Strona 1 z 2

Czy to moze byc koniec popmy hamulcowej?

: pn sty 30, 2006 20:26
autor: melon77
witam
Mam pytanie mam problem z hamulcami sa slabe kiedy wciskam pedal hamulca kilkakrotnie w dol okazuje sie ze pedal zjezdza nie "trzyma" mechanik mowi ze to pompa siadla hamulcowa co wy na to ? czy moze bc tak ze hamulce sa zapowietrzone dodam iz plyn jest na tym samym poziomie nie ubywa go pozdr

: pn sty 30, 2006 20:54
autor: bongo
Jak masz zapowietrzone hamulce to po kilkukrotnym deptaniu pedał twardnieje.Jak masz pompe do wymiany to po prostu płyn ucieka między tłokiem i nie jest w stanie wytworzyć ciśniena potrzebnego do działania hamulców.Moja rada:odpowietrzyć pompe,hamulce na wszystkich czterech kołach i zobaczysz co będzie.Jak dalej kicha to niestety pompa do roboty.

: pn sty 30, 2006 21:53
autor: Adamtd
Zrób jeszcze tak - najpierw odpowietrz cały układ i zobacz czy popraw nie będzie, a jak nie będzie to jeszcze możesz zobaczyć jedną rzecz - co się dzieje na zaślepionych wylotach z pompy. Ale jeśli juz odpowietrzenie (poprawne) nic nie da, zakładając że cylinderki, tloczki masz sprawne i wszysko inne też - to niestety pozostaje pompa.

: pn sty 30, 2006 22:02
autor: vorlog
Nie wiem jak w MK III, ale robiłem niedawno pompę od MK II- zestaw naprawczy kosztuje 28 zł, robota prosta jak drut.
V.

: pn sty 30, 2006 22:16
autor: Adamtd
vorlog pisze:zestaw naprawczy kosztuje 28 zł, robota prosta jak drut
Masz racje, ale w większości przypadków to bywa syzyfowa praca i za chwilke znowu zrobi Ci sie to samo, najpewniejszy, choć nie najtańszy sposób to nowa pompa.

: pn sty 30, 2006 22:33
autor: vorlog
Adamtd, daj spokój, mnie to zajęło może dwie godziny wliczając mycie pompy z brudu przed rozbiórką i płukanie denaturatem po montażu... Oczywiście, zaczynamy od rozebrania pompy i oględzin- jak widzimy rysy, zatarcia na metalowych elementach ruchomych, to szukamy nowej pompy, jak wszystko OK, to wymieniamy uszczelniacze i pompa ma gadać. A każdy grosz się liczy. W naszej zasr... rzeczywistości z każdym tysiącem trzeba się liczyć :grin: .
Pozdrawiam, V.

: pn sty 30, 2006 22:41
autor: Adamtd
Ale wiesz można mieć pecha i kiedyś chyba w maluchu koszty kolejnych zestawów (swojej pracy nie licze) były większe niż nowej pompy.... ale tu masz racje, że z każdym tysiące się trzeba liczyć - święte słowa :grin:

: pn sty 30, 2006 23:04
autor: vorlog
Z tym maluchem masz całkowitą rację, ale jak pewnie pamiętasz, elementy metalowe w pompie malucha miały twardość elementów gumowych w pompie VW... Też się tym paprałem, a maluch był siostry, ja dostawałem w nim napadów klaustrofobii, zaznaczam- mam 162 cm [wzrostu]...
Pozdrawiam, V.

: wt sty 31, 2006 00:01
autor: fibolek
Panowie a u mnie cosik silnik przygasa jak hamuje a podtawa gaźnika była zmieniana z dwa lata temu.Serwo lekko pordzewiałe od zewnątrz co robić?
Czy da się samemu to naprawić może cosik polutować.Drugie serwo kosztuje 50 zeta(na szrocie) mozna sprawdzić sobie bez problemu.

: wt sty 31, 2006 00:07
autor: vorlog
Nie bardzo się znam na benzyniakach, ale wynikałoby z Twego opisu, że masz dziurę w puszce serwa... Albo podmień serwo na próbę, albo odrdzewianie i opaćkanie żywicą poliestrową z włóknem szklanym :jezor: , celem uszczelnienia. Chyba, że masz dziurę w membranie serwa, wówczas tylko wymiana.
V.

: wt sty 31, 2006 00:16
autor: fibolek
Alew wymiana serwa czy uszczelnień.
Czy samemu można bez problemasa wymienić serwo?

: wt sty 31, 2006 00:32
autor: vorlog
Oczywiście wymiana serwa, prosta robota.
Odpinasz zaczep serwa od pedała hamulca, odkręcasz pompę i odchylasz delikatnie w bok (uwaga na rurki pompy!), wyciągasz wężyk podciśnienia, wykręcasz cztery śruby łączące puszkę serwa z podstawą (lub podstawę z grodzią, ale to kłopotliwe), i tyle.
Ale, ale... Zapomniałem, możesz mieć także walnięty wężyk podciśnienia, jego połaczenia, lub zaworek zwrotny, chyba w benzyniakach też jest?
ten wężyk wraz z zaworem możesz łatwo sprawdzić "ustnie": odpinasz go z obu stron, wyciągasz na światło dzienne, zasysasz powietrze ustami przez krociec od strony gaźnika- powinno lecieć, potem dmuchasz- powinien być opór, nawet powinno być słychać takie puknięcie.
V.

: wt sty 31, 2006 00:59
autor: fibolek
A czy to może być powdem lekkiego drżenia kierownicy(zawiecha oraz poduchy i inne wyłączone.

: wt sty 31, 2006 01:02
autor: vorlog
fibolek pisze:A czy to może być powdem lekkiego drżenia kierownicy(zawiecha oraz poduchy i inne wyłączone.
Raczej nie.
V.