Zapowietrzająca się pompa wtryskowa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Zapowietrzająca się pompa wtryskowa

Post autor: pajakgdynia » ndz sty 29, 2006 20:37

"Ostatnimi" czasy zaczęłem mieć problemy z odpalaniem auta.
Świece ok, olej ok, chłodzenie ok, filtr (teraz) nowy, aku ok.
Pierwsze podejście: zawodzony filtr paliwa. Spuszczenie wody (po podgrzaniu opalarką), aż leciał czysty olej (kurna.. pół szklanki poszło w krzaki). Dolałem 5l benzyny, wymieszałem "ręcznie".
Filtr podgrzewany opalarką. Próby odpalania: pierwszy raz zagadywał pieknie i zdychał po 1-2s. Następne razy jeszcze "trząsł". Potem już "na sucho" (kręcił rozrusznikiem bez oporu, po chwili bendix go wywalal). Następne próby kończyły się tak samo (tylko "szybciej"). Aż do padku aku. Rano okazało się, że w wężyku zero oleju. Strzykawka i napełniałem. Olej powoli opadał, ale pospieszyłem się i udało się skręcić. Odpaliłem i na warsztat.
Po wymianie filtra i zalaniu jeździł jak złoto. Ale wieczorem.. znowu odmówił posłuszeństwa. Objawy dokładnie takie same. W filtrze zero wody. W węzu pojawiło się powietrze. Niestety po strzykawce nie udało się uzyskać "zadowalających" efektów (znaczy się.. nie odpalił). Temperatura w okolicy 0*C.
Ktoś ma jakiś pomysł? Gdzie szukać nieszczelności? Czy może pompa się.. popsuła? To już by bolało..



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » ndz sty 29, 2006 21:54

Witam:) Na powrocie paliwa do zbiornika jest zawór zwrotny. Jak jest uszkodzony to silnik zapowietrza się. Zalanie filtra pozwala na przejechanie do 200km i znowu sucho. Moze akurat to jest uszkodzone. A kosztuje grosze. Pozdrawiam



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » ndz sty 29, 2006 22:10

Jak tak.. To miałem więcej szczęścia niż rozumu (zrobiłem wczoraj ~150km).
Jak już mnie dowloką na warsztat, to wspomnę o tym. A na razie czekam na inne pomysły, bo jeździć się nie da ;)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz sty 29, 2006 23:57

Stroosiu rozwin wypowiedź o tym zaworze,wiem,że jakis jest w filtrze paliwa,ale w zborniku to nie wiedziałem.Napisz cos wiecej!



wioslo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sty 16, 2006 03:06
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: wioslo » pn sty 30, 2006 00:00

Odłącz przewód paliwa ( dolot do filtra ) przed filtrem i podłącz butelkę zamiast zbiornika
w ten sposób będziesz miał pewnośc że instalacja jest szczelna lub nieszczelna na odcinku filtr zbiornik
następnie sprawdz zaworek zwrotny



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » pn sty 30, 2006 08:17

Jak już pisałem..
Instalacja jest szczelna (nigdzie pod samochodem nie widać kapki oleju). Jednak olej spływa z wężyka postawionego "na sztorc" (koło 20cm3 na minutę). Czyli to faktycznie musi być ten zawór zwrotny.
Najpierw zaleję go "pod korek", skoro to tamten zaworek to powinno pomóc. A jak nie to faktycznie przetrenuję "kroplówkę" i zobaczę czy będzie gadał zdrów..



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pn sty 30, 2006 10:25

stonefree pisze:rozwin wypowiedź o tym zaworze,wiem,że jakis jest w filtrze paliwa
Na górze na filtrze paliwa jest taki zaworek. Taki mały plastikowy dupersztyk, którego do filtra paliwa dociska taka sprężyna. Ja miałem to koloru białego, ale też mi sie zapowietrzał i kupiłem nowy był koloru żółtego(koszt zaworka to 30 zł).Po wymianie zaworka problem z zapowietrzaniem znikł. Przy wymianie zaworka trzeba uważać na taką uszelkę pod zaworkiem, żeby ona dobrze leżała.



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

ciągle porażka..

Post autor: pajakgdynia » pn sty 30, 2006 18:35

Zalanie zbiornika nie pomogło. Metoda "na dwie butelki" też nie (jednen karnisterek podwieszony pod maską, druga "półlitrówka" na powrocie) niestety dała taki sam wynik..
Znaczy się.. odkręcanie pompy i remont obowiązkowy? Na jaką wysokość musiałbym się przygotować?
Objawy ciągle takie same.. "Na sucho" odpala na ok 1s. Następna próba to jeszcze "szarpie", ale za chwilę kręci swobodnie. Następne razy to już tylko swobodne kręcenie. Po paru-parunastu minutach powtórka.
Gaz, kąt wyprzedzenia, podgrzewanie czegokolwiek nic nie pomagają.

A wszystko to.. bo zatankowałem 15l na JET, bo akurat cena była niższa..
ps. A dzyndzla na filtrze nie ma.. Jest tylko śrubka.
Ostatnio zmieniony pn sty 30, 2006 19:07 przez pajakgdynia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn sty 30, 2006 18:53

barca90 pisze:Na górze na filtrze paliwa jest taki zaworek. Taki mały plastikowy dupersztyk
Czyli tzw.podgrzewacz?A powiedz mi,czy opróczoringu,który siedzi na nowym filtrze pod tym podgrzewaczem powinna być jeszcze jedna uszczelka?



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » pn sty 30, 2006 19:19

Nad podgrzewaczem do filtra uszczelka jest od góry. Od dołu jest uszczelka od filtra i nie wolno nic dodawać.
Do wczoraj poszukiwałem "śruby" do wkręcenia w filtr z podgrzewaczem. Ale teraz zrezygnowałem.. Skoro auto wymaga remontu.. ruszy pewnie na wiosnę, a wtedy nie będzie już potrzebny podgrzewacz..



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » pn sty 30, 2006 22:51

Stonefree:

Ja się z tym zaworkiem spotkałem w silniku Audi TDI, ale wszystkie disele muszą go mieć. Musi być na przewodzie powtornym między filtrem a zbiornikiem. Koszt tego elementu jakieś 30 zł



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » wt sty 31, 2006 18:54

A u mechanika okazało się.. że winny był zablokowany zawór powrotny oleju silnikowego. Na warsztacie pękł filtr dzięki czemu mechanik "wyśledził" problem od razu. I mam nadzieję, że głowicy nic się nie stało..
Mam nadzieję, że to tylko to.. że jednak "zapowietrzanie" wynikało z zupełnie innych przyczyn i regeneracja pompy nie będzie konieczna.
Znaczy pozostaję przy nadziei. To wszystko co mi zostaje (bo pensji już pewnie się pozbędę).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 309 gości