, 2006 01:01
Witam, posiadam Polo z 96r. z silnikiem AEE. Niedawno pojawiły mi sie problemy z
obrotami silnika.
Objaw: podczas jazdy nagle auto zaczyna tracić obroty z trudem reaguje na nacisniecie pedalu gazu, ale raczej nacisniecie pedalu powoduje, ze silnik z trudem nie traci obrotów. po zatrzymaniu silnik gasnie. Auto ma "napady" tego typu zachowan. Np. jednego dnia ma takie "jazdy" co nowe odpalenie, a nastepnie portafi jezdzic bez zajakniecia przez kilka dni.
Odczyt z komputera pokazuje: a) nieprawidlowy sygnal z sondy lambda b) wyłącznik biegu jałowego c) regulator biegu jałowego ( to ostatnie jest padniete odkąd posiadam auto).
Pytanie moje dotyczy nastepujących zagadnien:
- czy objawy braku mocy i spadku obrotów i gaśniecia silnika moge przypisać a) i b) ? Mam wętpliwości czy to tylko to, mysle jeszcze o elektryce ( ale swiece i kopułke wymienilem w czerwcu, zostałyby kable)
- czy to prawda co słyszałem w serwisie, ze w AEE slinik krokowy, włącznik biegu jałowego są zintegrowane z przepustnicą i trzeba wymienić całą przepustnicę ?
- czy przepustnica od AEE z np Skody Felicji czy Octavi jest identyczna jak przepustnica od AEE od Polo 6N ? logika by mówiła, że tak, ale czy sterowanie nastawieniami przez elektronike itd., czy jest to Magneti Marelli ? (orginal 1800pln od VW od skody mozna kupic nawet ponizej 500pln)
- jaką sondę lambda? orginał ? uniwersalną ? a może jest jakiś zamiennik, który w praktyce okazuje sie sprawniejszy od oryginału ?
dzieki za wszelka pomoc
Iro
obrotami silnika.
Objaw: podczas jazdy nagle auto zaczyna tracić obroty z trudem reaguje na nacisniecie pedalu gazu, ale raczej nacisniecie pedalu powoduje, ze silnik z trudem nie traci obrotów. po zatrzymaniu silnik gasnie. Auto ma "napady" tego typu zachowan. Np. jednego dnia ma takie "jazdy" co nowe odpalenie, a nastepnie portafi jezdzic bez zajakniecia przez kilka dni.
Odczyt z komputera pokazuje: a) nieprawidlowy sygnal z sondy lambda b) wyłącznik biegu jałowego c) regulator biegu jałowego ( to ostatnie jest padniete odkąd posiadam auto).
Pytanie moje dotyczy nastepujących zagadnien:
- czy objawy braku mocy i spadku obrotów i gaśniecia silnika moge przypisać a) i b) ? Mam wętpliwości czy to tylko to, mysle jeszcze o elektryce ( ale swiece i kopułke wymienilem w czerwcu, zostałyby kable)
- czy to prawda co słyszałem w serwisie, ze w AEE slinik krokowy, włącznik biegu jałowego są zintegrowane z przepustnicą i trzeba wymienić całą przepustnicę ?
- czy przepustnica od AEE z np Skody Felicji czy Octavi jest identyczna jak przepustnica od AEE od Polo 6N ? logika by mówiła, że tak, ale czy sterowanie nastawieniami przez elektronike itd., czy jest to Magneti Marelli ? (orginal 1800pln od VW od skody mozna kupic nawet ponizej 500pln)
- jaką sondę lambda? orginał ? uniwersalną ? a może jest jakiś zamiennik, który w praktyce okazuje sie sprawniejszy od oryginału ?
dzieki za wszelka pomoc
Iro