Strona 1 z 1

[MKIII, 1.8] Ubytek plynu chłodzącego??

: pn sty 30, 2006 11:40
autor: dinus
Witam,

Co może być przyczyną ubytku płynu chłodzącego? Na początku grudnia wlałem około 0,5 L, dzisiaj musiałem dolać jakieś 0,3-0,4L.
Nie widać żeby coś kapało, gdyż nie ma żadnych plam pod samochodem.
Trochę mnie to niepokoi.
Wydaje mi się, że troszeczkę za dużo ubyło tego płynu.
Co może złego się dziać?

: pn sty 30, 2006 11:45
autor: Adamtd
mhhh uszczelka pod głowicą i dobrze pooglądaj silnik czy nie ma białego nalotu, bo czasami płyn jak wycieka to odrazu wysycha

: pn sty 30, 2006 11:48
autor: greg
sprawdź wszystkie końcówki węży - jak masz zabrawienie - masz w tym miejscu wyciek który następuje najczęsciej przy zagrzanym silniku.Ewentualnie - zobacz n apompe czy ztego otworu nie zaczyna wykapywać - jak tak - rychły koniec pompy

: pn sty 30, 2006 11:52
autor: dinus
Adamtd pisze:mhhh uszczelka pod głowicą i dobrze pooglądaj silnik czy nie ma białego nalotu, bo czasami płyn jak wycieka to odrazu wysycha
A czemu uszczelka pod głowicą?
Poważna to jest sprawa?

: pn sty 30, 2006 11:53
autor: Adamtd
i jak mówi greg - pooglądaj okolice pompy wody - bo zniej jak leje się troszkę to wysycha odrazu na bloku(przechodziłem te poszukiwania zawiązane z pompą)

[ Dodano: Pon Sty 30, 2006 10:55 ]
dinus pisze:A czemu uszczelka pod głowicą?
Poważna to jest sprawa?
Bo wtedy jest nieszczelnośc pomiędzy kanałami układu chłodzenia a cylindrami i układem smarowania i płyn się wlewa albo do oleju albo do cylindrów.
No i jest to sprawa poważna (najistotniejsza uszczelka w silniku)

: pn sty 30, 2006 11:58
autor: dinus
Adamtd pisze:i jak mówi greg - pooglądaj okolice pompy wody - bo zniej jak leje się troszkę to wysycha odrazu na bloku(przechodziłem te poszukiwania zawiązane z pompą)

[ Dodano: Pon Sty 30, 2006 10:55 ]
dinus pisze:A czemu uszczelka pod głowicą?
Poważna to jest sprawa?
Bo wtedy jest nieszczelnośc pomiędzy kanałami układu chłodzenia a cylindrami i układem smarowania i płyn się wlewa albo do oleju albo do cylindrów.
No i jest to sprawa poważna (najistotniejsza uszczelka w silniku)
Sorki za moje pytania ale jestem kompletnym laikiem.
Jakiego rodzaju wyciekow szukac? Takich jak olej?

: pn sty 30, 2006 12:02
autor: Adamtd
Jakiego rodzaju wyciekow szukac? Takich jak olej?
Nie takie jak olej - coś co wygląda jak woda albo szukaj biało zielonkawego nalotu (tak wyglda wyschnięty płyn)

: pn sty 30, 2006 12:18
autor: dinus
Adamtd pisze:
Jakiego rodzaju wyciekow szukac? Takich jak olej?
Nie takie jak olej - coś co wygląda jak woda albo szukaj biało zielonkawego nalotu (tak wyglda wyschnięty płyn)
Dzieki za info. Sprawdzę zaraz.
Sprawdzałem również poziom oleju i było wszystko w porządku. Olej na bagnecie koloru normalnego.

Pozdrawiam

: pn sty 30, 2006 12:18
autor: winiar
U mnie uciekalo przez kruciec ktory wychodzi z bloku silnika. Wymienilem ten plastik i wszystko jest ok

: pn sty 30, 2006 13:58
autor: TUTENHAMON
najpierw obejrzyj pombe wody czy tam nie ma wycieku potem zajrzyj do oleju czy nie zrobiła się kawa z mlekiem i poziom sie nie podnośi jesli takbedzie to poszła uszczelka pod głowica koszt naprawy około 500 zł jesli zrobisz sam jeśli ktoś to nawet 1000

: pn sty 30, 2006 14:24
autor: dinus
TUTENHAMON pisze:najpierw obejrzyj pombe wody czy tam nie ma wycieku potem zajrzyj do oleju czy nie zrobiła się kawa z mlekiem i poziom sie nie podnośi jesli takbedzie to poszła uszczelka pod głowica koszt naprawy około 500 zł jesli zrobisz sam jeśli ktoś to nawet 1000
Dzisiaj rano sprawdzałem olej i byl na dobrym poziomie, nie podnosi sie. Kolor tez jest normalny.