Prawidłowy reset kompa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jancik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw lis 10, 2005 17:09
Lokalizacja: Bytom

Prawidłowy reset kompa

Post autor: jancik » pn sty 30, 2006 16:59

Tak jak w temacie,jak powinien wyglądać prawidłowy reset kompa,bo słyszałem już kilka wersji i tak do końca niewiem,która jest prawidłowa.Dla przykładu napiszę jak ja to robię: Odpinam plus z aku na jakieś 10 minut.Po 10 minutach podłanczam,przekręcam stacyjkę,słyszę uruchamianie kompa,wyłanczam,przekręcam spowrotem,tym razem już z zapłonem.Dalej już mam sprzeczne informacje,jeden elektronik powiedział mi,że musi chodzić na wolnych obrotach,bez gazowania,aż się nagrzeje do 90 st.żeby komp mógł wszystko poprawnie ustawić. A jakie są wasze sposoby na reset?



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pn sty 30, 2006 17:10

Bylo duzo na forum poszukaj...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 30, 2006 18:16

Odłączyć na np. godzinkę aku.
Podpiąć z powrotem. Odpalić nie dotykając gazu. Pozwolić silnikowi pracować na wolnych obrotach do pełnego zagrzania silnika, tj. aż puści wiatrak na chłodnicy. I co bardziej obeznani zalecają ten sposób na prawie wszystkie kompy, w tym twój mechanik.
Stosowałem to w poldku z wtryskiem boscha (mono), i było zawsze spoko, i palił mniej o 2 l niż auta znajomków co to na szybko wsio - podpiąć, jechać, apotem oni - 12, ja - 10. :)


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

MikeBer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2005 00:47
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: MikeBer » pn sty 30, 2006 18:33

:helm: metoda jak znalazl na taka pogode :helm: przy -20 zanim ci sie auto rozgrzeje do 90 stopni to zdarzysz korzenie zapuscic.

ja robie tak: podlaczam klemy do aku, 2 razy przekrecam kluczyk - za drugim razem z rozrusznikiem . autko odpala i chodzi dopoki na wskazniku wskazowka nie przekroczy początku 'obszaru optymalnej pracy silnika'. innymi slowy dopoki nie wylaczy sie automatyczne ssanie ktore przy zimnym silniku jak wiadomo wbogaca mieszanke .
komp musi sie tak zaprogramowac zeby znal optymalne wartosci wtryskiwanego paliwa przy zimnym i cieplym silniku. niestety wiatrak tak szybko ci sie wlaczy przy takich mrozach jak ostatnie. ale widocznie zalezy od silnika. u mnie ta metoda skutkuje. w 1.8 1pkt.
czuc roznice w spalaniu przy poprawnej adaptacji kompa. :smoke: nawet sporą :bigok:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 30, 2006 19:46

Zapodam co mi w temacie wiadomo:

Wtryski jednopunktowe (i nie tylko) mają coś takiego jak praca w pętli otwartej i zamkniętej.
Pętla zamknięta to przy pełnym nagrzaniu silnika, jazda ze stałą prędkością obrotową - optimum, mieszanka obliczana wg stosunku stechiometrycznego, lambda = 1 +/- 0,1.
Pętla otwarta - silnik chwilowo i z różnych powodów pomija pewne odczyty (np. sondy lambda), i oblicza dawkę paliwa na podstawie wypadkowej innych parametrów - temp, obciążenia, stopnia otwarcia przepustnicy itp. Np. silnik niedogrzany, przyspieszanie, pełne obciążenie silnika - mieszanka może mocno odbiegać od stechiometrycznej.

Dodatkowo niektóre kompy mają mapy zapłonu i sterują wyprzedzeniem zapłonu (umnie w AAM chyba tak jest, w RP realizowane jest podciśnieniowo, ABS - też przez kompa), a parametry pracy zapłonu i wtrysku są współzależne.

Jest pewien próg temperatury, przyktórym silnik puszczony na wolnych obrotach wchodzi na pracę w cyklu zamkniętym, to jest temperatura ok. 60-75 stopni. I w tych warunkach musi pochodzić przez kilka minut, żeby "nauczyć" się silnika po resecie, przeprowadzić odczyty czujników i ewentualnych błędów. Dlatego umownie trzyma się włączony do włączenia wiatraków.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

jancik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw lis 10, 2005 17:09
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jancik » pn sty 30, 2006 22:06

MrSalieri pisze:Bylo duzo na forum poszukaj...
.Może i dużo,ale nie tak żeczowo jak tu koledzy opisują i bardzo wam za to dzięki,być może nie tylko mnie się te opisy przydadzą.



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » pn sty 30, 2006 23:03

Hmmm... temat mnie zaciekawił, więc przy okazji zapytam - a jak wygląda kwestia diesli? Je też trzeba "programować"? (starszych chyba nie? :niewiem: )


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt sty 31, 2006 00:02

D i TD na pewno nie, a jak z SDI i TDI ????


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt sty 31, 2006 00:13

Przyłączam się do pytania tj, co z resetem u TDI- ków , mam zamiar zrobić reset swoiemu ale nie za dużo wiem na ten temat. :kac:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 144 gości