Strona 1 z 2

Użytkownicy mk3 1.4 proszeni o pomoc

: pn sty 30, 2006 10:33
autor: solowa123
Brat kupil sobie 2 dni temu mk3 1.4 93rok benzyna (bez LPG)
a problemy są takie:

1. jak lekko przygazuje to auto mało nie zgaśnie
a czasem i zgasnie, zaś z dużych obrotów nie.

2.przy nagłym wcisnieciu gazu jadac, jest taki moment ze
go zmuli a pochwili ciagnie juz dobrze

3. z przodu silnika jak sie patrzy nie ma tej rurki
(chyba aluminiowa powinna być) co dzieje sie gdy jej brak?

4. właczy wentylator i pare tam innych rzeczy pobierajacych
prad to swiatła przygasają

5. dmuchawa na 4 dziala ok, zas na 1 2 3 czasami działa,
a czasami zonk, gdyby był spalony ten bezp. w kostce to wcale
nie działał by na 1 2 3.

6. Czy można w jakiś sposób wyrególować maske, a dokladnie podciagnąc
ją bardziej w strone szyby

7. jak sie odpala to coś jeszcze chrząka jak by rozrusznik dalej krecił
czy coś sie w nim zawiesiło.

Może odp. na pierwsze dwa punkty jest ta sama?

Dzieki bardzo za wszelką pomoc!

: pn sty 30, 2006 10:46
autor: Adamtd
Ad 1i 2 - może być przestawiony rozrząd albo wiele innych rzeczu uwalonuch - pierwsze podłaczyłbym do kompa czy jakiś błędów nie widzi i sprawdź dokładnie układ zapłonowy
Ad 3 nie wiem o jaka rurke chodzi - może foto silnika by sie przydało?
Ad 4 Może juz szczotki na alternatorze do wymiany albo regulator napięcia padnięty - pierwsze zmierzyć napięcie w instalacji
Ad 5 Sprawdzić sam wyłacznik bo może w nim cos nie styka
Ad 6 Można - pooglądaj zawiasy
Ad 7 Może juz tulejki wywalone, albo cos nie tak z bendixsem

: pn sty 30, 2006 10:47
autor: tauka
solowa123 pisze:3. z przodu silnika jak sie patrzy nie ma tej rurki
(chyba aluminiowa powinna być) co dzieje sie gdy jej brak?
Ciepłe powietrze z kolektora do filtra. Teoretycznie nic się nie dzieje, ale lepiej jak by była.

solowa123 pisze:4. właczy wentylator i pare tam innych rzeczy pobierajacych
prad to swiatła przygasają
Normalne. A jak włączysz tych urzadzeń ile się da to czasami nawet zgasnac potrafi.

solowa123 pisze:1. jak lekko przygazuje to auto mało nie zgaśnie
a czasem i zgasnie, zaś z dużych obrotów nie.

2.przy nagłym wcisnieciu gazu jadac, jest taki moment ze
go zmuli a pochwili ciagnie juz dobrze
Też mam różne problemy z silnikiem. Nie dokładnie takie jak ty, ale podobnie. I nikt nie wie co z nimi zrobić. U mnie się dusi na wolnych obrotach. Tyle że ja mam MK2 1.3 na pełnym wtrysku.

: pn sty 30, 2006 10:48
autor: kal-el
A więc,aby obroty nie gasły i wymontuj filtr powietrza(cały ten plastik w którym jest filtr) i wyczyść to co się znajduje za nim.Widzisz syfy ,których filtr nie łapie przechodząj i zapychają coś tam ponirzej :jezor: miałem to narazie nie mam ,problem pojawia się okresowo.Co do gazu (drugi problem) to jest to silnik 1.4 ,poza tym może jak zrobisz to powyżej to ten temat też odejdzie.W końcu rok prod. jest daleki i chyba nikt nie czyścił.Co do tajemniczej rury to myśle,że chodzi Ci o jej brak w miejscu gdzie rozwidla się doprowadzenie powietrza do filtra(czarna plastikowa rura).Jeśli o to chodzi to tam powinna być rurka z tworzywa sztucznego(nietrwała niestety) kupisz ją tanio w sklepach motoryzac. Ona daje powietrze do kolektora.Maske nie wiem jak się reguluje,a nadmuch myśle ,że morzesz mieć zapchany albo coś z jego obrotami.Nie szeleści Ci czasem jak włączasz na 4 ?
Powodzenia

: pn sty 30, 2006 12:15
autor: solowa123
Dzieki za sugestie.

dzisiaj śmigne do braciuka to poogladamy znowu te autko
i w miare mozliwosci poczyścimy i ustawimy co sie da.


tylko nie wiem czy na mocowaniach maski
jest jakas regulacja bo nie widziałem.

na 4 nadmuch nie szeleści.

Braciuk jak kupil auto to nadmuch nie działał oprucz 4 biegu
przyjechałem do niego. pokazuje auto wsiadamy działaja wszystkie biegi w nadmuchu
ja złapałem za pokretło i zamknąłem całkiem dopływ powietrza krecąc na max w lewo
po ponownym przekreceniu na 1 2 itd. działała już tylko 4

może to coś w tej kostce koło dmuchawy?

: pn sty 30, 2006 12:18
autor: Adamtd
aha no i sprawdźcie ten filtr powietrza jak pisali koledzy, bo może faktycznie betonik z niego

: pn sty 30, 2006 12:24
autor: solowa123
w sumie brat mówił że filtr powietrza jest w miare
ale jeszcze ja sprawdze.

A tak na marginesie to nawet nieźle idzie ten 1.4
(jak już wszystko poustawiamy to wezme sie z bratem)

mk3 1.4 5D v mk3 1.9D 5D, oczywiści napisze jaka jest różnica
i w którą strone

: pn sty 30, 2006 12:38
autor: Zehlen
Witam. Mam Golfa 1,4 jakiś czas i sporo przy nim już robiłem.

Jezeli chodzi oi przygazówke to miałem podobnie, zapchane wtryskiwacz paliwa. Rozebrać wyczyścić. Sprawdziłbym jeszcze przewody dające podciśnienie, one lubią pękać a przez takie małe g.. robi się duży problem.
To mulenie przy dodaniu gazu moze być spowodowane tym samym, też kiedyś mialem podobne problemy, po wyczyszczeniu wtryskiwaczy śmiga normalnie. Aha..wymień filtr powietrza.

Ta rurka doprowadza ciepłe powietrze, w zime moze a nawet będzie palić więcej. Rurke alu mozesz kupic za 2 zł więc nie ma co się szczypać :)

Jak wcześniej kolega napisał..alternator. Sprawdz czy pasek jest na nim napięty.. ale prawdopodobnie szczoty do wymiany.

Róznica jest taka ze diesel jest bardziej ekonomiczny, ma 90 km więc się zbiera lepiej. 1,4 ma marne 60km..na gazie będzie wsumie podobnie z ekonomią, tańsze naprawy.
Dmuchawe robiłem wczoraj. Sprawa okazuje się banalna. Zdejmij plastyk ten przy pokrętłach (jest na zatrzaski ale trzeba uwazac bo są delikatne). Przekręc pokrętłem na pozycje zero.. powinna się wysunąc taka mała blaszka.. wystarczy ją podgiąc troche do dołu (ale nie za bardzo !!). Powinno pomóc.

Maske mozesz regulować jak sobie chcesz :) Tam są takie fajne śruby :)

To chrząkanie też miałem...do czasu aż bendix odmówił współpracy. Winny jest rozrusznik,nie wiem co dokładnie, czy tulejki czy coś innego, w kazdym razie u mnie pomogła wymiana rozrusznika. Lepiej zrobić to wczesniej bo któregoś pięknego dnia będiesz chciał odpalić samochód a on będzie tylko "chrząkać" :D

Jak coś to pytaj :)

: pn sty 30, 2006 13:19
autor: vaclavo
Apropo tych obr.... to czeba bedzie filtry powymieniać i może gdzieś lewe powietrze zaciągać - jak ja przywiozłem mojego ABD to też sie tak działo (ale to cewka broiła :D) może i ona.... POZDRO

: pn sty 30, 2006 13:29
autor: solowa123
tyle że ja mam 1.9D który ma 64KM dlatego chce zobaczyć jak
bedzie sie to miało do 1.4 60KM

zaraz sobie wydrukuje wszystkie podpowiedzi i bede próbował po południu
DZIĘKI!

Re: Użytkownicy mk3 1.4 proszeni o pomoc

: pn sty 30, 2006 13:39
autor: TUTENHAMON
solowa123 pisze:Brat kupil sobie 2 dni temu mk3 1.4 93rok benzyna (bez LPG)
a problemy są takie:

1. jak lekko przygazuje to auto mało nie zgaśnie
a czasem i zgasnie, zaś z dużych obrotów nie.

Jeśli gaz to regulator gazu

2.przy nagłym wcisnieciu gazu jadac, jest taki moment ze
go zmuli a pochwili ciagnie juz dobrze

to samo regulator dawki gazu

3. z przodu silnika jak sie patrzy nie ma tej rurki
(chyba aluminiowa powinna być) co dzieje sie gdy jej brak?

ciepłe powietrze do filtra lepiej jak go nie ma żwawszy silnik mieszanka lepiej się spala jak jest chłodniejsze

4. właczy wentylator i pare tam innych rzeczy pobierajacych
prad to swiatła przygasają

ładowanie akumulatora jest kiepskie przyczyny padnięta dioda na regulatorze napięcia poadają łozyska ślizga się pasek szczotki na wykonczeniu

5. dmuchawa na 4 dziala ok, zas na 1 2 3 czasami działa,
a czasami zonk, gdyby był spalony ten bezp. w kostce to wcale
nie działał by na 1 2 3.

styki w pokretłach nalezy sprawdzić być może rozłaczone lub zasniedziałe

6. Czy można w jakiś sposób wyrególować maske, a dokladnie podciagnąc
ją bardziej w strone szyby

Można na śrubach zawiasach u góry

7. jak sie odpala to coś jeszcze chrząka jak by rozrusznik dalej krecił
czy coś sie w nim zawiesiło.

Bendix lib szczotki lub tulejki do przegladu

Może odp. na pierwsze dwa punkty jest ta sama?

Dzieki bardzo za wszelką pomoc!

: pn sty 30, 2006 13:47
autor: solowa123
i o co chodzi?????? :-k

: pn sty 30, 2006 13:52
autor: TUTENHAMON
Pod każdym pytaniem napisałem ci odpowiedź

: pn sty 30, 2006 13:57
autor: solowa123
aaaa! dobrze nie spojrzałem i myslałem że mnie tylko cytujesz!
:grin: