wymiana łożysk kół na tyle

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

wymiana łożysk kół na tyle

Post autor: QBAelectric » ndz sty 29, 2006 16:27

...prosze o porade w dociagnięciu łozysk na tyle w trójce......jedni mówią że koło musi mieć minimalny luz po dociągnięciu...jedni że nie.....więc jak jest najlepiej?



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » ndz sty 29, 2006 16:31

Witaj

Ma mieć delikatny luz, bo te łożyska muszą mieć trochę luzu. :cool:



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » ndz sty 29, 2006 16:40

Prawidłowo wyczuwalnego luzu nie powinno być, koło także nie może być za mocno dokręcone, ale jeśli łożyska są używane to lepiej tak dokręcić żeby był wyczuwalny jak najmniejszy luz.



QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: QBAelectric » ndz sty 29, 2006 16:48

dzięki...choć nadal nic nie wiem....a tego co Tomcio666 napisał to juz wogóle.... :panna:



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » ndz sty 29, 2006 17:00

To jest proste, dźwigasz jedną stronę samochodu tak żeby koło obracało się swobodnie, najlepiej podstawić pod przedkie koła jakieś kliny żeby nie zjechał. Łapiesz jedną reką koło u góry a drugą na dole i zaczynasz ruszać, jak wyczujesz duży luz to trzeba dokręcić, ale tak żeby koło się obracało bez żadnych zachamowań, lepiej zostawić minimalny luz. Inaczej nie umię wytłumaczyć :D



QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: QBAelectric » ndz sty 29, 2006 17:04

...no teraz kumam.....chodziło mi tylko czy ma byc ten minimalny luz czy wystarczy jak koło będzie się swobodnie obracało......sprawe praktyczną jak to się robi to wiem :)....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 29, 2006 17:34

QBAelectric pisze:a tego co Tomcio666
wstaw w jego poście w miejsce tarcza słowo podkładka pod śróbą, a w miejsce obracać wstaw przesuwać pod naciskiem palca na śróbokręt bez wantowania. I zakapujesz. :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jarek44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 18, 2005 12:24
Lokalizacja: jędrzejów

Post autor: jarek44 » ndz sty 29, 2006 21:10

należy nakrętke dociągnąc do oporu a nastepnie poluzowac tak żeby podkładka pod nakrętka mogła przesuwac sie. po tej operacji każdorazowo wymień zawleczke


nowicjusz

Awatar użytkownika
pik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 30, 2005 22:53
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: pik » ndz sty 29, 2006 22:01

... niektorzy fachowcy radza jeszcze po jakims czasie po wymianie skontrolowac dopasowanie lozysk.

Tak na marginesie - rada dla "wymieniaczy", po trzeciej wymianie lozyska w jednym kole (w odstepach ok 2 mies.) sprawdzilem felge - byla krzywa i lozyska lecialy jedno po drugim... ;)
Pozdro!


Only Good can judge me...

Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » ndz sty 29, 2006 22:06

Witam;) Ciągniesz nakrętkę równomiernie do oporu i później ćwierć obrotu do tyłu. I jak koledzy piszą: zawleczka i dużo smaru. Pozdrawiam :-)



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sty 29, 2006 22:56

Stroosiu pisze:Witam;) Ciągniesz nakrętkę równomiernie do oporu i później ćwierć obrotu do tyłu. I jak koledzy piszą: zawleczka i dużo smaru. Pozdrawiam
Popieram :pub:
Tak tez poradzil mi kolega mechanik.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn sty 30, 2006 03:18

Trzeba uważać przy wymianie niby prosta sprawa a jednak . Spartoliłem robote i kosztowało mnie to wymiane piasty i czujnika ABS. :pub:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » pn sty 30, 2006 09:46

Cześć !!

Może fachowa porada rozjaśni umysły

pozdrawiam


Seba

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 241 gości