Strona 1 z 1
MK2 GTI PF wysokie obroty i wysokie spalanie...
: wt sty 31, 2006 20:58
autor: mansky
Witam!!!
Mam problem tego typu: od pewnego czasu zauważyłem, że auto spala mi ok. 12 l. ( wcześniej ok. 8l. ) - to pierwsza rzecz. Druga sprawa - od niedawna auto po odpaleniu utrzymuje ( także po nagrzaniu silnika ) wysokie obroty (za wysokie ). Czy mogło to spowodować złe odłączenie akumulatora ( zabrałem go do domku przez te mrozy -30 stopni ). Wydaje mi sie jednak że te dwie sprawy nie łacza sie bo spalanie juz wczesniej ( przed mrozami i odłaczeniem aku ) wydawało mi sie za duze. Proszę o opinie co to może być. Dzięki.
MK2 GTI PF - pełny wtrysk.
: śr lut 01, 2006 10:43
autor: bartek1001
stary jesli spala ci TYLKO 12 literkow to na kolana i do czestochowy:)mnie teraz bieze kolo 15 przy w miare spokojnej jezdzie. a ile tych obrotow bo jesli kolo 1000 to ok. na bank ci sie komputer zresetowal po wyciagnieciu aku
: śr lut 01, 2006 10:57
autor: mansky
tylko, że zeszłej zimy tyle nie palił:-( obroty tak jakby był cały czas na ssaniu. ale po włożeniu z powrotem aku, powinien się komp nastawić automatycznie chyba, a tu nic dalej te wysokie obroty. nie falują tylko utrzymują sie cały czas na tym samym poziomie.
: śr lut 01, 2006 11:04
autor: bartek1001
ale jakim? ile masz tych obrotow?
faktycznie komp sie sam ustawia odpala od strzalu?
: śr lut 01, 2006 11:07
autor: mansky
mam chwilowo nieczynny obrotek więc nie wiem dokładnie ile, ale na pewno coś ok. 1500-2000. odpala bez problemu za pierwszym razem.
: śr lut 01, 2006 11:13
autor: bartek1001
to duzo jak mialem oderwany przewod od lambdy to tez mialem 2000 obr. ale niechcial odpalaci obroty wariowaly. sprobuj odlaczyc kabel od silniczka biegu jalowego i zobaczy czy autko zgasnie a juz na pewno obroty powinny zmalec jesli nie to wydaje mi sie ze tu lezy przyczyna
: śr lut 01, 2006 11:24
autor: mansky
a może czujnik temp. i autu wydaje się zę silnik jest cały czas zimny i utrzymuje go na wyższych obrotach?
: śr lut 01, 2006 11:33
autor: bartek1001
faktycznie zobacz czy ci kabel nie spadl z czujnika u mnie w aucie on jest dosyc luzno nasadzony ale nawet na ssaniu nie powinien miec 2000
: śr lut 01, 2006 11:57
autor: MAPET
1 to spradz regulator wolnych obrotow - biegu jalowego... ja tez tak mialem i tez wiecej palil... jak by kabel byl urwany to by byly obroty niskie nei wysokie... odlacz wtyczke jak obroty spadna to wlasnie ten "silniczek krokowy" walniety i mozesz sprobowac przemyc jak nic nie da to zakup cie czeka
pzdr
: śr lut 01, 2006 17:14
autor: mansky
Rzeczywiście, po odłączeniu wtyczki obroty spadły. a z tym przemyciem to co konkretnie i czym ewentualnie mam to przemyć. a tak sobie pomyślałem czy moze to nie czasem przepływomierz? ale i tak dzięki Wam za pomoc. Pozdro
: śr lut 01, 2006 18:17
autor: MAPET
czyli silniczek ci trzyma obroty.. odkrec go wodepnij waz i przemyj np nafta i benzyna ekstrakcyjna ew rozbuszczalnik... jakis pedzeleczek maly tez moze sie przydac czy wd40 poprostu on sie moze zaieszac przez syf.. jak przemyjesz i nic to nie da musisz zmienic...bo to urzadzenie nierozbieralne jak widzisz ...nowy chyba ok 500zl .. uzywka ok 150zl .. ja kupowalem raz uzywke i posluzyla przez 2 lata...
pzdr i powodzenia!
: śr lut 01, 2006 19:58
autor: mansky
ok. spróbuje, dzięki!