Strumiennica do Golfa II - czy to dobry pomysl...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kolo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 18, 2006 17:10
Lokalizacja: wrocław

Strumiennica do Golfa II - czy to dobry pomysl...

Post autor: Kolo007 » wt sty 31, 2006 13:48

Prosze o rade i przepraszam jezeli ten temat jest juz gdzies opisany.
Mam uszkodzony katalizator (dziura) i proponuje mi mechanik montaz strumiennicy. Obawiam sie czy to dobry pomysl.
Moj golf II to rocznik 1991, 1600 cm PN, gaznik z sonda lambda. Taka hybryda i stad moje watpliwosci i obawy czy bedzie dobrze chodzil po tej przerobce.

Pozdrawiam
Kolo



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 31, 2006 13:54

Naciśnij "szukaj" a tam wpisz słowo "strumienica" lub "katalizator" - temat ten był mocno obszernie opisywany


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » wt sty 31, 2006 13:56

cyarnz pisze:Wiec to co mam do powiedzenia w tej materii, zaczniemy po kolei:

UWAGA!!!! Zeby nikt nie czul sie oszukany czy dyskryminowany!!!!
Wszystkie opisane w tym watku przerobki rozpatrywane sa w zalozeniu ze chcemy podniesc moc seryjnego silnika niewielkim nakladem pieniedzy i pracy!!!!!!!!!!
CO innego jezeli udajemy sie na hamownie i tam dobieramy paramerty przerabianych rzeczy ktore najlepiej spisza sie w naszych autach!!!!!!!!!!!!
Zalozenie tego tematu mialo na celu pogladowe przedstawienie tematu stozkow, strumiennic, magnetyzerow, wydechow itp....

1. Stozkiwe filtry powietrza - maja sens tylko wtedy kiedy jezdzimy na benzynie i mamy dobrany do stozka odpowieni uklad ssacy oraz dolotowy ktory doprowadza zimne powietrze z przed samochodu. Inaczej nie ma co liczyc na jakies przyrosty!!!!! Jedyny + to fajne brzmienie silnika:)
Inaczej sytuacja ma sie gdy mamy doczynienia z fachowcami ktorzy potrafia wyliczyc dlugosc i pojemnosc dolotu najlepsza pod nasz silnik i zamontowac stozek tak aby rzeczywiscie przynosil on efekty zamiast pogarszac prace silnika!!!!! Wtedy koniecznie musi byc wykonany pomiar na hamowni przed i po modyfikacji i ukazanie roznicy oczywiscie na +.

2 .Magnetyzery - mozemy sobie podarowac, wiec : napewno nie zaszkodza ale i nie pomoga, wiec kup zaloz jezeli chcesz miec satysfakcje i lzejszy potrwel:)

3.Strumiennice - pomagac, nie pomagaja, czasami szkodza wiec jezeli chcesz zalozyc patrz punkt 2:)

4. Tlumiki pseudo sportowe,basowe, nic nam nie dadza jezeli nie odetkamy calego ukladu, a miejsce to moze miec tylko wtedy kiedy zalozymy kompletny uklad wydechowy od kolektora po tlumik koncowy!!!!. Reasumujac, oglnie rzecz biorac zakladajac takie tlumiki spodziewajmy sie tylko przyrostu dB w naszym aucie i pozanim....

5. TDI-box, nie brac, nie ufac bo to jawne oszustwo, jezeli masz mozliwosc zakup chip`a pod swoj silnik a bedziesz zadowolony!!

...............................................
Jezeli o czyms zapomnialem to mozecie dodac cos od Siebie, w zasadzie to co najczesciej sie na forum pojawia,....


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

Kolo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 18, 2006 17:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Kolo007 » wt sty 31, 2006 14:11

Ja nie chce dokonywac wymiany katalizatora na strumiennice z powodu checi przerobki tylko z powodu czysto eksploatacyjnego i na pewno nie interesuje mnie zwiekszanie mocy. Co oznacza ze czasami szkodzi ???

Kolo



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 31, 2006 14:16

Kolo007 pisze: z powodu czysto eksploatacyjnego
Co to za powód??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 14:17

a masz w dowodzie wbity katalizator? jeżeli tak to nie możesz wymontować katalizatora


:-k ...

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 31, 2006 14:21

misiek10111 pisze:a masz w dowodzie wbity katalizator? jeżeli tak to nie możesz wymontować katalizatora
Ale może wybić go i wspawać rurke do środka. Nie będzie miał metalicznego dźwięku jak w przypadku wybitego tylko kata, ale problemem może być badanie techniczne. Jeżeli jeździsz na przeglądy gdzieś gdzie nie sprawdzają spalin to wywal środek z kata i wstawiaj rurke, ale jeśli jeździsza na przeglądy gdzieś gdzie sprawdzają spaliny to daruj sobie i załóż nowego kata.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 14:23

mi chodzło czy ma wbity w dowód rejestracyjny


:-k ...

Kolo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 18, 2006 17:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Kolo007 » wt sty 31, 2006 14:36

Ja chce tylko (az) naprawic i nie bawic sie w zwiekszanie mocy.
W dowodzie (tym unijnym) nie mam nigdzie wpisanego słowa "katalizator" a w części P.3 (opisujacej silnik) wpisana jest literka "P". Nie wiem co ona oznacza ale chyba nie katalizator.

Kolo



djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » wt sty 31, 2006 14:54

Ja wstawilem strumienice zamiast kata i nie zauwarzylem wzrostu mocy.

Ale też nie dla mocy ją montowałem, tylko tak jak u ciebie miałem zapchany kat.


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Carrot_S
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 03, 2005 13:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Carrot_S » wt sty 31, 2006 18:33

Ja mam od tygodnia najprostszą strumienicę w obudowie katalizatora. Mam ją dlatego, że trzeba było wymienić układ wydechowy,a na kat. chciałem zaoszczędzić. Mówiłem mechanikowi, żeby wspawał rurę w stary, opróżniaony kat., albo nawet wspawał samą rurę w jego miejsce, ale powiedział, że to nie ma sensu. Skoro już i tak nie będę miał katalizatora, to czemu upieram się, że nie chcę strumienicy? Ona i tak wygląda wewnątrz jak zwykła rura, a chyba nie wierzycie, że te "odpowiednio" umiejscowione wypustki dają jakąś różnicę?
Ale właściwie nie po to piszę. Chciałem również "przyczepić" się do swierdzenia, że strumienice czasami szkodzą. Ja bym poprosił o konkrety. Przykłady jakieś by się przydały, opis formalny, wyrządzane szkody... ;)



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » wt sty 31, 2006 18:45

może to ci coś pomorze
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... trumienica



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 31, 2006 18:51

witam.
ja mam u siebie też strumiennice łuskową i ten sam dokładnie silnik co kolega KOLO007.
temat jest ciekawy odnośnie strumiennic.
jedni piszą że pogarsza pracę silnika i go nawet uszkadza, a inni zaprzeczają.
u mnie sytuacja wygląda tak, wstawiłem strumień zamiast kat, no niby się troszke lepiej wkręca ale na wyszszych obrotach, dół jest chyba gorszy.
czytałem wiele artykułów na ten temat.
naukwcy piszą aby katalizator zostawić i strumiennice dać w miejsce środkowego tłumnika, a jak niestać nas na nowy katalizator to zostawić pustą puszkę, ponieważ zachodzi tam odbicie falowe co ma na znaczenie lepszego dołu obrotowego, płynność pracy silnika.
strumiennica ma za zadanie jak najszybsze odprowadzenie gazów z układu wydechowego.
moim zdaniem możesz zostawić pustą puszkę po kat.ewentualnie strumiennice po między tłumnikami, aby strumiennica działała prawidłowo to muszą być tłumniki przelotowe.
pozdro.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt sty 31, 2006 21:04

nei ma sie co tak sceptycznei nastawiac do takich rzeczy. niektorzy pisza ze nei pomaga bo oni by oczekiwali 100 koni wiecej. ale jesli montuje to naprawde dobra firma to da sie cos z tego wyciagnac. zreszta jest duzo testow na ten temat. Nic sie nei boj nic sie nei stanie jak wstawisz strumionke zamiast kata wkoncu polowa golfow tak jezdzi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 518 gości