Strona 1 z 1

MK IV tdi - nierówne obroty!!!

: pn sty 30, 2006 11:46
autor: PFudala
Mam Golfa 4 tdi 90 KM, rok 1998 - kiedy schodzi z obrotów troche trzęsie silnikiem - o co chodzi. POMOCY.
Kiedy jadę ok 100 km/h i zwalniam i silnik schodzi z obrotów to do momentu kiedy auto się nie zatrzyma lekko trzęsie silnikiem i minimalnie nierówno chodzi. Jak samochód stanie wszystko się uspokaja i silniczek znowu ładnie pyka - powiedzcie o co chodzi???[/b]

: pn sty 30, 2006 22:10
autor: ksionc
ale wychamowujesz od 100km/h na biegu? no bo jezeli na biegu to od pewnej predkosci silnik zacznie sie dusic (zbyt mala predkosc obrotowa). zauwazylem podobne trzesienie u siebie, tez mam tdi 90KM 1998. tylko jeszcze nie wiem czy te podobne trzesienie nie jest od hamulcow. tylko ze nie za kazdym razem trzesie i nie trzesie kierownica tylko cale auto sie nieprzyjemnie trzesie. jakby byly tarcze krzywe to by pewnie kierownica biła.

: wt sty 31, 2006 10:18
autor: PFudala
ksionc, NIe wychamowuję na biegu, mam wciśnięte sprzęgło i tak jak u Ciebie nie zawsze trzęsie. O co tu chodzi?

: wt sty 31, 2006 11:47
autor: ksionc

: wt sty 31, 2006 14:43
autor: PFudala
ksionc, Czy mógłbyś mi przybliżyć tematykę koła dwumasowego - co to za ustrojstwo i poco?Dzięki

: śr lut 01, 2006 00:34
autor: ksionc
Dwumasowe koło zamachowe pomaga zredukować wibracje pochodzące od przekładni, zapewniając większe tłumienie drgań skrętnych w zakresie niskich prędkości obrotowych.
Koło zamachowe - koło o dużej masie, w którym wykorzystuje się jego bezwładność. W silnikach spalinowych energia rozpędzonego koła zamachowego podtrzymuje ruch silnika podczas fazy sprężania.
Koło zamachowe jest umieszczone poza blokiem silnika. Pełni bardzo ważną funkcję w pracy silnika. Gdyby nie ono silnik nie mógłby pracować, ponieważ energii do obrotu wału korbowego dodaje tylko jeden suw – pracy. Pozostałe takty potrzebują siły z zewnątrz. Tej siły dostarcza koło zamachowe w postaci zgromadzonej wcześniej energii kinetycznej. Dokładność wyważenia koła jest bardzo ważna. Minimalne odchyły i nierówności powodują niespokojną pracę silnika, a komfort jazdy jest zerowy. Koło zamachowe najczęściej konstruowane jest z żeliwa. Ten materiał ma odpowiednią wagę oraz wytrzymałość na tarcie.

to nie moje, znalazlem na necie :grin: w sumie proste i banalne.