Strona 1 z 1

1.6 PN pasek klinowy - naciąganie

: pn sty 30, 2006 21:32
autor: vwmadison
Czy przy naciaganiu paska klinowego trzeba poluzować srubę od strony rozrządu, która jest ramieniem trzymającym alternator.(idącym wzdłuż silnika) czy wystarczy tylko odkręcić ta śrubkę z wieńcem zębatym na ramieniu regulacyjnym???

: pn sty 30, 2006 21:41
autor: Paweł Marek
Trzeba. Jak tego nie zrobisz to możesz pourywać te zęby kręcąć śróbą na siłę. Ta sama zasada jest w pompie wspomagania w trójce.

: pn sty 30, 2006 22:52
autor: vwmadison
Paweł Marek pisze:Trzeba. Jak tego nie zrobisz to możesz pourywać te zęby kręcąć śróbą na siłę. Ta sama zasada jest w pompie wspomagania w trójce.
upss..bo ja zawsze brałem brysztange i napieralem co sił by ruszyć to ramie :)
A tak apropos..tam wchodzi imbus z boku?????

: pn sty 30, 2006 23:28
autor: Paweł Marek
W swojej jetce 1,8 było na zwykłą oczkową 13-ke od lewej na wierzchu

: wt sty 31, 2006 00:35
autor: golfir
trzeba troche popuscis i dopiero naciagac pasek i do VW naprawde nie potrzeba stosowac brechy bo to tak proste autka ze sie obejdzie.

: wt sty 31, 2006 00:49
autor: vwmadison
tak .ale ja wtedy nie popuszczałem tej bocznej srubki i na siłe naciagałem zapieracjąc sztanga o blok i napierając o obudowę alternatora :) teraz już wiem- dzięki:)

No i boczna sruba imbusowa jest juz wyjechana i lipa! Poprzedni mechanicy rozjechali ja do prawie całkowicie....