Strona 1 z 2

ocet w plynie chlodniczym

: wt sty 31, 2006 11:10
autor: dominik7
Co myslicie o dolaniu octu do plynu zeby sie nagrzewnica przeczyscila?dolalem ok. pol litra.Narazie widac zmiany ale nieznaczne.

: wt sty 31, 2006 11:32
autor: misiek
w ten sposób rozpuścisz też kamień w silniku a to może prowadzić do uszkodzenia pompy wodnej, to jest dobry sposób ale trzeba to zrobić na wiosnę byś mógł wylać płyn po godzinie i zalać nowym

problem

: wt sty 31, 2006 11:39
autor: dominik7
Nie wlalem go za duzo...Tak jak pisalem-pol litra plus 5,5 litra plynu(razem powinno byc chyba ok. 6).Szczerze to watpie zeby ten samochod jezdzil na wodzie kiedys,jesli juz to dawno temu.Plyn jest koloru prawie takiego jak w butelce.Bardziej sie boje czy ten ocet mi nie wydmucha uszczelki pod glowica...

: wt sty 31, 2006 11:50
autor: misiek
to bardzo dobrze by było jak by się okazało że na wodzie nie jeżdził, skoro tak to i nagrzewnica też nie powinna być zamulona, może problem tkwi gdzie indziej w słabym ogrzewaniu(wmioskuję że dlatego chcesz oczyścić nagrzewnicę), u uszczelce nić nie będzie, za małe stężenie octu( a czemu masz tak dużo płynu?)

problem

: wt sty 31, 2006 11:58
autor: dominik7
u mnie wchodzi ok. 6 l plynu.Wogole to gorsze ogrzewanie mam na trasie.W miescie ok choc powinno byc lepsze.W zasadzie to dziwne bo wymienialem niedawno termostat,teraz czy trasa czy mia100 pokazuje 95 stopni(wskazowka chyba przeklamuje bo termostat ledwo sie otwiera)

: wt sty 31, 2006 12:01
autor: misiek
dominik7 pisze:(wskazowka chyba przeklamuje bo termostat ledwo sie otwiera)
a spr. węże od chłodnicy czy są gorące?

problem

: wt sty 31, 2006 12:14
autor: dominik7
Tak,i wlasnie dlatego wywnioskowalem ze wskaznik przeklamuje.Waz dolny jest przy 95 stopniach(na wskazniku-realnie moze to byc 90)cieply.Gorny jest goracy,ale nie parzacy.Oba bylyby o tej samej temperaturze gdyby termostat otworzyl sie na max.(ok 102-105 stopni,ale zapewne wiesz o tym-wystarczy przeczytac ile razy pomogles)

: wt sty 31, 2006 12:27
autor: misiek
dominik7 pisze:Oba bylyby o tej samej temperaturze gdyby termostat otworzyl sie na max.
to jest prawidłowy objaw, bo nigdy dolny wąż nie będzie tak gorący jak górny dlatego że przepłyną przez chłodnicę i jest już wystudzony, po otwarciu term. wpływa do silnika a jednocześnie górnym wężem wpływa gorąca woda z silnika i znowu zostaje schłodzona w chłodnicy, a czy tobie to ogrzewanie słabiej grzeje i czy spr. term. na układzie do nagrz.(czy go tam masz?)?

problem

: wt sty 31, 2006 12:39
autor: dominik7
Znaczy to jest tak-w miescie leci przy moich 90 stopniach dosc cieple powietrze.Na trasie wskazowka jest mniej wiecej tak samo(moze troche wyzej)ale leci po dluzszej jezdzie powietrze letnie(wrecz prawie zimne).Waz idacy do nagrzewnicy przy tej temperaturze jest tak goracy jak gorny od chlodnicy,waz powrotowy tak na wyczucie 5-10 stopni chlodniejszy.I co Ty na to?

: wt sty 31, 2006 12:45
autor: misiek
ja miałem to samo w miescie mi grzało(też słabo) a na trasie to już nic ciepłego nie leciało, wywaliłem termo. na układzie do nagrz. i odrazu grzało

problem

: wt sty 31, 2006 12:49
autor: dominik7
no wlasnie...Ogladalem pare Twoich postow i nie bardzo wiem gdzie mam ten trojnik,a dokladnie mowiac to mam ich kilka.Jeden idzie do kolektora(podobno od podgrzewania)nastepne sa do parownika a jeden ma wylot na zbiorniczek wyrownawczy.No i ktory to?

: wt sty 31, 2006 12:52
autor: misiek
tu masz dwa zdjęcia pred i po wymontowaniu term.

problem

: wt sty 31, 2006 12:57
autor: dominik7
Juz je ogladalem.U mnie trojnik sa metalowe i tak jakby powyginane.Te plastikowe sa od parownika i przy samej komorze silnika.Wysle i dzis zdjecie tego wszystkiego na mail jesli moge...

: wt sty 31, 2006 13:02
autor: misiek
jasne że tak, ty też masz LPG?, bo to u wielu ludzi częsta bolączka z ogrzewaniem przy LPG